29 cze 2021

Zagłaskać kota na śmierć!

 Niejednokrotnie wspominałam, że kłopoty z bezsennością w pewnym wieku zaczynają być normalnością. Szczęśliwie nie wszystkim się to zdarza, ale wiele osób tak ma.

Moją metodą jest albo słuchanie radia, albo słuchanie audiobooka- i wtedy dobieram go dość starannie, bo zdarza się książka tak fascynująca, że o zaśnięciu mowy nie ma i wtedy braki snu uzupełniać trzeba w popołudniowej drzemce a i tak snuję się wtedy po domu cięta jak osa.

Tak więc w ramach swoistej książkoterapii wgrałam sobie do odtwarzacza "Małe kobietki", słuchawki w uszy i do łóżka.


Wyszłam z założenia, że taka łagodna, dziewczyńska stara ramota uśpi mnie po pół godzinie. Przeliczyłam się! I wcale nie dlatego, że książka tak mnie wciągnęła.

Zaczęła mnie irytować, bo aż ociekała dobrocią, uczciwością , poprawnością i w ogóle "ę" i "ą". A to wszystko na podglebiu ubogiego bytu i oczywistości, że lepsze takie życie, niż bogacza,który jest sam ze swoim bogactwem z dala od ludzi, którym naturalnie nie ufa.

A już mamusia była mamą tak idealną, tak w każdym momencie rozumiejącą swoje córki i tak potrafiącą rozwiązać każde nieporozumienie, że dłonie same składały się do oklasków- no, po prostu wzorcowa rodzina!

I pomyślałam sobie, że tak się to ma do realnego życia jak pięść do nosa. Starałam się być blisko swoich dzieci a ile błędów wychowawczych popełniłam, to tylko ja wiem! I chyba stąd ta irytacja.

Nadmiar dobroci czasem bywa niestrawny!

Miłego i ciepłego- ale nie upalnego- dnia! I jak zawsze- ZDROWIA!

36 komentarzy:

  1. Oglądałam film, też cukierkowaty bardzo, że aż zęby prawie bolały! Pewnie dla "pokrzepienia smutnych serduszek!"
    Jak nie mogę spać, a zdarza się to często, to idę na taras i kontempluję niebo! Gorzej zimą, ale czasem też się udaje! Tylko więcej ubierania!🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś takie kocopały były bardzo potrzebne, nie wiem. Lubię baśnie, ale baśnie baśniowe a nie stylizowane na rzeczywistość.;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego akurat nie czytałem, ale czy to jest coś w stylu "Pollyanny", "Małego Lorda", "Małej Księżniczki" czy "Tajemniczego ogrodu"? Bo po te cztery czasem zdarza mi się sięgać jak robi się mroczniej. W normalnych warunkach zresztą czasem też 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie tylko nadmiar dobroci bywa niestrawny, także zbytnia uległość, zgadzanie się na wszystko i wieczne przytakiwanie.
    Wszystko z umiarem, atrakcyjne są kontrasty:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Otóż to! W punkt! Człowiek nie jest jednowymiarowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tez Male Kobietki do zasypiania i one mnie rzeczywiscie usypiaja, takie sa lagodne :)))
    Nie znam tresci, bo zasypiam po 10 minutach :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jeszcze spanie ok.Ksiazki nie biorę do łóżka gdyż jestem śpioch.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Basia:
      Treść jest taka jak i początek- o wszystkim i o niczym, o codzienności. Teoretycznie powinno być fajne i może nawet jest, tyle że jak dla mnie- przepedagogizowane i mocno przesłodzone. Ale nie zniechęcam, w końcu da się posłuchać.;))
      P.s.
      Zajrzałam na Twojego bloga. Duża przerwa. Zdrowia życzę bardzo, bardzo serdecznie.:))

      Usuń
    3. Urszula97:
      Rzadko kiedy ludziom zazdroszczę, ale zdrowego, regenerującego snu- jednak!
      Dobrze, że nie masz problemu ze snem. To duży plus dla zdrowia!
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Mam podobnie, nadmiar slodyczy prowadzi najkrotsza droga do mdlosci i wymiotow.
    Ja po intensywnym dniu, praca, spacery z Toyka, krzatanina po domu - padam do lozka i po przeczytaniu kilku stron zasypiam jak niemowle. Czasem jednak nie dosypiam do rana i dobrze, ze nie zdarza sie to kazdej nocy, bo jest dosc meczace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wszystkiego można się przyzwyczaić , nawet do zaburzeń snu, ale faktycznie - nie jest to miłe.

      Usuń
  8. A ja tiepier "o śnie"
    Najśmieszniejsze to to iz jest to wielkość złudna.nam się zdaje iż spaliśmy za krotko a okazuje się iż spaliśmy i to sporo tyle ze w "fazie płytkiej" Sprawdzone i to nie raz na sobie.
    A zaczęło sie to wszystko od wymiany leciwego juz smartfona, do którego w promocji dodawano zegarek zwany smartwatch za 1 zł.Na cholerę mi to pomyślałem.Ale jak dają??
    Okazuje się iż to sprytne urządzonko monitoruje nasze funkcje życiowe Gadżet odczytuje np. tętno pozwala również kontrolować ciśnienie. Zaimplementowano w nim w dodatku pulsoksymetr monitoruje sen, przebyty dystans oraz liczy kroki. Dzięki temu pozwala kontrolować zarówno jakość odpoczynku, jak i poziom aktywności fizycznej.
    Ponadto zegarek wyposażono w takie opcje jak szukanie telefonu, włączenie alarmu czy uruchomienia przypomnienia o braku ruchu przez określony przez użytkownika czas.
    A to wszystko zapisuje w telefonie poprzez dedykowaną a zainstalowaną dodatkowo /darmowa/aplikacje
    https://www.neonet.pl/blog/smartwatch-dla-seniora.html
    Dzwonią do mnie, czy przesyłają wiadomość a zegarek na ręce wibruje i rozświetla tarcze.Chce odszukać telefon a mam zegarek na ręku naciskam "opcje"szukaj"i za chwile rozlega się sygnał 'zagubionego "telefonu A wszystko to w promieniu jakichś 5 czy 8 metrów.
    A sa jeszcze cholerstwa droższe iz zegarek staje się telefonem I telefon nosisz stale na nadgarstku.
    Trza Dziewczyny isc z postępem "z żywymi naprzód iść"a nie zawracać sobie głowę wspomnieniami i wyrzutami "błędów wychowawczych".
    Takie czasy były ze życia seksualnego uczyło się od życzliwych kolegów A pierwszy raz.Wstyd powiedzieć!
    A gdyby bogowie chcieli byśmy swoje dzieci dobrze wychowywali do kazdego egzemplarza powinni dodawać "instrukcje obsługi"
    No i wychowywaliśmy każdy "na swój strój"Jeśli nie siedzą w wiezieniach, nie są menelami, nie nacinają na pożyczki sąsiadów i przyjaciół.Nie głosowali na PIS Ich dzieci w szkołach i zadbane ? Widać wychowaliśmy je OK.
    Teraz Dzieci i wnuki niech zrobią Babci prezent i niech się wykosztują na taki gadżet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... krawaty wiąże i przerywa ciąże! :))))
      Wieśku! Ile jeszcze masz takich cudowności, które warto rozreklamować?... Może napisz to w jednej dłuższej wypowiedzi i będziemy to mieli z głowy, co Ty na to?... Widzisz, ja jestem takim przekornym typem, że im bardziej się mnie do czegoś namawia, tym bardziej się zapieram, więc daruj sobie na przyszłość reklamowanie posiadanych gadżetów. ;))

      Usuń
  9. Jag blev gift med min fru, inte mindre än 5 år, hon hade en pojke för mig efter några månader. Vi levde lyckligt tillsammans som en familj, men hon hade aldrig gärna mitt jobbs natur,
    Hon klagar alltid på att jag inte spenderar mycket tid med henne och hon vill att jag ska avsluta jobbet.
    Jag sa till henne att jag kommer att gå i pension snart, jag ber henne att klara mig för tillfället, och hon kom överens med mig.
    Så en dag gav jag ett uppdrag att gå till Pakistan i 4 månaders jobb, jag berättade för henne om det, hon accepterade på ett villkor att jag måste komma hem för att besöka 3 dagar efter det tre veckorna. Detta var vår överenskommelse innan jag lämnade mitt uppdrag, så efter två veckor ringde min son mig på telefon och han ledsen dad snälla rusa hemma, mamma ser en annan man, kommer hem varje natt att spendera tiden, jag tror att mamma är fusk på dig. Jag var så orolig och jag rusade hemma på den speciella dagen bara för att hitta min fru
    med en annan man som har en kärleksaffär med en annan man. Jag var så arg och ledsen i chock i två dagar vilket ledde mig till sjukdom. Hon kom till mig och sa att hon vill skilja mig, jag trodde aldrig att min underbara fru kommer att sluta med mig det plötsligt. Hon visste att det var min son som berättade om det, när hon tog min son till skolan nästa dag kallade hon min sonbastard i nutiden av hans vänner och alla hans vänner ringde honom bastard från den dagen och min son grät alltid hem och berättade för mig att han vill avsluta skolan igen, och han sa att han inte vill se sin mamma längre
    Jag måste be honom så att han kunde fortsätta med sina studier som jag hör av honom via e-post en gång i taget, under de senaste tre åren nu har jag inte satt mina ögon på honom på grund av mitt jobb. Jag älskade fortfarande min fru och jag vill ha henne tillbaka att älska och ta hand om vår son, jag vill inte att min son ska vara avskild från sin mamma. Så jag kontaktade Dr.Odeuduwa Love Spell Caster för att hjälpa mig med en Magic Love Spell charm för att få min fru tillbaka till hennes normala sinnen och att älska mig och vår son som en lycklig familj, idag lever vi alla tillsammans i kärlek mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar starkt denna stora man Oduduwa för att lösa alla dina relationsproblem inom två dagar Din familj kommer att återförenas glad igen. Kontakta ODUDUWA för hjälp via hans email:
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jag wyszła za żonę, nie mniej niż 5 lat, po kilku miesiącach miała dla mnie chłopca. Żyliśmy szczęśliwie razem jako rodzina, ale nigdy nie lubiła charakteru mojej pracy,
      Zawsze narzeka, że ​​nie spędzam z nią dużo czasu i chce, żebym dokończył pracę.
      Powiedziałem jej, że niedługo przejdę na emeryturę, proszę ją, żeby to zrobiła w tej chwili, a ona się ze mną zgodziła.
      Więc pewnego dnia dałem zadanie wyjazdu do Pakistanu na 4 miesiące pracy, powiedziałem jej o tym, zgodziła się pod jednym warunkiem, że muszę wrócić do domu 3 dni po tych 3 tygodniach. Taka była nasza umowa, zanim opuściłam moje zadanie, więc po dwóch tygodniach mój syn zadzwonił do mnie przez telefon i smutny tata proszę pospiesz się do domu, mama spotyka się z innym mężczyzną, wraca do domu co noc, aby spędzić czas, myślę, że mama cię zdradza. Byłem tak zmartwiony i pognałem do domu w ten wyjątkowy dzień tylko po to, by znaleźć moją żonę
      z innym mężczyzną mającym romans z innym mężczyzną. Byłem tak zły i smutny w szoku przez dwa dni, które doprowadziły mnie do choroby. Przyszła do mnie i powiedziała, że ​​chce się ze mną rozwieść, nigdy nie myślałem, że moja cudowna żona nagle ze mną przestanie. Wiedziała, że ​​to mój syn mi o tym powiedział, kiedy następnego dnia zabrała mojego syna do szkoły zadzwoniła do mojego syna bękarta w prezencie jego przyjaciół i wszyscy jego znajomi nazywali go bękartem od tego dnia i mój syn zawsze płakał do domu i powiedział mi, że chce znowu skończyć szkołę i powiedział, że nie chce już widzieć swojej mamy his
      Muszę go poprosić, aby mógł kontynuować naukę, ponieważ od czasu do czasu słyszę od niego e-maile, od trzech lat nie patrzyłem na niego z powodu mojej pracy. Nadal kochałem moją żonę i chcę, żeby znów kochała i opiekowała się naszym synem, nie chcę, żeby mój syn był oddzielony od matki. Skontaktowałem się więc z dr Odeuduwa Love Spell Caster, aby pomóc mi za pomocą magicznego zaklęcia miłosnego, aby moja żona wróciła do normalnych zmysłów i kochała mnie i naszego syna jako szczęśliwą rodzinę, dziś wszyscy żyjemy razem w miłości bardziej niż kiedykolwiek wcześniej . Gorąco polecam tego wspaniałego człowieka Oduduwę, aby rozwiązał wszystkie problemy w związku w ciągu dwóch dni. Twoja rodzina znów będzie szczęśliwa. Skontaktuj się z ODUDUWA w celu uzyskania pomocy poprzez jego e-mail:
      dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
      ==========================================
      Tysiąckrotnie przepraszam, ale nie moglem się powstrzymać przed nakazaniem googlowemu translatorowi przEtłumaczenia tego tekstu!
      Już pierwsze zdanie to REWELACJA!!!
      Jego być do nasza mnóstwo wiele sympatyczne, skorom jego mnóstwo mnóstwo wiele chcieć, by " Twoja rodzina znów będzie szczęśliwa".
      Z uśmiechem...
      SP

      Usuń
    2. Anna Erickson:
      Dziękuję, nie skorzystam! :)

      Usuń
    3. Starszy Pan:
      Bardzo Ci dziękuję za tłumaczenie. Perełka!!:))) Przyznam, że nie przyszłoby mi go głowy szukanie translatora.
      Trzeba przyznać, że ma kobieta wyobraźnię!! :)))
      Raz jeszcze dziękuję.:)

      Usuń
    4. Buahaha!!!
      Już się kontaktuję 🤣🤣🤣

      Usuń
    5. Też mnie to rozbawiło! :)))

      Usuń
  10. Propaganda rosyjska jest niczym wobec propagandy amerykańskiej i tamtejszego prania mózgu. Książka Małe kobietki jest jednym z elementów takiej propagandy. Kompletnie nie rozumiem jej popularności w Stanach, nigdy nie udało mi się jej doczytać do końca, ani kiedy byłam bardzo młoda, ani kiedy tylko trochę młoda:)
    Recepty na sen nie mam, na mniejsze e podziałała przeprowadzka na wies:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo! To mi do głowy nie przyszło, ale faktycznie- element patriotyczny też jest odpowiednio uwypuklony.

    A życie na wsi- bajka! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Usypiam zanim dotrę do łóżka :( Wolałabym odwrotnie, tyle mogłabym zrobić, poczytać, świadomie poleniuchować - a tu gucio, nie da rady!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przy tak zapracowanych dniach jak Twoje- wcale się nie dziwię! I kolorowych snów każdej nocki życzę! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))) Matyldo kochana, Tobie życzę dobrych, spokojnych snów i wesołych poranków (ciąg dalszy dnia każdego też oczywiście ma być miły) :))) Buziaki!

      Usuń
    2. Dziękuję, Słonko!:))

      Usuń
    3. 🌷🌷🌷💗🌷🌷🌷

      Usuń
  14. Oj, tez cierpie na bezsennosc ale pomaga mi raczej cisza, ciemnosc i przedewszystkim pojscie do lozka gdy dostaje pierwszy atak zamykania sie oczow. Jesli przeciagne to po spaniu na nastepne 3 godz. Rowniez rozluznienie, wyrzucenie z glowy wszelkich mysli i trosk, w zamian myslenie o czyms przyjemnym i nie wzietym z codziennosci.
    Wbrew temu co napisano wczesniej nie kazdy amerykanin zyje ta ksiazka. Przedewszystkim co czytamy zalezy od nas samych. Slyszalam o niej ale ani mi do glowy nie przyszlo przeczytac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serpentyno, mam tak samo! Niech no tylko nie pójdę spać o 23.00 - przekichane, już nie usnę 🤔

      Usuń
  15. No tak! Każdy ma swoje metody na walkę z bezsennością.
    A do książki nie chciałam zniechęcać, choć właściwie tak to właśnie wyszło! Masz rację, że wytrawny czytelnik czyta to, co lubi i chce przeczytać i sam podejmuje decyzje. Przyznam, że czasem podpowiedzi kierują mnie we właściwą stronę, ale nie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzie tam reklama Daruj sobie to.
    Kiedyś kolegę namawiałem do zakupu "komórki"Nie i nie bo zona będzie miała go jak na sznurku.
    W ostateczności obdarowały go dzieci.Klął ale wziął.Zrozumiał iż taka łączność jest przydatna gdy on wędkarz skręcił sobie nogę"na rybach"i wzywał pomocy.
    Napisałem ze to ustrojstwo dostałem w pakiecie.I tyle.
    Stwierdziłem iż nie tylko mnie powiadamia o nadchodzących połączeniach ale ma/może i niedokladne/ te funkcje które sprawdzam na oddzielnej aparaturze.Ciśnienie,puls ,"napowietrzenie" i coś tam co maja w tzw "holterach"
    Uznałem to za dobre i podzieliłem się wrażeniami
    Ja wiem ze kobiety nie lubią jak sie do czegoś je namawia.Tylko skąd i jak się biorą dzieci?
    Z "gadżetów"mam w samochodzie oprócz GPS,radiostacje czyli tzw "sibi radio". Matko moja co ja się nasłuchałem wywalony pieniądz ,gadżeciarz.Do czasu gdy jadać z zoną stanąłem w potężnym korku.A ona cala w nerwach.Co się stało i jak długo.Powiadam włącz radio i spytaj.Za chwile miała odpowiedz i instrukcje /poradę/jak objechać korek.Nic nie powiedzialem.Tyle od tego czau zawsze mam radio na nasłuchu i zaoszczędzone bo wiadomości o "suszących" policjantach,dawniej strażnikach miejskich przemyślnie ukrywających fotoradary w śmietnikach,wróciły dziesięciokrotne lub może więcej "koszty zakupu"
    Ostatnio usłyszałem od zony "ty wiesz gdyby co to to radio pozostanie jedynym środkiem łączności w kraju"Bo tak jej powiedział jeden pan prowadzący tzw "szkołę przetrwania"
    Podzieliłem się wiec tym co wiem co przetestowałem I tym co nam staruchom może się okazać,moim zdaniem. przydatne do stałego monitoringu,tanu zdrowia czy nawet aktywności fizycznej.Czy to złe ? Czy obraziłem
    Ciesze się ze kultywujesz resztki młodości Gdy mamunia powiadała "załóż ciepłe majtki" a Ty nie, bo były passe.Ja tez "na złość mamie uszy sobie odmrażałem"
    PS
    Ostatniej nocy przespałem 4g56 min. z tego głęboki sen 1 g 20 min, płytki 3 g 30 min, przebudzenie 41 min
    Jak na starucha dobre to czy fatalne?
    I drugie PS
    Mam jeszcze robot odkurzacz.Nie ma nikogo w domu a ten łobuz się uruchamia.Sprząta nieźle bo widzę po stanie zbiornika.
    Za co przepraszam.Ja leń łobuz i gadżeciarz.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ło matko A cóż sie to dzieje, iz samemu tak to sie "multiplikuje"Cuda Pani cuda ! Czy coś

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie masz za co przepraszać.;) A o odkurzaczu już pisałeś. :)))
    Ale rozumiem, że gadżety mamy już odfajkowane?... No i dobrze. Pozdrawiam Ciebie i cierpliwą małżonkę. :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Działać! Mój mój mnie zablokował…

    Działać! Mój ex zablokował mnie na każdej platformie. Zajęło to trochę czasu, około dwóch miesięcy, ale ODBLOKOWAŁ MNIE ZBL KILKA GODZIN TEMU! Nie podawaj się! DO DZIAŁA! Skontaktuj się z Dr.osunbor, aby uzyskać pomoc teraz.. jesteśmy z powrotem razem. Miej wiary w ten proces..Tutaj jego kontakt..WhatsApp mu:

    Napisz do niego na: +393663677754 dr.osubbor23@gmail.com

    https://drosunbor.wixsite.com/solutiontemple

    OdpowiedzUsuń