4 maj 2021

Takie sobie myślątka...

Niepokoi mnie to narodowe /ostatnio najmodniejsze słowo, poza plusem oczywiście! bo wszystko musi być albo narodowe albo z plusem właśnie.../ rozedrganie, nieumiejętność zebrania się do kupy, nieumiejętność najzwyklejszej rozmowy...

Przyznam, że przestaję się w tym łapać!

Prezydent Komorowski chce patronować jakiemuś centrum o charakterze liberalno- konserwatywnym i zastanawiam się, czy wyjdzie z tego kolejne rozbicie PO, czy wreszcie uporządkowanie sceny politycznej, czy może nic z tego nie wyjdzie.

Byłego prezydenta nie podejrzewam o rozbijacką robotę, toteż myślę, że jego celem może być drugi wariant.

Gdyby się tak stało, zaistniałaby opcja optymalna, bo wreszcie każdy obywatel popierałby tę partię, do której jest mu najbliżej a nie tzw. mniejsze zło. Zresztą te stare partyjne podziały dawno przestały być aktualne i nazwa wcale nie odzwierciedla ideologii grupy. Lewica tak mocno zbliżyła się do populistycznego PiS-u, że odróżnia je jedynie już chyba tylko stosunek do aborcji. PO stanęła w takim rozkroku, że odłam centroprawicowy dogadać się nie może z centrolewicowym, stąd sukcesywna utrata dotychczasowych wyborców, którzy przestali rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi. A prawica? Po prostu brunatnieje...

W gruncie rzeczy to, w czym chcąc - nie chcąc uczestniczymy, dawno nie nosi znamion polityki a jest zwykłą brutalną przepychanką, w której liczy się wyłącznie siła, brutalność i tupet.

Więc może rzeczywiście dobrze byłoby uporządkować polityczne podziały?... Niby tak mi się myśli, ale podskórnie czuję, że to mrzonka, że nie dorośliśmy jeszcze do  bycia społeczeństwem obywatelskim, zaangażowanym w życie polityczne swojego kraju, umiejącym bronić Konstytucji i demokracji...

Tylu jest mądrych ludzi w naszym kraju, uczciwych i odpowiedzialnych... i ich głos jakoś nie może się przebić. Może nawet są słuchani, ale słyszani nie są na pewno! Smutne to!... 


 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Gorzkie dziś te memy, ale i świąteczne dni optymizmu nam nie przysporzyły...

 

 

Mimo wszystko- dobrego tygodnia!

I  ZDROWIA!!! :)

48 komentarzy:

  1. "Nie chce mi się na nich patrzeć" i "mnie już od tego głowa boli" - takie dwa cytaty mi się nasunęły...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też unikam patrzenia na ich facjaty, ale to nie jest dobra metoda, bo jakoś w sytuacji trzeba się jednak orientować.

      Usuń
    2. Orientować się trzeba, ale być masochistą - to już niekoniecznie. Matyldo, myślałam, ze mnie szlag trafi, gdy główny łamacz konstytucji pluł na prof. Bodnara...

      Usuń
    3. Nie ma takiej obrzydliwości, której by nie użyli, gdyby ocenili, że im się to w jakiś sposób opłaci.

      Usuń
  2. Poprzednią notkę zatytułowałaś "Świrus". Dzisiejsza mogłaby być nazwana "Świrusy". I to niezależnie, kogo mamy na myśli. Cwaniaki, dyzmy, debile, prostacy - to już zbyt oklepane!
    Może jakaś rezurekcja/insurekcja przydałaby się jednak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba sytuacja do ostatecznych rozwiązań jeszcze nie dojrzała i może takiej konieczności nie będzie...
      Wydaje mi się , że elektorat mimo wszystko nabył jakichś doświadczeń i horyzonty dość znacznie mu się rozszerzyły. W każdym razie na pewno dotyczy to młodego pokolenia. A stare i tak wymrze, to niech myśli, co chce!;(

      Usuń
  3. A z kim tu dyskutować gdy większość suwerena nie zna historii własnego kraju!
    A jeśli już "zna" to w wersji przedstawianej przez ,aktualnie rządzących.
    Mały przykład
    Wedle podręczników historii rozbiory Polski spowodowane były zdradą targowiczan i obcą przemocą.
    Mało jednak miejsca podręczniki poświęcają odpowiedzi na pytania: dlaczego tak niewielu Polaków stanęło w obronie Konstytucji 3 maja? Dlaczego stosunkowo tak wielu poparło konfederację targowicką albo pozostało wobec sporu obojętnymi?
    A juz fakt ze prawie 100 % duchowieństwa poparło Targowiczan to dziś temat tabu i robimy wszystko by został zapomniany.
    Dzis tak jak XVIII wieku szlachta była przekonana, że ustrój Rzeczypospolitej jest najdoskonalszy, a ona sama – jako potomkini Sarmatów – narodem największym, przedmurzem chrześcijaństwa i obrońcą Maryi Tak nam to pozostało a i z ław rządowych i kościelnych znow wbijają nam to do łbów.
    Dalej wielu wierzy ze Żydzi przerabiają dzieci na macę.Straszy ze wrócą i odbiorą swoje mienie no i oczywista, oczywistość, stale domagają się odszkodowań, od biednych przecież rodaków. Moze jeszcze nie prześladuje się inne religie.Ale złym okiem patrzy.
    Bo będą stawiać meczety!!
    Jednemu takiemu ,co to mnie meczetami straszył, powiedziałem.
    To jest niemożliwe!!
    W kraju gdzie strach pozostawić przed sklepem, niezabezpieczony rower, lub psa, bo zaraz zmieni właściciela ,wyobrażasz sobie te setki "cudzych"butów pozostawionych bez nadzoru, przed meczetem.
    Nawet gdy właściciela nie zmienią,to tę zawartość w nich jaka pozostawiła "nadobna a patriotyczna młodzież" napuszczona i podpuszczona przez cnotliwych rodaków i okoliczny kler.
    Ty któremu w czas upałów,nie podoba się zapach rodaków w środkach komunikacji publicznej ,nie potrafisz sobie wyobrazić to samo lub gorsze w meczcie, gdy rodacy pozostaną w samych niezmienianych skarpetkach i wypną zady z bielizną zmienianą raz w tygodniu.
    Toz to zgromadzeń nie będzie a wierni zaczną się modlić po domach.
    Czy zrozumiał, nie wiem ? Bo u niego z wyobraźnią nie za bardzo.Ot typowy przedstawiciel "suwerena"
    Jedno jest pewne i pozostanie wg mnie niezmienne Jak napisał Aleksander Krawczuk,w książce
    " Poczet cesarzy rzymskich"
    "Jeśli historia uczy czegokolwiek, to tylko tego, że ludzie nigdy niczego się nie nauczyli z historii."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiem Ci tak, jak umiem: przyszło nam żyć w ciekawych czasach!

      Usuń
  4. Obawiam się, że opozycji nic już nie wzmocni, chyba przyjdzie liczyć na CUD!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko bo rzadko, ale cuda się też zdarzają, więc może warto liczyć na cud?...;)

      Usuń
  5. A ja jestem bardzo naiwna, bo wciąż wierzę w to, że jednak nadejdą zmiany u nas i to zmiany na lepsze. O tym, że ci, którzy doprowadzili nasz kraj do tego, co mamy obecnie i że odpowiedzą za to przed sądem i prokuratorem, a może nawet odpoczną w kryminale, nie mam odwagi wierzyć. Ale może jednak....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taką wiarę staram się w sobie podtrzymywać. I nieważne, jak to się stanie, ale się stanie, bo musi się stać!:)

      Usuń
  6. I w tym wszystkie znaczące ten mem, podsumowanie - oni sie smieją do rozpuku, z nas?

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak to odbieram! Gdy patrzę na te rozbawione gęby, płoną mi policzki - mam wrażenie, że śmieją mi się w twarz: - robimy, co chcemy i co nam zrobicie?! :(( Sama szpica, ci , co w ręku ster trzymają! To ci, od których zależy nasze życie!
    Co za gorycz!

    OdpowiedzUsuń
  8. To juz dawno nie jest zadna polityka, a jedynie rabunkowe przejmowanie panstwa na wlasnosc. Rozdawnictwo majace ne celu przekupienie elektoratu, zamiast inwestowania i pomnazania budzetu panstwowego, szybkie fortuny dla swoich, a po nich chocby potop.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś mieliśmy być drugą Irlandią, teraz jesteśmy drugim Budapesztem, będę...
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A będziemy?...
    Jeśli ludzie nie zrozumieją, że to co jest, niszczy nasz kraj!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż..., nie mam pojęcia co chce robić pan Komorowski, ale z całą pewnością nie będzie to nisza dla mnie. Nigdy takiej nie było, ponieważ nigdy nie powstała partia liberalna obyczajowo i gospodarczo, ale też traktująca wsparcie socjalne dla najsłabszych jako inwestycję i prewencję patologii, zwłaszcza jeśli chodzi o edukację, opiekę zdrowotną, kulturę, co wymusza zastanowienie się co powinno być za darmo, dla kogo i kiedy powinno być po prostu dostępne i już, a kiedy refundowane. Obecne rozdawnictwo w Polsce wcale nie pomaga najbardziej potrzebującym i w zbyt wielu przypadkach jest marnotrawstwem środków. W dodatku pomoc społeczna często zatrudnia osoby nie nadające się do tej pracy. Żadna partia nie zaproponowała sensownego modelu, choć trochę choćby wzorującego się na tych krajach europejskich, które dają sobie z tym radę. No i moja partia musiałaby być antykleryklalna - z podobnego powodu. Klerykalizm jest marnotrastwem środków i zasobów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem nic konkretnego na ten temat, więc nie będę się mądrzyć. Liczę, że z czasem powstanie partia, spełniająca może nie wszystkie ale większość Twoich warunków . Na podobną partię również czekam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pocieszenie powiem ze ten virus samozadowolenia jest powszechny u politykow calego swiata!!!! U nas, gdy przeczytasz ich biografie, to na dodatek kazdy jeden jest wielokrotnym milionerem. Czyli maja milionowe powody byc wciaz zadowolonym i usmiechnietym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale u Was chyba nie ma takiego rozziewu między tym, czym się chwalą a tym, co jest faktycznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie żywię nadziei by powstała partia Twoich marzeń Matyldo. Zaczęły się pojawiać ugrupowania o tendencjach separatystycznych wyraźnie się określających, odrzucających wspólnotę ideologiczną z partią w której były do tej pory. Odcięła się Lewica, Komorowski chce utworzyć jakiś samodzielny odłam, czy nowy twór z posłów o tendencjach konserwatywnych, których w dotychczasowym PO do tej pory nie brakowało. Być może Trzaskowski pozbiera resztę. Rośnie Hołownia.... takie na razie ni w pięć ni w dziewięć, ale rośnie i OPOZYCJA będzie zbiorem partyjek wzajemnie się zwalczających co Kaczyńskiemu w graj.
    Nie dawno słuchałam w audycji Grzegorza Sroczyńskiego „Świat się chwieje” pary chyba dziennikarzy… / nie załapałam się na początek więc nie wiem / o przekonaniach silnie lewicowych. Skojarzyli mi się z przedwojennymi i PRL-_owskimi komunistami. Zafascynowani ludowym socjalem PISu tak jak kiedyś komuniści propagandą Stalina, za którym powędrowali i ginęli potem w łagrach pójdą też za PISem
    Tracę nadzieję na jakąś szybką zmianę…. My sami, Polacy niszczymy się. Ponieważ nie doczekam już Polski moich marzeń, rok 1989 naszej wielkiej szansy prędko się nie powtórzy może uda mi się to wszystko zostawić….. przecież nic nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...być może chodzi o wywiad, jakiego w TOK FM udzieliła kobieta (Magdalena Okraska), która zapewniając o swoich bardzo lewicowych poglądach jednocześnie głos oddała (i nadal ma taki zamiar) na PiS.
      Wcześniej napisała artykuł, który wzbudził ogromne kontrowersje w sieci "Mam lewicowe poglądy, już dwa razy głosowałam na PiS. I nie żałuję". Ponieważ nie znalazłam darmowych podcastów z tym wywiadem, wklejam skrót jej wypowiedzi oraz to, jak uzasadnia ona swoją decyzję (←klik).

      Co gorsza, obawiam się, że tak rozumujących "lewicowców" jest bardzo wielu. No i mamy to, co mamy.

      Usuń
    2. Gosiu! I tak się nic nie zatroszczyłaś o moje zdrowie, Słonko, podając ten link?!... No, przecież mógł mnie szlag jaśnisty na miejscu trafić!! Jeżeli generalnie taka jest kadra nauczycielska, to czarno to widzę...ale może to niechlubny wyjątek?...
      Wygląda na to, że nasz rodzimy pinokio miał rację, że Polacy będą za****ć za miskę ryżu i z wdzięcznością dłoń pańską całować... co za ohyda!! :((

      Usuń
    3. o! o ja głupia c**a... faktycznie nie pomyślałam...! ale sama próbuję rozgryźć, skąd PiS ma takie niesłabnące poparcie...? i ilu jeszcze jest takich ukrytych pisowskich zwolenników?!
      ...wypij meliskę i oddychaj głęboko... :*

      Usuń
    4. Jakoś przeżyłam, ale wrażenie było mocne!! ;))
      A odpowiem Ci "Wieśkiem": kasa, misiu, kasa - a po nas choćby potop!
      Chyba o to tu chodzi..,

      Usuń
    5. . ..Gosiu przepraszam, przeczytałam Twój komentarz dopiero wczoraj. Tak, to była Magdalena Okraska. Ale jej towarzysz był znacznie bardziej radykalny, gdy go słuchałam miałam wrażenie, że to zaślepiony komunista sprzed lat. Najbardziej zachwalał podwyżkę godzinowej stawki tzw. śmieciówek z 4.00. na 20 zł , podczas gdy nie przeszkadzało mu, że w ogóle jeszcze są i nie zanosi się by je PiS zniósł. ..... nie słuchał żadnych argumentów Sroczyńskiego. np. o samofinansowaniu przez kobiety urlopów macierzyńskich.
      Tak jak nie cierpię PISu to przyznaję, że gdy doszli do władzy miałam nadzieję iż zlikwidują krytykowaną przez nich spuściznę po PO - tzn. to krzywdzące, niesprawiedliwe samozatrudnianie - . okazuje się, że jak zawsze oszukali ludzi. Jest tylko trochę inaczej- umowy są na papierze, wypłata po stołem. Nie bardzo wiem na czym to polega, ale jak zawsze oszukuje się tego najsłabszego. .
      .

      Usuń
  16. Pomarzyć zawsze można. Marzenia czasem się spełniają. Czy moje się spełnią? Wielkich złudzeń nie mam, ale takie malutkie?... W końcu w innych krajach jakieś względnie racjonalne podziały partyjne jednak są, więc kiedyś i umaszczeniu będą. Nasze dzieci czy wnuki je stworzą. A my? Cieszmy się po prostu, że dane mam było widzieć rozkwit swojego kraju i czuć dumę z podziwu i szacunku otaczającego naszą ojczyznę.
    Widocznie, Donko, nie można mieć wszystkiego. I Twoje nic nie mogę nie jest prawdziwe- Ty możesz wybierać i prezentować najcenniejsze perły poezji, ja- pisać na blogu o wszystkim i o niczym- tak dla własnej poprawy samopoczucia jak i innych, którym zdarza się tu zaglądać!
    Damy radę, Donko! Nie ma rzeczy niemożliwych!;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Errata:
    Co za bzdura z tym umaszczeniem?!;( Miało być- u nas też.

    OdpowiedzUsuń
  18. A moze tak i warto posłuchać,poczytać innych by zrozumieć dlaczego to u nas jest, jak jest ?
    I nie chodzi o to ,iz inne kraje w tzw 'społecznej inteligencji "nas wyprzedzają
    / A już USA Trzymajcie narody?
    Tylko o to iż PIS potrafił tych wszystkich, myślących inaczej i powolnie, uruchomić i wmówić, iż oni są "kość z kości"i podstawa tego narodu !
    I po wstaniu z kolan winni być dumni.
    No to sa dumni i głosują na tych co im "godność" przywrócił nie widząc nawet, ze im druga ręka obrabiają portfele i zaciskają pętle swobód.
    Warto wiec przeczytać !!
    https://hartman.blog.polityka.pl/2021/05/04/matura-to-bzdura-2/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest jak jest, bo częściej bywaliśmy pod butem niż nie, więc nie nauczyliśmy się życia na wolności.
      A Hartmana chętnie później poczytam, bo to mądry facet i warto jego opinię poznać.

      Usuń
    2. Przeczytałam i smutno mi się zrobiło, bo na oświatę- taką z prawdziwego zdarzenia- nigdy u nas nie stawiano. Może przed wojną?... przedwojenna matura to było niekwestionowane solidne wykształcenie a przynajmniej królowała taka opinia. A teraz?... szkoda gadać.

      Usuń
  19. Dziękuję za link do Hartmana..... nie znałam go, czuję, że będę do niego częściej zaglądała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Badz tu mądry i pisz wiersze !

    "Wirtualna Polska opublikowała w środę wyniki badania przeprowadzonego przez United Survey. Pracownia poprosiła respondentów o ocenę decyzji Sejmu w sprawie Funduszu Odbudowy.
    30,3 proc. uczestników sondażu wybrało odpowiedź "zdecydowanie dobrze", natomiast 36,9 proc. – "raczej dobrze".
    Na przeciwnym biegunie stoi zaledwie 11,6 proc. Polaków.
    Odpowiedzi "raczej źle" udzieliło 10,4 proc. ankietowanych, natomiast "zdecydowanie źle" – 1,2 proc.
    Zdania w sprawie ratyfikacji Funduszu Odbudowy nie ma 21,2 proc. badanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I czego chcesz? Ważne, że będzie kasa a że da pisowi trzecią kadencję do ostatecznego rozwalenia Polski, to już mniejsza z tym. Potem się będziemy martwić... albo i nie będziemy... :(

      Usuń
  21. Ja coraz bardziej, zbierając te polityczne puzzle,dochodzę do wniosku, iż ruch lewicy to wprowadzenie "Konia Trojańskiego" do zagrody PIS lub podłożenie PIS ,świni i to do tego napchanej "marnościami."
    Macie zeżryjcie, a jak żrecie będzie na to patrzył i suweren i organa kontrolne Unii, które do tej pory tylko się przypatrywały.
    Gdybyśmy byli przeciw krzyczelibyście "patrz suwerenie lewica nie chce twego dobra i odmawia wam pomocy"
    A tego o Ziobrze nie powiedzą, jak słychać.Wyborca ma i powinien się domyśleć.Czy się domyśli.Czas pokaże.
    Dla mnie to "ruch na czas!"
    Cnotę zyskali a i rubelka nie stracili!
    PS
    Z tym sondażem to tez coś nie za bardzo Jeszcze doba nie minęła a już suweren daje głos i ma jednoznaczne opinie.Tak szybko ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie idzie mi pozytywna ocena lewicy nawet jeśli uznać , że usiłowała przechytrzyć PiS. Są pewne granice przyzwoitości, których przekraczać nie wolno. Moim zdaniem lewica tę granicę przekroczyła, nawet jeśli uznać czystość jej intencji, w co niespecjalnie chce mi się wierzyć...

      Usuń
  22. Dobija mnie te dziewięć śmiejących się typów...

    OdpowiedzUsuń
  23. We mnie budzi grozę. I wściekłość!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Brakuje jeszcze Piotrowskiego..... on by się chyba najbardziej z nas śmiał.

    OdpowiedzUsuń
  25. Właściwie wszyscy się śmieją. Nie wiem, jak to się dzieje, ale omijają wszystkie rafy, każdy przekręt uchodzi im na sucho i słupki poparcia nie spadają. Mało tego: choć mają poparcie tylko ok. 30% obywateli, to nadal rządzą i wcale nie zamierzają władzy oddawać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest tak , bo te conajmniej 30 procent jest jak Oni . Daruję sobie wyliczankę co to za cechy , bo je tu wszyscy znamy . W powiększalniku to Obajtowie Rzeczypospolitej, państwa miedzy Rosją a Europą. To co jest teraz u nas przypomina ...No właśnie. Dramat . Azalia

      Usuń
  26. Komuch komuchem zostanie i tyle . To takie walnięcie nas bez łeb , te tajne pakty gdyby nam się chciało zapomnieć, że tak jest . Wpadli do sieci Pająka zwanego stołem bo chcieli w tę sieć wpaść. Poza tym sprzedali kobiety . Wypad. azalia

    OdpowiedzUsuń
  27. Dlatego trudno myśleć o uczciwym porozumieniu opozycyjnej koalicji z lewicą.

    OdpowiedzUsuń