12 gru 2023

Naród tak chciał!!!

 

I wyjaśniliśmy!!

Pamiętacie, jakie życzenia składaliśmy sobie rok temu? Oby następne Święta były już bez pisu! I mamy to! Te Święta będą już w wolnej demokratycznej Polsce. Kochani! To nasze najpiękniejsze Święta- nieważne, czy ze śniegiem, czy bez! Ważne, że bez tych zadufanych nienawistników w rządzie, ważne, bo odzyskaliśmy nasz piękny kraj- kraj nareszcie dla wszystkich jego obywateli. Może brzmi to patetycznie, ale czasem inne słowa wydają się za małe, za skromne, by przekazać to, co się naprawdę wydarzyło. Jestem wdzięczna losowi, że dożyłam tej chwili!To piękny czas!!

Wczoraj jeszcze byłam niespokojna, bo trudno było przewidzieć, co jeszcze może się wydarzyć. Pis pazurami trzymał się władzy i szukał wszelkich możliwych i niemożliwych sztuczek, aby tę władzę jednak utrzymać, zagarnąć jakimkolwiek sposobem - byle skutecznie! I jednak się nie udało! 

Gdy Sejm wybrał Tuska na premiera nowego rządu, odetchnęłam. Wróciła normalność. Jeszcze trudna bardzo, jeszcze do posprzątania, do odbudowania, do zagospodarowania na nowo, wreszcie do zabezpieczenia przed innymi zamordystami... Czeka nas wiele pracy, wiele wyrzeczeń i wiele zrozumienia, bo odbudowa z ruin nie będzie łatwa i przyjemna, ale - DAMY RADĘ!  Bo skoro dokonaliśmy niemożliwego, to i teraz niemożliwe stanie się możliwe- zbudujemy na nowo kraj naszych marzeń!

Panie Premierze! Tusku! Jesteś wielki!!! Jesteś wielkim patriotą i wspaniałym Człowiekiem! Dziękuję! Obudziłeś naród, dałeś nadzieję, podtrzymywałeś wiarę, dałeś nam moc. Wolna Polska- to Twoja zasługa. Dziękuję, z serca dziękuję!!

----------------------------------------------------------------

 A poprzedni pisowski rząd? Rozliczyć do złotówki, ukarać za każdą nieprawość. Ich czas nie może się już nigdy powtórzyć!


Jest dobrze!

Inaczej się już oddycha!

Dziś też dzień przed telewizorem. Ważny dzień: expose premiera , zatwierdzenie nowego rządu... Jak dobrze!!

37 komentarzy:

  1. Kochana, po raz pierwszy obejrzałam obrady z przyjemnością, którą trochę zepsuł mi prezes, ale trzeba wybaczyć staremu człowiekowi, chyba nawet niektórzy jego zwolennicy byli zniesmaczeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM: Wybaczyć?!! On od początku korzysta z jakichś szczególnych praw, które mu w ogóle nie przysługują! Dosyć łagodnego, pełnego wyrozumiałości traktowania człowieka, który NIGDY i NIKOGO tak traktować nie chciał! Należałoby podać go do sądu za zniesławienie i żądać odpowiedniego zadośćuczynienia. I chyba nie ja jedna tak myślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz oczywiście rację, ale jego to nie zmieni, zainteresowanym popsuje nerwy.... zobaczymy jak odnajdzie się w nowej rzeczywistości.
      jotka

      Usuń
    2. Tak uważa większość osób, które widziały ten "występ" szeregowego posła pis...
      Powiedział to nawet poseł Braun, który wypunktował postępek kaczyńskiego jak nikt inny...
      A przy okazji... jeśli JA chwalę posla Brauna, to znaczy, że koniec świata jest chyba blisko :)

      Krzysztof z Gdańska

      Usuń
    3. ...to, że kaczora nic nie zmieni to nie znaczy, że należy mu odpuszczać! Przez całe swe życie bazował na tym, że wszyscy ustępowali mu - dla świętego spokoju, bo inaczej stawał się mściwy i nieznośny. Dość!

      Pisowcy (i ci w Sejmie, i ci wokół nich) są obrzydliwi, już dawno przekroczyli wszelkie granice przyzwoitości - nie jestem zwolenniczką żadnego pojednania! Nie podałabym ręki. Nie i już. Dlatego tak wkurzają mnie ostatnie wywody Matczaka, Żakowskiego i im podobnych.

      Ostatnie osiem lat okrutnie mnie wymęczyło. Poziom bezczelnego zakłamania obezwładniał, a chamstwo porażało.
      Już nigdy nie chciałabym powtórki. Nigdy!

      Usuń
    4. Mnie męczy sposób mówienia tegoż posła, nawet sprawdziłam jego sylwetkę w necie i dziwiło mnie, że reżyser tak pogardliwie wypowiada się o artystach.
      jotka

      Usuń
    5. Jotka:
      Krzysztof:
      Gosia:
      Za dużo tych emocji! Zmarnowana noc, nie mogłam zasnąć. Tak bardzo się bałam, że znowu się coś wydarzy. I niby powinnam się cieszyć, bo przecież udało się wszystkie przeszkody pokonać... a jakiś osad pozostał.
      Mam coraz więcej uznania dla Hołowni. Nie dość, że nie dał się pisiorom zapędzić w kozi róg, to ich ośmieszył udowadniając, że nie znają regulaminu Sejmu, na który się powołują. Dziś wreszcie można odetchnąć!

      Usuń
  3. BBM: Nie wierzę w jego pozytywną zmianę. Jego po prostu trzeba izolować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jemu nie sąd jest potrzebny czy komisja etyki, ale psychiatryk...
      jotka

      Usuń
    2. A swoją drogą należy go wreszcie zacząć traktować jak każdego innego posła! I sypać kary regulaminowe. Szybko spuści z tonu!

      Usuń
  4. Dzień dobry
    Oczywiście, że oglądałem wczoraj i oglądam dzisiaj. Zresztą nie jestem sam... Oglądanie obrad sejmu stało się ostatnio narodowym sportem (jak powiedział marszałek Hołownia, wczoraj transmisję oglądało ponad 4 MILIONY ludzi)...

    Jeszcze tylko jeden dzień a potem...

    Potem wreszcie będzie normalnie...

    Pozdrawiam

    Krzysztof z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś wreszcie upuściłam trochę pary. Biało- czerwony autokar to wspaniały symbol a przemówienie Tuska po zaprzysiężeniu przez prezydenta- majstersztyk! Ani jednego słowa nie zabrakło!
      Dziś w "Czarno na białym" reportaż- Powrót Tuska. Koniecznie chcę to obejrzeć, nacieszyć się tamtymi obrazami, nabrać pewności, że damy radę, że wyrwiemy zło z korzeniami!
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. o normalności będę gadał za dwa lata, chyba że wymyślą jakiś kruczek, żeby pogonić wiadomo kogo, ale z drugiej strony cieszmy się tym co na razie jest, a potem małego i inne jego potwory do miednic, nóżki elegancko zabetonować i całość zadołować do wapienka...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś jest pierwszy dzień powrotu do normalności. A pisiory?... wyniszczą się sami! Przypomniało mi się zakończenie starej ludowej baśni, nie wiem, czy przypadkiem nie "Siostra siedmiu kruków": - A macocha? Na świronku leży! Własna złość ją zabiła!
      I coś w tym jest. Pis rozsypie się w proch wcześniej niż myślimy.

      Usuń
  6. 👍 Szkoda, że Ewa z krakowskimtargiem tej chwili nie doczekała, a tak bardzo chciała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak. My mamy to szczęście! Cieszmy się nim i dzielmy!

      Usuń
  7. Człek to dziwna konstrukcja .Dzieją sie wielkie rzeczy a mnie przypomniał sie "Pan od polaka" w Gimnazjum ktorego los albo sowieci przygnali z Lwowa do galicyjskiego miasta by nas matołów uczył literatury Bez naleciałości ideologicznych
    Boże ile się człek nabiedził by zapytany Powiedz mi co autor miał na myśli i jak to rozumiesz?Powiedzieć "coś mądrego"
    I padało np niesmiertelne
    Wyspiańskiego "Miałeś chamie złoty róg"
    albo
    "Rzeczpospolita to postaw czerwonego sukna, za które ciągną Szwedzi, Chmielnicki, Hiperborejczykowie, Tatarzy, elektor i kto żyw naokoło. A my z księciem wojewodą powiedzieliśmy sobie, że z tego sukna musi się i nam tyle zostać w ręku, aby na płaszcz wystarczyło; dlatego nie tylko nie przeszkadzamy ciągnąć, ale i sami ciągniemy."
    Dziś po latach powiedziałbym, Kochany Profesorze !!
    " gdyśmy to przeżyli na własnej skórze o odpowiedz szeroką i z przykładami byłoby b.łatwo
    Teraz patrząc na obrady Sejmu, i obrady prowadzone przez Marszałka Hołownię na to pytanie
    "Chamstwu w życiu, należy się przeciwstawiać siłom, i godnościom osobistom" jak to mówił w Kabarecie nieodżałowany Jan Kobuszewski. mam odpowiedz
    Choc po "wyczynie"posła Brauna w Sejmie, bliższym mi jest
    "Nie będę udawał, że pada deszcz, jak ktoś pluje mi prosto w twarz. Chamstwu należy się przeciwstawiać chamstwem, a nie kulturą osobistą. Cham kultury nie pojmuje."
    Marek Stelar, Nietykalny




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hołownia mi coraz bardziej imponuje: 1) ma łeb jak sagan, błyskawiczny refleks i cięty język; 2) umie z tych swoich atutów korzystać, 3) nie daje się wyprowadzić z równowagi i spokojnie panuje nad awanturnictwem pisiorów.
      Myślę, że jego wybór na marszałka był trafnym wyborem.

      Usuń
  8. Drzalam by doczekać. Doczekałam. Jestem szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Donko! A jaka ja jestem szczęśliwa! Bardzo, bardzo!!!

      Usuń
  9. Było wczoraj nerwowo. Małżonek do końca nie pozwolił otworzyć butelki , bo a nóż...wiadomo .
    Ostatnia akcja beż żadnego trybu - podniosła mi ciśnienie. Co za czlowiek ! Ten Pan K .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas butelka była otwarta przedwczoraj, po wyborze Tuska. Wczoraj chyba by się nie dało, za bardzo było nerwowo!

      Usuń
  10. Miałam dokładnie te same odczucia . No i dziś wylano nam kubeł pomyj na łeb a pis to wykorzystuje . Tak myślę , że to jednak łabędzi śpiew .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślę, że dość szybko pójdą w krzaki. Ziobro już leczy sraczkę wywołaną strachem, bo rzeczywiście ma się czego bać! Będzie dobrze. Teraz już czekają nas pozytywne zmiany, choć z pewnością łatwo nie będzie.

      Usuń
  11. Szczujnia pisowska ruszyła, bo w bonusie dostała Brauna. A już chciałam się cieszyć, że wreszcie ten kłamliwy jazgot ustanie i powoli przejdziemy do rodzącej się w bólach normalności, że w końcu zostaną przywrócone normalne debaty etc, etc. A tymczasem zastanawiam się, czy może MIMO WSZYSTKO, nie lepsze byłoby kryterium uliczne. Ich już nic nie jest w stanie zmienić, tłuszcza dorwała się do władzy i takie to są skutki. Wolałabym nie mieć takich myśli, ale nastąpiło już zmęczenie materiału po 8 latach "raju". Może nazbyt szczerze, ale trudno... 🥴

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, o Braunie to nawet pisać mi się nie chce. Nie wykluczam, że po sprawie sądowej straci legitymację poselską. A i Bosak swoje odczuje. Zdaje się, że dobre czasy dla Konfederacji to już przeszłość.

      Usuń
  12. No i stało się, mamy to , odnośnie p.Brauna nie pochwalam ,jego też kultura obowiązuje.Był on kiedyś w sąsiedniej wiosce, tam to dopiero chamsko się zachował mimo że nie był zaproszony.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie pozdrawiam, Uleńko. A o Braunie nie warto pisać- wyjątkowy chwast!

      Usuń
  13. BBM! Tak się cieszę! Już po zaprzysiężeniu - przepędziliśmy średniowiecze! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  14. Gosiu! Odzyskaliśmy wolną Polskę, nasz europejski kraj!! Szczęśliwej Polski już czas!! Ja już jestem szczęśliwa choć wiem, że długo jeszcze będzie pod górę!💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a w dodatku mam takie miłe (i nieskromne 😉) wrażenie, że to wszystko co TU "wyrabiałyśmy" - Ty na blogu, my na marszach w W-wie, te nasze nerwy, komentarze i cicha wiara w wygraną, że to wszystko powtarzam - dodało pozytywnej energii... i że mamy małą cząstkę w zapisie najnowszej historii.
      I jestem szczęśliwa i dumna. A rudą perukę postawię na honorowym miejscu w salonie! 😁😍✌️

      Usuń
    2. * wyrabialiśmy (przepraszam Wieśka i innych panów) 😊😉
      G.

      Usuń
  15. Pełna zgoda
    Jeden zwykły dzień w Polsce.
    Braun z gaśnicą walczy w sejmie z chanukowymi świeczkami.
    Duda ułaskawia nazistów.
    Suski porównuje koalicję Tuska z partią Hitlera.
    Dlatego bliższe mi i
    Rozumiem, dlaczego prof. Matczak chce rozliczać funkcjonariuszy i upomina się o szacunek dla wyborców. Zgoda. Ale nie wierzę w sukces pojednania. Nie ma takiej siły, która pojednałaby chuligański antysemityzm, bezwstydne bezprawie, perwersję odwracania znaczeń – z przyzwoitością.

    — Przem.Szubartowicz (@PSzubartowicz) December 12, 2023

    OdpowiedzUsuń
  16. BBM: Z nikim nie zamierzam się jednać. Grzecznie ale z daleka! Natomiast czekam na rozliczenia bandy, z zimną zaciekłością niszczącej nasz kraj. I wiem, że tym razem się tego doczekam, prędzej czy później.

    OdpowiedzUsuń