6 gru 2023

Instytucja jedyna w swoim rodzaju!!

 Mowa oczywiście o Poczcie Polskiej. A żadnego ozdobnika zdjęciowo-memowego nie będzie, bo zupełnie nie mam pomysłu, jaki obraz byłby adekwatny do tego, co faktycznie jest.

Popatrzcie no, ludziska!To oni się ładowali w wybory kopertowe, gdy list polecony spod Warszawy do Szczecina "szedł" ponad 3 tygodnie, z czego spokojnie przeleżał w miejscu wysyłki ponad 2 tygodnie. Kiedyś nie dotarły do mnie blankiety na opłatę prądu. Ostatnio sytuacja się powtórzyła. Nie pamiętam już z kim rozmawiałam, w każdym razie usłyszałam poradę, żeby iść na pocztę, podać swój adres i poprosić, by sprawdzili, czy nie ma tam jakiejś zaległej korespondencji, której nie dostarczono do skrzynki. /To że moja korespondencja może się znaleźć w skrzynce sąsiada przestało już nawet dziwić!/

Mocno zdziwiona jednak posłuchałam rady. I co? I oprócz oczekiwanego listu było kilka innych na ten adres. 

To co to właściwie jest??!!! Sklep z mydłem i powidłem, gdzie kupisz portmonetkę, komplet ręczników czy krówki-ciągutki oraz cały szereg zbędnych przedmiotów czy słodyczy, które można kupić w innych sklepach, czy też firma do sprawnego przewozu listów i paczek??!!!

Wczoraj wysłałam życzenia świąteczne, bo czort wie, czy dotrą na czas, o ile w ogóle dotrą! I weź się tu, człowieku, nie irytuj!

-----------------------------------------------

A dodatkowo do dzikiej furii doprowadził mnie Żakowski, który koniecznie chciał dopieścić pis, bo jak z nimi łagodniej, to zrozumieją i staną się lepsi. Oczywiście ironizuję, ale wymowa rzeczywiście była taka, żeby się z pisem jakoś "układać". Mało mnie szlag nie trafił!! Niedoczekanie!!!

Ja byłabym za hasłem sprzed lat Radka Sikorskiego: dorżnąć watahy!

Jeżeli nie wyrwie się tego raka z korzeniami, to odrośnie  a jeśli dodatkowo ktokolwiek zechce się "układać", to odrośnie w mgnieniu oka!!


Dziękuję. Trochę odreagowałam!

A pisowi mówię niezmiennie: ***********!!!

42 komentarze:

  1. Od lat z poczty zrobiono sklep spożywczo -przemysłowy Kupisz tam wszystko ,od spożywki poprzez kaletnictwo po sezonowe produkty np znicze nagrobne,Bo ktoś z zarządu wymyślił ze firma musi zarabiać.
    No i jak zwykle włażenie do tyłka nowej sile przewodnie, klerowi
    Znajdziesz tam przepisy kuchenne siostry zakonnej oraz wypełnione już przekazy dla Rydzyka,Wystarczy wpisać tylko kwotę
    A ze usługi ?
    A kogo to interesuje.Jak jest kolejka to nawet dobrze, bo czekający rozglądnie się po "sklepiku" i może coś jeszcze dokupi
    Mnie tez przychodzą z opóźnieniem, rożnego rodzaju rachunki i faktury.I zawsze, ale to zawsze przy okienku pocztowym spotykam sie z ofertą "przyspieszenia przekazu"bo przecież jest opóźnienie.
    Oczywiście za dodatkową opłatą .Przypadek to ?
    A co do Zakowskiego .Nie dziwi nic !
    .Ot wychodzi wreszcie strach działającej cichaczem i tajnie" V Kolumny Dziennikarzy" na cichym żołdzie pis
    Dzis boją się ze prawda wylezie "jak szydło z worka" i ubrani " myśl społeczną kościoła "należy przebaczyć" lub krzycząc "sa ważniejsze sprawy niż rozliczenia"
    Myle się ?
    To poczytajcie felietony Elizy Michalik "O symetrystach" i "dogadywaniu się z dziennikarzami" w zamian za korzyści np reklamowe.Poczytajcie tzw Mejle Dworczyka gdzie Morawiecki proponuje mu "zwrócenie się do symetrystow w gazetach"
    Proponuje tez Felietony Jana Pińskiego na You Tube mp "Agenci Kaczyńskiego w mediach" gdzie wyjaśnia "te zależności" Np Michał Kolanko "tajny doradca "Morawieckiego" czy Robert Mazurek lub Rymanowski
    Kasa Misiu kasa ! I strach ze jak zaczną skrobać szukać to wyciągną ich doradztwo, a co gorsza kwoty jakie za ta usłużność i doradztwo dostawali.Nawet w reklamach "dla swojego"pisma
    Wyleza tajni i cisi kolaboranci sprytnie przed nami i opinią publiczną się ukrywający
    A ze Zakowski ? A dlaczego nie ? Blady strach padł, wiec "brzydko się chwytają"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Co do poczty- pełna zgoda! Co do Elizy Michalik- chętnie jej słucham na YouTube , bo bliski mi jest jej sposób myślenia i widzenia rzeczywistości. A Żakowski? Chętnie słuchałam w TOKFM-ie piątkowej „trzódki”, bo umiała trzymać go w ryzach; gdy się rozpadła, piątkowa audycja stała się niestrawna i przestałam słuchać. Bardzo się rozczarowałam co do dziennikarskiej uczciwości Żakowskiego.

      Usuń
    2. Teraz na Youtubie

      Usuń
    3. ...teraz na YouTube spotyka się kwartet polityczny w składzie: Lis, Władyka i goście (różnie - Bierzyński, Wieliński, Materska-Sosnowska, Żakowski). Od pewnego czasu ludziska proszą w komentarzach, by darowano sobie obecność tego ostatniego, bo niestrawny...

      Usuń
    4. BBM: Dzięki za kolejny namiar. Na pewno posłucham. Bardzo sobie cenię Władykę, Materską Sosnowską i Wielińskiego. W takim towarzystwie Żakowski za wysoko nie podskoczy.😉

      Usuń
    5. BBM: p.s. Bierzyńskiego nie znam.

      Usuń
  2. Żakowski oszalał.
    Kiedyś chętnie czytałam jego komentarze, ale ostatnio stał się niestrawny. Demencja wczesna? Masakra!

    A poczta? Tiaaaa... 🤔 Trochę dziwię się, że jeszcze ogórkowej tam nie serwują.

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak ,nasza poczta,w tym roku wysyłałam kartkę urodzinowa i doszła za miesiąc.Najgorzej to mnie denerwuje awizo w skrzynce do odbioru czegoś tam a my byliśmy w domu, no i winda jest.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: U nas zostawianie awizo też ma miejsce, ale zwykłych listów nie awizują, po prostu nie wrzucają do skrzynki i nawet nie wiadomo, czy w ogóle coś było! Pozdrawiam.

      Usuń
  4. BBM: To znowu, Gosiu, myślimy podobnie!👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  5. No cóż. W szkolnych latach będąc jeździłam na kolonie, czasem do miasta, czasem na wieś. I właśnie na wsi były takie sklepiki z mydłem i powidłem (raj dla dzieciaków, które dostały od rodziców kieszonkowe na drobne wydatki). Tylko listu nie można tam było wysłać, to jedyna różnica. Ale może i listy na Poczcie Polskiej zlikwidują, żeby było sprawniej i bez zawracania gitary 🤣

    OdpowiedzUsuń
  6. BBM: Oooo! I to jest myśl!🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwi mnie twoja irytacja, bo i u mnie kartki znikały, awizo w skrzynce, choć byłam w domu, nie mówiąc o reklamacji adresowej.
    Ostatnio nakryto pocztę na sprzedaży podróbek torebek znanych marek, to potrafią zorganizować!
    Znaczki i usługi coraz droższe, bo przez kopertowe wybory za dużo zmarnowali kasy!

    OdpowiedzUsuń
  8. BBM: Nie miałabym nic przeciwko temu, żeby ta firma upadła, gdyby powstała jakaś inna- do listów, bo trudno do wysłania listu kuriera wzywać!🤣

    OdpowiedzUsuń
  9. ŻAKOWSKI z wszystkimi zawsze chce się układać. Symetrysta od siedmiu boleści.

    Poczta to jedno , a kolej ...to drugie . Ja mam z nią ciągle przygody . Rok temu pchałam pociąg ( pokazali w mediach) , ostatnio jechałam na raty ( drzewo spadło) , prąd wysiadł w wagonie , w którym udało mi się w końcu umościć; potem już w nowym wagonie wysiadło ogrzewanie. A na sam koniec zrobiło się ciemno w całym pociągu. Zrobił się...wesoły pociąg.! Dzięki ludziom , którzy się zdążyli zakolegować w tych perypetiach i bez mała dzielić piersiówką .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: No to miałaś, Azalio, przygód a miałaś! Sama nie wiem, czy współczuć, czy zazdrościć?😄

      Usuń
  10. Już od dawna pocztę skreśliłam. Wolę małą agencję, ukrytą na osiedlu, skąd przesyłki docierają do odbiorcy bardzo szybko. 🤗
    Pozdrawiam!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: W gruncie rzeczy z wątpliwych usług poczty korzystam 2 razy w roku, kupując znaczki i wysyłając karty. A firmy zamiennika u mnie nie ma.😞

      Usuń
  11. A przeliczcie Jakie usługi już im padły
    a/telefonia Czy ktoś dziś wyczekuje na Poczcie na połączenie międzymiastowe czy "zagraniczne"
    b/telegramy
    c/paczki Bo większości dostaw przejęli kurierzy ,paczkomaty firm kurierskich
    d/wysyłane telegramy /kto je pamieta/a nawet dostarczanie pocztówek Bo dziś wolimy wysłać przez aplikacje wymyślną pocztówkę "złożyć życzenia "sms lub trochę już starsi a szanujący rozmówcę i nawiązać połączenie przez "komórkę" osobiscie
    e/wpłaty które załatwiamy za pomocą własnego komputera dając zlecenie do Banku
    f/przekazy pocztowe.Bo wpłaty mamy na konto a wypłaty z bankomatu
    g/doręczenia przekazów pieniężnych Dzis ZUS zażyczył sobie konto w banku gdzie dostarcza emeryturę lub rentę
    A ty sie człowieku martw bo daleko do banku bankomatu czy sklepu honorującego karty kredytowe.A i urwały się dodatkowe zarobki listonoszów Bo konia z rzędem temu co nie dawał listonoszowi "za fatygę"
    h/pewno cos tam jeszcze Wiec nie dziwie sie ze "tonący brzydko się chwyta" Wg powinni jeszcze sprzedawać chleb i wódkę i to w niedziele
    PS
    BBM radze Zmień stosunki interpersonalne z listonoszem.Bo idę o zakład ze dla Ciebie to anonim.Masz przy furtce skrzynkę pocztową i tyle.I każdy pakuje do niej co popadnie z reklamami włącznie
    Zaczaj się na "donosiciela" i pogadaj z nim sobie Tak zwyczajnie To tez człowiek.Co szkodzi w dzień upalny poczęstować herbatą sokiem czy wodą Co szkodzi zaprosić na werandę na kawę czy ciasto i zwyczajnie pogadać Nawet o Duni Maryni.
    Dzis dla niego jesteś tylko nr domu do ktorego trzeba dostarczyć to czy tamto.Nic więcej
    Po. będziesz Panią z którą mile jest pogadać której i można się zwierzyć a znając jej kłopoty/domowe ruchowe itp/ trzeba i należy pomoc Nawet łamiąc przepisy .Nawet wracając dwukrotnie, bo nikogo nie zastałem
    Tak zwykle po ludzku
    Zbliżają sie święta Nowy Rok masz setki i tysiace możliwości by się "zakumplowac" z "dostawcą"
    Jesli to nie pomoże masz prawo pisać do mnie per "głupi stary buc"
    Od dziś czyhaj aż się pojawi w pobliżu i działaj Wierz mi opłaci się ! Sprawdziłem sam !
    PS
    Jest taki serial /leci na okrągło/""Co ludzie powiedzą"gdzie Hiacynta to pies na doręczycieli wszelakich, od poczty,mleka po rachunki za prąd
    Chyba jej nie naśladujesz ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Twoja podpowiedź byłaby genialna, gdyby listonosze nie zmieniali się co jakiś czas i to dość często! Widać pensje byle jakie i długo się zawodu nie trzymają.

      Usuń
    2. A co ma tu mój komentarz do zmiany kadry?
      Każdego potraktujesz jak człowieka Będziesz miała tylko więcej znajomych i wielbicieli.
      Z pożytkiem dla siebie Nawet Ci doniosą "a pani kota to widzieliśmy tam i tam" Np

      Usuń
    3. No jak Cie tu nie kochać? Nawet o nie" obsobaczenie"
      Takie proste "kawałki' nam w życiu umykają.
      Kiedyś będąc w szpitalu poprosiłem krewnych na pytanie co ci donieść odpowiadając "czekoladki luzem"
      Oni zdziwieni "przecież ty nie lubisz słodyczy ? "No nie przepadam ! Ale
      Lezał sobie w szufladzie szafki taki stosik słodkości ,i kto z białego personelu coś mi aplikował zawsze proponowałem .Proszę się poczęstować,No i panie bo to zawód sfeminizowany bardzo "częstowały się"
      Ja nie zauważyłem różnicy "w obsłudze" ale ci co ze mną leżeli zadali mi pytanie"panie co one tak koło pana skaczą"
      Odpowiadałem "Bo to przez mój urok osobisty" I tyle A oni dalej na nie burczeli "bo im się należy"
      Teraz odwiedzam znajomą w "Domu Spokojnej Starości"a tam zatrudniono panie z Ukrainy.
      Zal mi je bo u nich wojna ,daleko od domu.ect Pogadamy sobie" przybijemy żółwika" a w garści "krówka Wawelu" i w zamian ich uśmiech.
      Ostatnio u nich obostrzenie, a one ubrały mnie w fartuch dały maseczkę i wpuściły z wizytą.
      I reszta rodziny zdziwiona "jak tys tam wszedł?" Wpuścili cię ?"
      Wiec im powiadam "wrodzony urok osobisty"
      Pomyśleć tylko "głupia krówka" dobre słowo.Odrobina empatii robią swoje.
      A Babcia powiadała "Jaka miara mierzysz taką ci odmierzą
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. BBM: Za dobrą monetę przyjmuję wszystkie Twoje zbawienne rady, chociaż i bez nich z pazurami się na ludzi nie rzucam.🤣

      Usuń
  12. Oh. HIACYNTA ! Małżonek mój jest jej fanem :) . Słyszę ją parę razy w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Jakoś nie zachwyciłam się tym serialem. Może zbyt późno go dla siebie odkryłam…

      Usuń
  13. Znajomość z pocztą zerwałam ostatecznie, gdy pojawiła się aplikacja do paczkomatów. Bowiem ostatnią usługą pocztową z jakiej korzystałam było wysyłanie paczek do córki i wnuczki na drugim końcu Polski:) Teraz ślę paczkomatem (dwa razy taniej) i dziewczyny mają przesyłkę na drugi dzień, a nie za 3-4 dni. Oczywiści biernie jestem klientem poczty, bo dostaję jakieś listy, rachunki itp. ale bardzo nieliczne - wszędzie dałam zgodę na faktury elektroniczne. I już pewnie ze 20 lat nie opłacam na poczcie żadnych rachunków. Uważam usługi pocztowe za nieco archaiczne, choć jeszcze potrzebne niektórym, jednak absolutnie nie w celu obsługi wyborów:)
    I tak masz rację, 8 gwiazdek nadal aktualne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. BBM: Też staram się omijać pocztę z daleka, ale gdy wiem, że coś ma przyjść a nie przychodzi, po czym okazuje się, że korespondencja dogorywa gdzieś na pocztowym zapleczu, to szlag mnie trafia. I dlatego tu sobie ulżyłam.🤭

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kiedy zaginęło pismo z policji w sprawie stawienia się jako świadka policja dzwoniła do synka sama z pominięciem poczty .

    OdpowiedzUsuń
  16. BBM: Krótko mówiąc ogólna opinia o poczcie jest jednoznacznie negatywna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Trudno zobaczyć listonosza teraz , to pewne . Korzystam z poczty polskiej od czasu do czasu z lenistwa , bo mam ją pod blokiem .

    OdpowiedzUsuń
  18. BBM: No, właśnie. Listonosza nie uświadczysz, ale to właśnie trudno jakoś Wieśkowi wytłumaczyć.😅

    OdpowiedzUsuń
  19. Bo Wiesiek pisze o czymś innym . O byciu miłym w celu uzyskania wzajemności. Ponieważ zaprzyjaźnia się z listonoszami , to nabiera osobistego stosunku do sprawy .
    Ja metodę tę uznaję, choć nie potrzebuję do niej szuflady z czekoladkami ani stawiać kawę z ciachem.
    Jestem miła i nie roszczeniowa. I traktuję ludzi z szacunkiem , o ile dają mi taką możliwość;) .
    W sumie smutne to jest co napisał Wiesiek. A zapewne miał inny zamiar.

    OdpowiedzUsuń
  20. BBM: Być może…

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja natknąłem się kilka razy na mam mogący ilustrować Twoją notkę. KLIKNIJ TU.
    Był czas, gdy byłem święcie przekonany o uczciwości pracowników poczty i wysokich standardach związanych z ochroną przesyłek. Do czasu, gdy jedna z wysłanych przeze mnie z Irlandii do Polski paczek nie dotarła do adresatki. Gdy powiedziałem o tym koleżance, poinformowała mnie, że chyba coś się dzieje niedobrego, bo jej już drugą paczkę wcięło. Od tamtej pory korzystam z usług poczty tylko wtedy, gdy naprawdę czuję się do tego zmuszony.

    OdpowiedzUsuń
  22. BBM: Dokładnie tak! Omijam z daleka, korzystam tylko wtedy, gdy nie ma innego wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
  23. O szkoda ze omijałaś
    Ostatnio, tam za grosze ,sprzedawano legalnie, torebki damskie Podróbki znanych marek.
    Podobno "Zarząd Poczty"nic o tym nie wiedział I tak za 60 zl można było szpanować na złość tej babie z przeciwka z torebką Gucci czy inny Yves Saint Laurent

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mam potrzeby mania markowych torebek , w ogóle nie jestem markowa . A 60 zł na torebkę brzydką ( bo często te markowe nie grzeszą urodą) to żadna przyjemność. W Polsce mamy fantastycznych producentów torebek ; wzorniczo są pierwsza klasa . Noszę tylko polskie ! Że skóry I nie że skóry.

    OdpowiedzUsuń
  25. BBM: Jedyne, co oprócz znaczków na listy kupiłam na poczcie, to magnesik z nazwą mojej miejscowości- nawet dość sympatyczny.😉

    OdpowiedzUsuń
  26. BBM: Mamy premiera!!! Jestem szczęśliwa!!! Kocham Was!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤️❤️❤️🥂 Uff... nareszcie ‼️

      Usuń
  27. A jak!! Wypiłam kielicha tak jak sobie obiecywałam!!!

    OdpowiedzUsuń