9 lut 2020

Inaczej o kościele

Byłam na filmie "Dwóch papieży" i przyznam, że obejrzałam go z przyjemnością. Oczywiście w trakcie różnych rozmów podzieliłam się swoim odbiorem i zszokowało mnie, że rozbieżności w odbiorze mogą być tak duże, bo moi rozmówcy zrównali film z ziemią, wytykając wszelkie jego niedoskonałości.
Ja oglądałam film, tak jak się film ogląda- zanurzając się w jego treść, klimat, nastrój, emocje, bez specjalnego poszukiwania prawdy historycznej /od tego są zresztą filmy dokumentalne/. Może nawet jak piękną baśń w przebogatym otoczeniu. 
Film ujął mnie swoim ciepłem, specyficznym humorem, rozterkami księdza- człowieka i przefantastyczną grą aktorską. Nie mówiąc już o tym, że miałam możliwość zobaczyć, jak wygląda konklawe, bo zakładam, że reżyser tu kitu nie wciskał.
No cóż. Każdy ma prawo do własnego odbioru. Mnie się film podobał!
/zdjęcie wzięte z internetu- repertuar kina Muranów/

27 komentarzy:

  1. Trudno mi coś powiedzieć, bo nie oglądałam, a krytyka niezadowolonych czego dotyczyła?

    OdpowiedzUsuń
  2. Że cukierkowy obraz kościoła, że bez wyraźnych rozliczeń, że nudny...
    No wiesz, jak się film nie podoba, to powody się znajduje do nieciekawej oceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co czytałam, to nie miał być film ani rozliczeniowy, ani rozrywkowy...

      Usuń
    2. Byłam tego świadoma, ale różni ludzie mogą mieć różne oczekiwania...

      Usuń
  3. Wiadomo jak się idzie na taki film to nie jest on disco polo czy thriller czy komedia.Sam tytuł juz cos mówi a recenzje tez chyba były. Ważne że Ty zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. I recenzje wcześniej widziałam.
      Salka kinowa niewielka, ale chyba tylko dwa albo trzy fotele w pierwszym rzędzie były wolne, więc frekwencja imponująca. A to też coś mówi o filmie.

      Usuń
    2. Recenzje rzecz jasna czytałam, nie tylko widziałam.;))

      Usuń
  4. Widziałam (nie wiem, czy pamiętasz, ale nawet o nim pisałam). Ucieszyłam się, że film trafił na listę nominowanych do Oscara 2020. Bardzo mi się podał i miałam dokładnie te same odczucia.
    Moc serdeczności :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! To się cieszę, że miałyśmy podobny odbiór filmu. Pozdrawiam Cię serdecznie!:)

      Usuń
  5. Ja oglądałam dwa odcinki serialu drugiego sezonu o papieżu " Nowy papież " czy jakoś tak. Troszkę się znudziłam. Może ten film kinowy jest lepszy . W tym moim też było konklawe ,i to ich głosowanie bez końca . Najważniejsze jest , że Tobie się podobał film . A , że komuś nie ....jego problem :):) azalia17

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że są dwa seriale o papieżach i oba znakomite , ale jak wynika z Twojego komentarza nie każdego muszą zachwycać . Ja żadnego nie widziałam, więc trudno mi porównać.
      To chyba dobrze, że każdy na co innego zwraca uwagę i co innego mu się podoba. Jest ciekawiej, jak jest rozbieżność zdań.;)

      Usuń
  6. Oglądam ten serial, co Azalia! Póki co, prócz przepięknych wnętrz, nie bardzo jeszcze ogarniam to, co w nim się dzieje, chociaż już 3 odcinki były! Jedynie John Malkovich jak zwykle genialny!Zobaczę jeszcze, może jednak dalej będzie lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To świetny aktor i w byle jakich filmach nie grał, więc serial powinien też być niezły! :)

      Usuń
  7. Zawsze mnie dziwi, że ludzie idą do kina nie wiedząc na co. Ja na ten film nie pójdę, bo mnie ten temat po prostu nie interesuje. Czytam opinie za i przeciw z samej ciekawości, co ludzie sądzą. A skoro nie mój temat to.po co tracić czas i.pieniadze i.potem psioczyc, zamiast przedtem przeczytać recenzje? Komedii tu szukali czy sensacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się czasem zdarza wybrać film na chybił-trafił, choć zazwyczaj rzeczywiście podpieram się recenzjami. Recenzje też nie są gwarancją, że film będzie się podobał, ze trafi we właściwą nutę. Ale ta niespodzianka też jest jakimś walorem filmu.

      Usuń
  8. Obejrzę ten film bo lubię sobie sama wyrobić opinię.
    Dziękuję za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie widziałam,ale poszukam w necie może gdzieś go znajdę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na Netflixie. Ale czy to jest płatny kanał, czy nie- nie wiem. Dotychczas nie oglądałam tam filmów.

      Usuń
  10. My zaczęliśmy oglądać w święta, ale przegłosowano wyłączenie, bo większość była znudzona. Tak więc za dużo nie zdążyłam obejrzeć, głównie to dyskusje obu papieży, co tak zniecierpliwiło rodzinkę. Spodziewali się może większej akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało sprzyjające warunki, jak sądzę.
      A dyskusje były dla mnie ogromnie interesujące. Ciekawe zagadnienia były w nich poruszane.

      Usuń
  11. Również z przyjemnością obejrzałam ten film i podzielam Twoją opinię na temat genialnej gry aktorskiej. Jasne, pewne wątki są lepiej pokazane, inne słabsze, ale to - jak słusznie zauważyłaś - nie jest film dokumentalny. I ten cudowny dystans w przedstawianiu postaci, bo obaj papieże są bardzo..."ludzcy":) A dialogi, masz racje, świetne! Pozdrawiam.
    "Niema" podczytywaczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Tenko! Bardzo mi było miło przeczytać Twój sympatyczny komentarz i cieszę się, że miałyśmy podobny odbiór filmu. Pozdrawiam. :))

      Usuń
  12. Bardzo jestem ciekawa tego filmu i obejrzę go w najbluższych dniach.
    Teraz oglądam serial 'Nowy Papież' na HBO. Niektórzy mówią, że nudny, a mnie się podoba. A oglądanym w ubiegłym roku 'Młodym Papieżem' byłam zachwycona!
    Pozdrawiam BBM:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syn mnie namawia do obejrzenia obu tych seriali, ale nawet nie wiem, jak się do tego zabrać. Też uważa, że oba są świetne, ale "mój" film skrytykował. Również pozdrawiam. :)

      Usuń