5 wrz 2023

Remanenty

 Zaczęło się od tego, że dostałam w komórce informację: kończy ci się miejsce na nowe zdjęcia, wykup dodatkowy pakiet... itd, itd. Nawet z ciekawości kliknęłam i dowiedziałam się, że cena bynajmniej nie jest  wygórowana- 5zł/mc, ale należało się zalogować, podać to, tamto i owo a tu już jestem diablo ostrożna i nie bardzo polegam na własnej intuicji, żeby się nie dać zrobić w bambuko. Nic!- myślę sobie- poczekam na córkę, niech ona mnie przez to bezpiecznie przeprowadzi.

Ale zanim córka przyjechała, przyszła mi do głowy genialna myśl- przecież nie wszystkie zdjęcia są mi w komórce tak naprawdę potrzebne; przerzucić część do komputera i zwolni się miejsca, że ho, ho! Które przerzucić? No przecież z marszów, na których byłam i strzelałam zdjęcia bez opamiętania. A było tego całkiem sporo, sama się zdziwiłam, że tyle kilometrów przez te 8 lat przedeptałam w naszej kochanej stolicy...

Przy przeglądaniu trafiłam na dwa robione "sposobem" czyli zdjęcie robione ekranowi komputera, bo inaczej nie umiałam ściągnąć a zależało mi, żeby to utrwalić. Oto one:

 

 

Zdjęcie zrobiłam 13.III. 2019 roku.


















To drugie jest z 30.III. 2919 roku...











 

 

 

Tyle czasu minęło a one wcale się nie zdezaktualizowały, chyba nawet nabrały dodatkowej mocy!

 

I tu ciekawostka!

Już nie muszę robić zdjęcia komputerowi, żeby utrwalić to, co dla mnie ważne i nawet nie muszę robić zrzutu ekranu. Nauczyłam się różnych kombinacji ze zdjęciami. Bo ja- jak Adrian- ciągle się czegoś uczę! :))))))

Coraz więcej optymizmu!

Kolejny dzień bliżej do obalenia pisu!!! 

Dobrego tygodnia! :)

30 komentarzy:

  1. Nie tylko wszystko aktualne, ale ci z PiSu zapominają, co kiedyś wygadywali i pisali , a w sieci nic nie ginie!
    Ja usuwam najstarsze zdjęcia i filmiki z telefonu, obejrzane już tysiąc razy:-)
    A w ogóle, to zdjęcia trzymamy na osobnym dysku zewnętrznym.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Też mam sporo zdjęć na dysku zewnętrznym, ale przyznam, że nie mam sentymentu do tego typu utrwalania przeszłości. Nie ma to jak albumy. Zawsze z przyjemnością biorę je do ręki. Czasy się zmieniły i chyba już tylko artyści rzucają swoje fotograficzne wizje na papier. A szkoda..,

      Usuń
  2. Kiedyś bawiłem się fotografią Te czarno białe zdjęcia ,filmy wywoływane w domu i wiecznie zajęta łazienka Zaanektowana na ciemnię
    Po były "slajdy"kolorowe Wyświetlane na ekranie powieszonym na ścianie
    Do dziś sie zachowały.Tak jak zachowały się rodzinne albumy Chyba jeszcze ze stuletnimi zdjęciami.Wklejanymi misternie w "Albumy"
    Wtedy to dbało sie o naświetlenie.kadr,tzw artystyczne ujecie.
    Dzis gdy wszystko to wzięła na siebie elektronika różne ulepszacze i "foto shopy"wszystko jeśli się wie co i jak wydaje sie prostsze
    A mnie zastanawia tylko to,czy te fotografie umieszczane na dyskach "pen drajwach' czy "w chmurze" przetrwają
    Jak długo ?I czy potomni będą je kiedyś przeglądać I czy jeszcze będą mieli do tego odczytu narzędzia
    Wszak popularne dawniej "dyskietki" odeszły do lamusa.Zastanawiam, nie martwię, ich sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Mój starszy syn realizował się w fotografii. Do tej pory robi piękne zdjęcia, choć technika już inna. Czy „komórkowe” zdjęcia przetrwają?Nie wiem. Żal mi, że nie robi się już papierowych zdjęć- za dużo z tym zachodu… A jednocześnie cieszę się, że tyle przeszłości mam w albumach i w każdym czasie mogę tam zajrzeć!

      Usuń
  3. O! dziś przez Twój tekst przebija uśmiech, znaczy dzień się dobrze zaczął 😉I oby takich dni było coraz więcej!
    Zazdroszczę Ci coraz większej sprawności w oswajaniu potwora - ja mam na tym polu ogromne luki.
    Wcale nie jesteś, jak Adrian - bo on się uczy i uczy, ale żadnych efektów nie widać...

    (dorwałam książkę Romana Kuźniara- Książeczka o złym człowieku. To o złych ludziach w polityce, tak - o tym jednym również. Karolina Lewicka rozmawiała z autorem książki w radiu tok fm - jest dostępny podcast. Polecam.)

    Nie zmieniam zdania - nieustannie i wciąż ***** ***
    Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Chyba żartujesz! Jesteś dla mnie kopalnią internetowej wiedzy!!! Ja cały czas jestem na pograniczu przedszkola i szkolnej zerówki.;))) Po prostu boję się eksperymentować, żeby czegoś potrzebnego nie wykasować przez przypadek albo nie zepsuć komputera. Ale i tak jestem zadowolona, że umiem tyle, ile umiem. Nie każda stara babcia to potrafi, więc - brawo ja!:)))
      A pis? Wiadomo- 8*!!! Nieustannie! Ostatnio widziałam się z dawno niewidzianą znajomą. Była mocno zdegustowana gwiazdkami. I zdziwiona, że mnie to nie razi. Ano nie!:)))
      Dzięki za polecenie podcastów.

      Usuń
  4. Matyldo, wszystko na czasie.Na tych nowych dotykowych ustrojstwach cały czas się uczymy.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: No trzeba! Żeby jako tako odnajdywać się we współczesności. Pozdrawiam.:)

      Usuń
  5. Brawo za ciągłą naukę 😁
    Mnie kiedyś koleżanka w pracy pokazywała, jak usunąć zdjęcia z komórki - ale jak tylko byłam z powrotem w domu, już nie pamiętałam 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Ja też zapominam. Dlatego ważne dla mnie informacje zapisuję. Wtedy jest szansa, że da się to odtworzyć po pewnym czasie, nawet wtedy gdy się zapomniało.;)

      Usuń
  6. nie mam instynktu foto, więc i z fotkami, których robię zresztą bardzo mało, nie certolę się za bardzo, remanent prowadzę na bieżąco, a te bardziej "epokowe" przerzucam do kompa, a tam z kolei robię też remanenty raz na jakiś czas, bez cienia litości dla tych, które już przestały być dla mnie epokowe...
    z wyborami mam kompletną jasność, no prawie kompletną, bo jeszcze chcę się dokładniej przyjrzeć liście wolnościowej, czyli tzw. Lewicy, poszczególnym osobom, ale to jeszcze zdążę, pozostają tylko technikalia, jak wpisanie się do rejestru uprawnionych do głosowania /mieszkam tu dopiero niecałe dwa lata/, zajrzę do urzędu gminy w poniedziałek /"niech pan przyjdzie po pierwszym, bo teraz jeszcze nic nie wiadomo"/ i strasznie mnie ciekawi, jak zostanie rozwiązana kwestia, też od strony technicznej, połączenia wyborów z referendum, bo zbyt dokładnie tego też jeszcze nie wiadomo...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie wiem, co począć z Ojczastym, który jest tu zameldowany od dwóch miesięcy. Gdzie to się sprawdza konkretnie...

      Usuń
    2. jeśli jest zameldowany, to na liście pojawi się automatycznie, ale na wszelki wypadek bym to sprawdził, zapytał w Urzędzie Gminy, Dzielnicy, czy jakimś tam innym magistracie...
      ze mną jest inaczej: ja się wymeldowałem z Wawy, a tu na miejscu się nie zameldowałem i nie wiem, czy i kiedy to zrobię, a wtedy jest inna procedura: zgłaszam się do Gminy, wypełniam coś tam, wpisują mnie na listę, ale to jest ważne tylko na te konkretne wybory...
      p.jzns :)

      Usuń
    3. BBM: Sprawdź Ojczastego. Każdy głos na wagę złota!!:)

      Usuń
  7. BBM: Myślę, że pewne rzeczy będą jeszcze przed wyborami nagłośnione. A co do wyborów- też już jestem przygotowana i nie mam wątpliwości co do wyboru tej czy innej partii, co zresztą jest chyba dość czytelne /na tym blogu/. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. luz, w końcu gramy w tej samej drużynie, choć w trochę innych koszulkach :)

      Usuń
    2. p.s. barwy są takie: KO - niebieska, Lewica - zielona, Konfa - brunatna, a pis - czerwona, bo to (neo)komuchy...

      Usuń
  8. BBM: A tygrysek z duchownym?;) Teoretycznie powinna być tęcza, bo chyba już z każdym wchodzili w alianse, przynajmniej PSL, ale zdaje się, że nie do końca trawią tę kolorystykę.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drobnicy już nie brałem pod uwagę, ale w sumie to oni zawsze się wkręcą, więc dajmy im tą tęczę, a żeby nie było skojarzeń, to pozamieniajmy parę kolorów, będzie taka pstrokata tęcza :)

      Usuń
    2. i...tam...! normalna tęcza, tylko się powie, że to flaga spółdzielczości.
      Takie PSS Społem.
      LB

      Usuń
    3. kiedyś Tęcza to był klub sportowy i wszystko wtedy było prostsze, LOL...

      Usuń
    4. O! Kolejna nowa wiadomość- tęczowy tygrysek!1 ;)))

      Usuń
    5. ładnie! 😀
      Pogoniliby go ludowcy! 😂
      LB

      Usuń
  9. BBM: Gosiu! Jesteś niesamowita!!!!🤣

    OdpowiedzUsuń
  10. Ludzie zacznijcie myśleć ! Nie rozdzielnie a łączcie ze sobą fakty zdarzenia i wypowiedzi, naszych kandydatów
    Onegdaj spotykam "pod skrzynką na listy' sąsiadkę co to wyciągała masowo dziś wrzucane do skrzynki "ulotki wyborcze"gdzie kandydaci jedynej słusznej partii tłumaczą nam "jak nas urządzą i co zrobią"bo przez osiem ostatnich lat jakoś nie zdążyli"
    Wyciąga jedną z nich i powiada "o na tego to zagłosuje bo"
    Wiec ją pytam Zagłosuje pani na tego który "przez ostatnich osiem lat "bo już mu w tym Sejmie parę kadencji zeszło który generalnie i centralnie, przez parę tych lat miał panią, w dupie.
    I przez cały ten czas pokazywał to całym swoim jestestwem czasami i słowem?
    Nie zaprzeczy pani, ze dziennikarz jest jednym z tych wysłanników na naszych usługach, by zadawać wszelakie pytania naszym "wybrańcom" a odpowiedzi nam przekazywać.
    Ten pan akurat słynie z tego ze"przez osiem ostatnich lat" zamiast dawać odpowiedzi wzgardliwie milczał ,albo wiał 'gdzie pieprz rośnie' lub 'odpowiadał "z tą stacja nie będę rozmawiał"
    Czyli mimo wykształcenia"bo kindersztuby nie posiada ten cham' dawał do zrozumienia swemu elektoratowi suwerenem zwanym, ze go lekceważy, ze mówiąc trywialnie ma go w dupie
    Dzis on, właśnie on, uprasza nas uprzejmie ,byśmy znow /na tego buca i chama/ dali swój głos.By znow w trybuny sejmowej zaświadczał słowem i gestem, ze on tych głosujących durniów ,ma w dupie.
    Wyczuwa to pani?Kuma pani bazę ?Bo jak nie, może wnuki wytłumaczą?
    Popatrzyła na mnie pomyślała i powiada Tak pan mówi ?
    Podreptała do mieszkania przemyśleć? Bo jej nawet do głowy nie wpadło ze dziennikarz to tez nasze oko ucho i język .By nas informować.Bo NASZYM PRAWEM JEST WIEDZIEĆ I do nas należy by te informacje odpowiednio interpretować.
    Darmowe leki już jej wyszły bokiem Po wczorajszej wizycie w aptece okazało się, ze ani jeden lek jej przepisany nie jest "darmowy"
    Tak to wygląda "moja mala ,polityczna robota"

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Brawo za pracę u podstaw!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca u podstaw, mówisz?
      Na niektórą skamielinę nic nie poradzisz... 😒
      Gosia

      Usuń
  12. Teraz czekam czy nie przyśle mi przypadkiem zaproszenia na "radosny marsz" Bo przecież prezes "ny,by,py,by" poniżył inflacje "Podniósł stopy i poniżył inflacje" jak powiadano w kabarecie .Jest wiec z czego się cieszyć !!

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: Nie słuchałam go! Nie mogłam! Nie dałam rady!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy wiesz, Czytelniku, ile jest obecnie w Polsce obozów koncentracyjnych? Otoczonych drutami kolczastymi więzień dla ludzi całkowicie niewinnych, ludzi słabych i nieszczęśliwych?
    Całkiem sporo.
    Nie wiesz to poczytaj BO NASZYM PRAWEM JEST WIEDZIEĆ !
    https://studioopinii.pl/archiwa/237400

    OdpowiedzUsuń