26 wrz 2023

To był wspaniały wieczór!

Ostatnio zrobiłam się zgrzybiała, zasiedziała w domu, zobojętniała na jakiekolwiek pozadomowe rozrywki, więc najprawdopodobniej przegapiłabym i to, gdyby nie Ela. Otóż poinformowała mnie, że w naszym Domu Kultury będzie prezentowała swoje mandale, i nie tylko.  I może dobrze byłoby, gdybyśmy się wtedy spotkały. 

No przecież nie odmówię swojej przyjaciółce, tym bardziej, że rzadko się teraz widujemy- ona jest schorowana a i we mnie już nie ma tej energii co dawniej. Tak więc poszłam po zaproszenie do DK i to był strzał w dziesiątkę! Dawno nie miałam tak udanego wieczoru!


 Już samo zaproszenie /tu mocno przeze mnie okrojone/ było ciekawie zaprojektowane. 

Nawiasem mówiąc, może ktoś z Was nauczy mnie /tylko jak chłop krowie na rowie- nie znam terminologii internetowej!/, jak można nałożyć na zdjęcie czarny pasek, żeby przykryć coś, czego nie chce się ujawniać, np. fragment twarzy, nazwę miejscowości itp./

A potem było już tylko super!

Dziś będzie wyjątkowo dużo zdjęć, ale z żadnego nie umiałabym zrezygnować!

Wystawa na sali podzielona była na cztery działy: ceramika, mandale, fotografia polaroidowa i dzianiny- szydełko, druty.            


Nie chce się wierzyć, że takie cudeńka mogą powstać z gliny.  Byłam urzeczona tymi pracami, wyobraźnią artystki, precyzją wykonania, niezwykłym artystycznym smakiem.


 Przedmioty użytkowe, dekoracyjne...

 

 

 

 

 

 

 



A dalej na metalowym stelażu rozpięte mandale Eli.

Te zdjęcia powiększyłam bardziej, choć i tak trudno na takim ujęciu zobaczyć cierpliwość i dokładność, mrówczą pracę i niewątpliwe bogactwo kształtów, kolorystyki, twórczej wyobraźni Autorki.


 

 Dwie tablice zapełnione zdjęciami. Każde to oryginał, jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne, wiele mówiące o wrażliwości i uważnym spojrzeniu twórcy na otaczający świat.

 

 

 

 



 Wreszcie wełniane i bawełniane cudeńka.  Pięknie wyeksponowane budzą zachwyt i zdumienie, że tak można, że tak się da...

 

 

 

 

 Trudno się dziwić, że nie da się oczu oderwać, że chciałoby się przytulić do tego piękna!



 

 

Można chodzić, podziwiać, ale to przecież nie koniec.

 

W programie jeszcze rozmowy -wywiady z twórcami a po przerwie- koncert.

 


Na pierwszy ogień idzie rozmowa z Elą.Wchodzi na scenę powolutku, o kuli. Siada ostrożnie, bierze do ręki mikrofon... Słucham z uwagą, ze wzruszeniem, z odrobiną zazdrości. Jest swobodna i naturalna, jest taka jak zawsze, jest sobą. Nie myśli kupować publiczności a zawładnęła nią od pierwszej chwili. Elu! Byłaś wspaniała!!! Jesteś wspaniała! 

Pozostałe rozmowy -wywiady też ogromnie interesujące. Chciałoby się powiedzieć- słucham z otwartą gębą, bo dowiaduję się nowych ciekawych rzeczy.

Przerwa i - koncert. Wolna Grupa Bukowina! Czy potrzebny jeszcze komentarz?... Ballady zaczarowały widownię. A ja wróciłam do domu rozemocjonowana, niemal na skrzydłach. To był wspaniały wieczór!!

 

 


35 komentarzy:

  1. Zazdroszczę oglądania podziwiając jeszcze kunszt i talent artystki.Dobrze ze utrwalone w materiale do podziwiania na wieki chyba ze jakiś ślepy barbarzyńca wywali je na śmietnik Bo mu przypadło w spadku nie jest w jego guście
    Kiedyś widziałem mandale wykonywane z kolorowych piasków Serce bolało gdy po zakończeniu je niszczyli.dobrze ze utrwalone na kliszy/Bo dla nich , jest to istotny element rytuału. "Niszczenie symbolizuje nietrwałość przedmiotów.
    Zazdroszcząc przyjaciół bo moi w wiekszosci "juz po tamtej strony tęczy"
    Kiedyś rozmawiając ze znajomą, która mi powiedziała "a umówiłbyś się z ktorych z kolegów"uświadomiłem to sobie bardziej.
    Wiec jej mowie Droga Irenko spotkanie z kolegami dziś mnie więcej kosztuje niż dawniej .Dawniej wystarczyła "zabrać flaszkę" i było git dziś cena alkoholi nieco wzrosła za to cena zniczy nagrobnych podskoczyła wyraźnie a na spotkanie z nimi trzeba zabrać przynajmniej dwa na grób/takie to propozycje maja młodzi emeryci/
    W temacie pasków Dupa jestem.I nie pomogę.Moze znajdziesz w internecie Bo jak tam nie ma tzn nie ma nigdzie
    W temacie "uzupełnienia" polecam do poczytania,wszystkim
    https://studioopinii.pl/archiwa/237789
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Nic na śmietnik nie będzie wywalone, bo mandale już wróciły do właścicielki. A nasza przyjaźń trwa już ponad 40 lat, więc - rzeczywiście- to duża wartość! :)

      Usuń
  2. Wow, zazdraszczam, coś pięknego w mom stylu, masz zdolną koleżankę, gratulacje dla niej.Tam u góry jest taki ołówek i nim można zamazać twarz ,robiłam to bardzo dawno , pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Wiedziałam, że Ci się spodoba. :) A z ołówkiem spróbuję pokombinować. Jeszcze nie próbowałam, bo chwilowo skupiłam się na przetworach- szczęśliwie to już ostatnie! Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Nie wiem czy wspominałam ci o programie do obróbki zdjęć PHOTOSCAPE, tam zrobisz wszystko! Program łatwy i darmowy.
    trzeba czasem wyjść z domu, choćby na wystawę czy koncert w parku lub na kawę z koleżanką w kawiarni:-)
    Świetna impreza, kameralna, czyli taka, jakie najbardziej lubię!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Pisałaś mi , Jotko, ale przyznaję ze wstydem, że jeszcze nie sprawdziłam, czy sobie z tym poradzę. W ramach przełamywania własnych lęków przed nowością- teraz na pewno spróbuję! Dzięki!:))

      Usuń
  4. Mamy w Polsce 3,6 miliona Kobiet w wieku 18-39 lat. Darzymy Je sympatią, co jest naturalne, bo to One mogą powielać nasze geny.
    Słucham dzisiaj audycji w TOK FM i słyszę głosy zachwytu nad mądrością polskich Młodych Kobiet. Znam kilkanaście z Nich i faktycznie- są mądre. Ale zaraz dowiaduję się, że z tych 3,6 miliona dwa miliony nie chodzi na wybory.
    Dwa miliony z 3,6 to ponad 50%. A gdybym napisał, że wśród Młodych Kobiet co druga wcale mądra nie jest?
    Czy to jest obrażanie Młodych Kobiet przez starego tetryka?
    Nie rozumiem niegłosujących Kobiet. Upodlają Je, niszczą dobrostan Ich dzieci, okradają, o One siedzą w domu?
    Jak przekonać Dziewczyny, żeby głosowały? Nie wiem.
    Michał Leszczyński

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Nie rozumiem wyborów Konfederatek, nie rozumiem zobojętnienia młodych kobiet, nie rozumiem zacietrzewienia wsi, nie rozumiem wielu rzeczy… Ale i tak wygramy!!✌🏼

    OdpowiedzUsuń
  6. Oni tez nie rozumieją Słuchają swoich dobrodziei czytający im "list pasterski:w którym cicha instrukcja na kogo mają głosować.
    Słuchają jedyne "prawdziwe i słuszne radio"oglądają jedynie słuszną i prawdziwa,telewizje gdzie sukces goni sukces gdzie "Polska rośnie w silę a ludziom się żyje dostatnio"
    I nigdy im przenigdy do łba im nie wpadnie pomyśleć "sprawdzam" Ktos za nich zadecyduje przecież.I jakoś to będzie
    "Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było. "

    OdpowiedzUsuń
  7. BBM: Z takim punktem widzenia też da się jakoś przeżyć , tylko… co to za życie?!…:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam Cie ze nie na temat.ale wszyscy w tym niezdecydowani winni sie z tym zapoznać
    "Bo naszym prawem jest wiedzieć"Jeszcze raz przepraszam
    https://wiadomosci.wp.pl/hanna-machinska-polska-okrywa-sie-hanba-ktorej-nie-zmyjemy-6946436262275936a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Wieśku! Nie masz za co przepraszać. Doceniam Twoje dodawane informacje. Są ważne! I dobrze, że tu są.

      Usuń
  9. BBM: Gosiu!!!! Powaliłaś mnie na obie łopatki!!! Jesteś niesamowita!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. BBM : Nic nie rozumiem. Też tu byłaś?!!! To jakieś czary- mary!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę czarów dobrze nam robi - sama tak mówiłaś! 😇 Nie byłam.

      Usuń
  11. BBM: No, dobrze, dobrze!😘

    OdpowiedzUsuń
  12. To musiało być faktycznie niesamowite przeżycie...
    Gratuluję!!!
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też się odchamiałem ostatnio: miałem wspaniałe popołudnie artystyczno-kulturalne w czwartek na filmie, na tym, co wiemy, o który chodzi...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. p.s. jak nałoźyć czarny pasek na fotce?... banalne, wystarczy do tego dowolny, najprostszy edytor obrazków, choćby zwykły Paint będący w Windowsach jako integralny element...

      Usuń
  14. BBM: Dzięki za pomoc.
    Na filmie też byłam. To niejako obywatelski obowiązek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. BBM: CZY NIE WYDAJE SIĘ WAM, ŻE NAGLE BRAKUJE BENZYNY NA WIELU STACJACH PALIW TYLKO DLATEGO, ŻEBY UTRUDNIĆ ALBO UNIEMOŻLIWIĆ DOTARCIE Z RÓŻNYCH STRON POLSKI NA JUTRZEJSZY MARSZ?!…

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mnie się wydaje .W piątek jeszcze kupowałem paliwo do samochodu w stacji przy jednym z supermarketów.
    Ze dziwieniem stwierdziłem ze "pustki"Byc może dla tego ze to była godz 11 ta.
    Gdy "Obajtek wszystko może"ogłosił w TVP "paliwo jest i będzie tylko drodzy rodacy nie kupujcie na zapas"
    Drodzy rodacy ruszyli hurmem do stacji paliw lejąc paliwo nie tylko do baku ale wszelkich pojemników w bagażników.Rodaków doświadczonych,wiedzących , ze jak władza mówi ze będzie tzn zabraknie .
    No i robili zapasy A rezultat wiadomy i widomy.Czyli paliwo jeszcze jest tylko u posiadaczy samochodów I z dojazdem do W-wy nie powinno być większych kłopotów.
    Ta obniżka to tylko "kiełbasa wyborcza w płynie" i strzał w kolano tych z PIS.
    Kolejna kiełbasa wyborcza to dla mnie ceny prądu.Firmy zarządzające jak dotychczas zamiast przesłać jak zwykle wystawione faktury przesyłają "listy miłosne" ktorych treść zaczyna się od "wdrażamy kolejne rządowe rozwiązania" Gdzie kolejnym warunkiem obniżki sa
    a/wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną
    b/weryfikacja i potwierdzenie poprawności swoich danych /firmie która przez lata całe posyłała faktury,
    egzekwowała odsetki a nawet odcinała dostawy energii,na te adresy.Dzis chce ich potwierdzenia
    c/Zmniejszyć /oczywista wstecz/bo od 1.stycznia 2023 do 30 września 2023 zużycie prądu o przynajmniej 5 %
    Tak to w państwie pis wygląda zarządzanie gospodarką

    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wszyscy wiedzą, o co chodzi- łącznie z pisowcami, bo i ci tankowali "na zapas".

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Na wiele rudych patrzyłam, ale czy Ciebie udało mi się zlokalizować- nie wiem. :((

      Usuń
    2. Jeśli widziałaś uśmiechniętą buzię pod szopą pomarańczowych loków - to na pewno byłam ja! 😉
      Tak jak piszesz - na Marszu spotkałam wiele bliźniaczych sióstr, a nawet braci - bliźniaków! (wszyscy jak spod matrycy). I w tym momencie najważniejsze było, że tam byliśmy. Trochę wątpiłam, czy uda się pokerowa zagrywka Tuska, ale mamy to! Jesssu... tyle luda...! 😮😁😁😁

      Usuń
  18. Marsz był w
    wspaniały i benzyny wystarczyło by dotrzeć 👍♥️

    OdpowiedzUsuń
  19. Aniu! Było cudnie!!! Tak wygląda normalne życie z normalnymi ludźmi- uśmiech i życzliwość!

    OdpowiedzUsuń
  20. Relacja jutro! Dzisiaj nie dam rady! :(

    OdpowiedzUsuń