16 wrz 2023

List otwarty do młodych ludzi


 Moi drodzy! Dziewczyny, chłopcy!

Nie mnie się równać do profesora Strzembosza, ale może właśnie to, że jestem zwyczajną starą kobietą pozwoli mi łatwiej trafić do Waszych serc i rozumów.

Wielokrotnie podziwiam Waszą sprawność poruszania się po internetowych labiryntach, Waszą lekkość porozumiewania się z ludźmi w obcych językach, Waszą umiejętność korzystania ze współczesnych udogodnień w różnych dziedzinach życia... Podziwiam i zazdroszczę, i wielokrotnie korzystam z Waszej wiedzy i pomocy- w końcu mam przecież wnuki...

Ale przecież i ja mam Wam coś do zaoferowania: moją przeszłość, moje doświadczenia, moją pamięć. I w imię tego, co przeżyłam, mam nie tylko prawo ale i obowiązek powiedzieć Wam: 

- PiS to zło! Zło, które niszczy i znieprawia nasz kraj! PiS to demolka, kłamstwa i manipulacja!

- Nie pozwólcie sobą manipulować, nie dajcie sobie zaszczepić wątpliwości, zniechęcenia, braku wiary w możliwość zwycięstwa.

- Wasz przyszły los jest w Waszych rękach! To dzięki Wam, Waszej stanowczości i determinacji zostaniemy w europejskiej rodzinie, odbudujemy dobrą opinię o naszym kraju, przypomnimy sobie, jak to jest normalnie żyć bez dzielenia ludzi na lepszych i gorszych, bez napięcia i lęku, co przyniesie kolejny dzień, przypomnimy sobie, jak można się zwyczajnie uśmiechnąć do obcego człowieka.

Ostatnie 8 lat to był zły czas, to był bardzo zły czas- niszczenia wszystkiego, co wcześniej udało się zbudować, stworzyć. W niebezpieczny sposób PiS systematycznie zbliża nas do opuszczenia UE,  do likwidacji demokracji, zamiany jej na autorytaryzm- co w znacznej mierze już zostało dokonane.

Nie pozwólcie sobie odebrać wolności!

Przypomnijcie sobie te wszystkie protestacyjne marsze, w których szły setki tysięcy Polek i Polaków, młodych i starych; przypomnijcie sobie te czarne marsze, gdy na ulice wielkich miast i małych miasteczek wyszły miliony dziewczyn, kobiet- matek i babć, ale i bliskich im mężczyzn- z gniewnym MAMY DOŚĆ!!

Obudźcie w sobie ten gniew i idźcie z nim do urn wyborczych! Wasza przyszłość, Wasz los, Wasze nadzieje są w Waszych rękach! Damy radę!

---------------------------------------------------------

Dziś jest kolejny dzień bliżej do obalenia pisu!

 

Uśmiechniętego weekendu!

Dobrego nowego tygodnia! :))



23 komentarze:

  1. Mój starszy wnuk który po raz pierwszy będzie głosował a także jego koleżanki i koledzy zdają sobie z tego sprawę i zagłosują tak... aby się to wreszcie skończyło ...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Lejesz mi miód na serce, Stokrotko!:)

      Usuń
  2. Młodzi, których znam, na pewno nie zagłosują na PiS, w młodych nadzieja!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. BBM: Tak, Jotko! W młodych i w kobietach- także starszych. W sumie jest nas przecież więcej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Napiszę tak, mlodzi którzy wiążą koniec z końcem mimo że pracują zagłosują na PiS i oczywiście ci co nie pracują a tym co lepiej stoją zagłosują na K0, u mnie 90 % młodych zagłosują na inne partie niż PIs , pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Nie jestem socjologiem ani politologiem, ale wydaje mi się, że preferencje polityczne młodych zależą głównie od ich świadomości i dojrzałości a nie stanu portfela, bo przy obecnej inflacji najbiedniejsi najbardziej tracą a z inflacją nie umie/nie chce poradzić sobie właśnie pis.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najmłodsi potencjalni wyborcy twierdzą - "mam to w pompie, niech się starzy kłócą!", ci nieco starsi z dorobkiem milusińskich - "wiem, co dają a nie ma pewności, że Tusk nie zabierze!", emeryci zadowoleni są, że "kaczor daje 13. i 14. emeryturę"... i tak to się kręci.
    Wśród młodzieży wychodzi bokiem całkowity brak świadomości obywatelskiej, czyli analfabetyzm polityczny - a to przez bałagan, jaki w panuje od lat w edukacji, zafundowany przez takie miernoty, jak Giertych, Zalewska czy Czarnek. Edukacja leży i kwiczy! Straconych lat nie da się nadrobić ot tak, pstryknięciem palców, dlatego skazani jesteśmy na wybory moherów i słuchaczy Radia Maryja.
    Makabra.

    OdpowiedzUsuń
  7. BBM: A co to za czarnowidztwo?!!Gosiu! Nie poznaję Cię!! Wszystko idzie w dobrą stronę! Jeszcze jedna, dwie pisowskie aferki i 15-ego ich znokautujemy!✌🏼👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety Gosiu.
    Nie tylko twardy elektorat PiS ma wypaczone pojęcia na temat tego, co się u nas dzieje, jakie jest znaczenie działań władzy, ulegając kłamstwom, choć łatwo je zdemaskować .
    Wszędzie, nie tylko w Polsce, większość ludzi nie ma ambicji szukania prawdy. I tak było zawsze.
    Duża część elektoratu, szczególnie pisowskiego, słucha wyłącznie ocen ze strony polityków a nie konkretów.
    A ci z PiS specjalizują się w krytyce przeciwników, często kłamiąc, i w zapewnianiu ile dobrego zrobiła ekipa rządząca. Elektorat niestety często łyka to bezkrytycznie.
    Powiesz jednemu z drugim czym się mogą takie dalsze rządy PIS- skończyć,usłyszysz " nie kracz","jakoś to będzie"'zobaczymy" albo "to wyjadę za granice"
    Tylko u tych co już dostali po dupie w zetknięciu z opresyjnym państwem coś zaczyna świtać w łepetynach i zaczynają się zastanawiać, jak to będzie dalej.
    Koleżanka która o mało co nie dostała orgazmu na wieść o "darmowych lekach" i już planowała co zakupi "za zaoszczędzone"po wizycie w aptece powiada Ty wiesz jak płaciłam 700 tak dalej płace bo "moje leki"nie są na liście
    Sąsiadka spotkana powiada Panie jakie mam kłopoty .Córka poroniła i już dostała wezwanie na policje gdzie ją szczegółowo przepytali Czy będzie dalszy ciąg nie wiem
    Kupując "niemiecka chemię" na bazarku powiadam O muszę "zakupić na zapas"
    Facet powiada, nie ma potrzeby, bo ja dowiozę Wiec mu powiadam Nie sądzę, żeby nas zawieszono w strefie Schengen, ale tzw. czasowe techniczne wyłączenie niestety jest prawdopodobne I tak panu przetrzepią d..na granicy a być może nałożą cło ze handel tą "chemią niemiecką" będzie albo dla pana nieopłacalny albo pan ceny podniesiesz.A mnie już nie będzie stać
    A dziś on wozi z Niemiec jak chce i co chce.Zostawiłem go myślącego !
    Bo jest tak jak w anegdocie gdy dziadek powiadał do wnusi "Wiesz co dawniej /a był taki czas/w sklepach był tylko ocet.Na to wnusia jak to dziadku ocet, w całym "Tesko ?"
    Wiec pyskuje gdzie mogę,wyjaśniam jak potrafię' "pcham kij w szprychy"Ściągam ciemne okulary. powiadając Ludzie myślcie to nie boli.Nie myślcie rozdzielnie
    To sie nazywa "niosę krużganek oświaty"jak mawia pewien narodowiec przy pełnym zrozumieniu jego słuchaczy
    Nieście więc i Wy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla BBM
      Moi w 100 % nie zagłosują na PIS !
      Namawiam "zagłosujcie na silniejszy batalion" Bo rozdzieleni i przy obliczaniu metoda tego cholernego D’Hondta przy 'szacher macher" /24 godz na podanie wyników i ograniczeniu punktów wyborczych dla Polonio/tych z pis nie doliczymy się i zostaniemy z ręką w nocniku.
      A "Komisarze wyborczy" prawie wszyscy z PIS.Mowi wam to coś?
      Jak ważni są obserwatorzy gdy ich protesty i uwagi przez tych"komisarzy"mogą zostać oddalone.
      Łatwo nie będzie oj nie będzie
      A afera?Jaka afera?Tylko jakieś male nieprawidłowości nawet nie aferka.Jarosława nie słuchałaś.Nie widziałaś jak zgromadzeni kiwali głowami ze zrozumieniem Przecież ten co nie pracuje nie popełnia błędów?
      Czy jak wchodząc w tłum pełen złodziei kieszonkowych,ostrzegam "uważajcie na portfele" To tez "czarnowidzę?

      Usuń
    2. BBM: Nie rozumiem! Pisowcy kradną, kłamią, szczują, rzucają obelgami na prawo i lewo- i prą do przodu jak burza, nie oglądając się na boki- a my? Pełni czarnowidztwa, obaw i wątpliwości. To po co, *****, to wszystko?! Od razu podstawić łeb pod kaganiec, stulić uszy po sobie i lizać pana w rękę!! Tak będzie łatwiej oswoić czarną rzeczywistość, nieprawda?!
      Przepraszam, ale się wkurzyłam!!
      Tusk wraz z całą ekipą przemierza kraj wszerz i wzdłuż i wzbudza fale entuzjazmu tysiącami zgromadzonych ludzi, pompuje wiarę w zwycięstwo- a tu co?! Marazm i zniechęcenie?! I z tym mamy wygrać wybory?!
      Opamiętajcie się do cholery! Mamy zwyciężyć- i zwyciężymy!! Innej opcji nie przyjmuję do wiadomości!!

      Usuń
    3. ...i obyś miała rację, BBM. ObyśMY mieli rację! Wkurzyłaś się - rozumiem to, więc nie przepraszaj!
      Tuska to ja szczerze podziwiam (choć w poprzednim wcieleniu nie do końca był z mojej bajki), kibicuję mu (nam), jest niesamowity!!!
      Mój minorowy nastrój wypływa ze strachu, wściekłości i bezsilności. To nie znaczy, że całkiem odpuściłam: robię, co w mojej mocy, pierwszego znów ruszam do Warszawy: kupiłam nawet pomarańczową perukę!!!
      Tak bym chciała już nie słyszeć tych kosmitów! Nigdy więcej.
      Cieszę się, że jesteś taka bojowa! 😘😘😘😁😉

      Usuń
    4. BBM: Gosiu! Robię, co mogę.Staję na uszach i sama siebie musztruję, żeby szczepić optymizm i chyba dlatego każdy nos spuszczony na kwintę doprowadza mnie do szaleństwa!
      Dziś wyczytałam, że prawybory w Wieruszowie wygrała KO a ich wyniki w znaczny sposób zgadzały się kilkakrotnie z wynikami krajowymi, więc - kolejny zastrzyk nadziei, że będzie dobrze!
      Jeśli nic nie stanie mi na przeszkodzie- też pojadę na marsz!😘

      Usuń
    5. Całe szczęście, że trzymasz fason ( a nie, jak ja - miękiszon... 🫣)
      Przyznam Ci medal po wyborach...
      A póki co polecam książkę Jacka Dubois! Jest też na e-Booku.
      😘

      Usuń
    6. BBM: Tytuł brzmi zachęcająco.😉

      Usuń
  9. Jaki marazm ?Jakie zniechęcenie? To po prostu realia życia.Jeśli idziesz w boj musisz wiedzieć jakim silami i środkami dysponuje przeciwnik , jakie nie zawaha się użyć.Jakie będą zasadzki kopania "wilczych dołów" jak i gdzie założą pola minowe I jaka kadrą"wojskiem" na żołdzie lub "miłośnikami w wolontariacie"będzie dysponował.
    Tak się prowadzi batalie tak się wygrywa wojny A nie "szlachta na koń siędzie my z synowcem na czele i jakoś to będzie"A Tusk na czele !
    Kiedy wiele, zbyt wiele, słuchając Tuska mówi i pyta Tu q-wq o czym on mówi ? Q-wa o co mu chodzi?
    Ci q-wa "kradnom ale się dzielą" a on obiecuje "gruszki na wierzbie?"
    Przyjmij wreszcie ze nie wszyscy sa kumaci, ze nie wszyscy pojmują jak działa państwo.Nie pojmują nawet ze z zabieranego dają im ochłapy.I wszystkim takim łącznie i każdemu z osobna tłumaczyć należy jego frajerstwo i skąd i dlaczego spadła mu na łeb opresja państwa.Nie kumają nie czuja bluesa ,Z niewiedzy głupoty lub"moja chata z kraja"
    Ty wiesz jak trudno starszym i młodzieży tłumaczyć wyjaśniać koncepcję społeczeństwa obywatelskiego. Gdy bariera jest niewiara we własną sprawczość i święte przekonanie, że wszystko ma być organizowane i dostarczane przez państwo, a aktywność obywatelska ogranicza się do wyrażania niezadowolenia.
    Jak ktoś napisał
    "Nasza historia to wspaniałe zrywy, podziwiane przez innych bohaterstwo, jedność w buncie i zdumiewający brak umiejętności kooperacji w codziennym działaniu"



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Realia realiami a dla mnie najbardziej trafne jest Twoje podsumowanie: wspaniałe zrywy, jedność w buncie - i teraz właśnie na to stawiam!
      O odczarowanie „ nieudawalnej” dotąd kooperacji codziennych działań postaramy się po wygranych wyborach. Wierzę, że i Polacy wreszcie nauczą się współdziałania. Pozdrawiam- i nie gaś, proszę, tej wiary.

      Usuń
  10. Pogadać jeszcze sobie możemy Poszczekać jeszcze tez Ale na spotkanie z opresyjnym państwem,jego złośliwymi funkcjonariuszami nie jesteśmy w wiekszosci przygotowani
    Wtedy drżą nam ręce,łamie sie głos,wygadujemy oczekiwane przez nich głupoty.Dajemy sobie wchodzić na głowę,podpuszczać i napuszczać.juz nie "trzymamy fasonu"a i niektórym majtki czy portki spadają bo łydki się trzęsą
    Dlatego tez z dobrego serca podsyłam do poczytania
    https://instytutobywatelski.pl/pliki/pdf/poradnik_www_bez_pustych.pdf
    W państwie zwanym PRL opresyjne prawo skłoniło ludzi do szukania możliwości skutecznego oporu.
    Tak powstały rozliczne instrukcje postępowania szarego obywatela w razie konfrontacji z czerwonym państwem. Najsłynniejsza z nich
 to Obywatel a Służba Bezpieczeństwa. Niniejsza praca jest próbą nawiązania do tamtej światłej tradycji piśmienniczej, tak jak Polska PiS jest próbą powrotu do mroków PRL”.
    Nie wiem jak Wy ale ja od zawsze miałem zasadę"dmuchac na zimne"

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Oby to nie musiał być przydatny podręcznik.;( Ale na wszelki wypadek…

    OdpowiedzUsuń
  12. BBM: Podobnie myślących jest nas całkiem sporo!👍🏻

    OdpowiedzUsuń

  13. Macie jeszcze jakieś wątpliwości w sprawie mojego "dmuchania na zimne ?"
    Jeżeli odważają się na takie traktowanie posłanki chronionej immunitetem parlamentarnym, co jest przestępstwem to
    pytanie czy Pis Policja odważy się na takie kroki w stosunku do "zwykłego obywatela"pozostaje pytaniem retorycznym
    Dwa rosłe byki ciągną za ręce i wpychają do samochodu kobietę posła tłumacząc "ze nie chciała się legitymować" Minister i policja mówi OK
    Podczas gdy interwencja Policji po usłyszeniu "jestem posłem"powinna się zakończyć jednym"Proszę okazać legitymacje poselska a nie ciąganiem i zamykaniem w radiowozie bym tam dokonać legitymowania
    Mamy wyraźne a wyraźniejsze być nie może ,przesłanie
    Zaczynajcie się już bać, Polacy!
    Jesli jedziecie do W-wy własnymi pojazdami sprawdźcie dokładnie dokumenty samochodu,jego tzw "obowiązkowe wyposażenie"I uważajcie na znaki drogowe.Wszak nic nie stoi na przeszkodzie ze akurat teraz zaczną się policyjne kontrole uzasadnione "wzmożonym ruchem"A Policji jak zawsze chodzi o nasze bezpieczeństwo.Nieprawdaż?

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywista oczywistość, Wieśku!

    OdpowiedzUsuń