24 wrz 2023

List do starych ludzi

 Kochane Babcie! Drodzy Dziadkowie!

Od długiego już czasu noszę się z zamiarem napisania do Was kilku zdań i cały czas zastanawiam się, jakich słów użyć, by trafiły do Was, byście uwierzyli, że moją motywacją jest jedynie troska o przyszłość Waszych wnuków i moich wnuków, których tak bardzo przecież kochamy.

My, starzy ludzie, jesteśmy już na wylocie a przed naszymi wnukami lata całe dorosłego życia i to, jak zostanie ono zaprogramowane, zależy także od nas- właśnie teraz, podczas najbliższych wyborów. Zakreślony tu czy tam krzyżyk przy takim czy innym kandydacie do parlamentu, takiej czy innej partii, może wytyczyć los młodego pokolenia na lata, otworzyć drogę do normalności albo ją z hukiem zatrzasnąć.Właśnie takiej wagi jest teraz ten wybór!

Pamiętajcie, proszę, o tym! 

To nasza ogromna odpowiedzialność, bo przecież chcielibyśmy dla nich, dla tych następnych pokoleń, dobrego, szczęśliwego życia w spokojnym, bezpiecznym kraju.

Ja wiem, że wszyscy- my starzy ludzie- mamy dobre intencje i dobre chęci, i wierzymy, że nasze decyzje na pewno będą dobre. Ale dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane i sama wiara nie wystarczy- trzeba podeprzeć ją konkretami a te demaskują nieudolne i złe pod każdym względem rządy obecnej władzy! 

Z kraju, z którego byliśmy dumni, ta władza zrobiła kraj, który nie ma już wokół siebie przyjaciół, kraj, który został osamotniony, traktowany z nieufnością a nawet niechęcią. Kraj podzielony, zwaśniony, znieprawiony aferami, przekrętami, kłamstwami, korupcją, kraj, w którym rządzi niepewność jutra i strach przed kolejnym dniem...

Biedniejemy z dnia na dzień, kraj jest zadłużony a wysoka inflacja zżera nasze oszczędności- i jest to akceptowana  polityka naszych władz, bo między innymi z tego są pieniądze na polityczne przedwyborcze pikniki i wszelkiego rodzaju rozdawnictwo, przede wszystkim dla swoich. A my się mamy cieszyć z 13. i 14. emerytury, które i tak nie wyrównają narastającego ubożenia starych ludzi?! Mamy być wdzięczni władzy, która niszczy nasze życie i życie naszych bliskich?! Mamy na nią głosować, by robiła to samo- a nawet bardziej- przez kolejne lata?!! Niedoczekanie!!!

Jakież to wszystko żałosne, jak źle o nas świadczy!

Nie zagłosuję na PiS!

I serdecznie Was proszę- rozważcie to wszystko w Waszym sumieniu, żebyście mogli spać spokojnie, z niezachwianym przekonaniem, że nie wyrządziliście Waszym wnukom krzywdy, że nie zamknęliście im drogi do rozwoju i spokojnego, satysfakcjonującego życia. Zagłosujmy mądrze i odpowiedzialnie- już nie dla siebie,         DLA  NICH!!


----------------------------------------

Już coraz bliżej wyborów.  Dziś kolejny dzień bliżej do obalenia pisu!



I jeszcze krótka informacja, jak naprawdę wyglądają prezenty tej władzy.










Dobrego nowego tygodnia!


16 komentarzy:

  1. Przed nami jeszcze Marsz. Jestem już babcią i po raz pierwszy myślę o emigracji, jeśli wygra pis.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Nie wygra!! Nie może wygrać!!! Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  2. I ja też nie zagłosuje na PiS, jest tu nas 4 babcie na miejscu z czego 1 będzie głosować na nich ale do niej nic nie dochodzi ,mem prawdziwy,pozdrawiam babcię Matyldę.💪💪💪💪

    OdpowiedzUsuń
  3. BBM: To prawda, że do wyznawców pisu nic nie dociera, ale - jak śpiewał Niemen- „ ludzi dobrej woli jest więcej”. I tego się trzymajmy! Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny mem!
    i ja myślę o wnukach i w ogóle o przyszłości, więc na pewno nie zagłosuje na PiS, a jeśli znowu wygrają, to chyba spakować walizki?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz częściej słyszy się takie głosy jak Twój i Celi. Mój najstarszy syn też coś mruknął o pakowaniu walizek. Na ile serio- nie wiem... Dziewczyny! Odrzućcie te myśli! Polska jest piękna, Polska jest nasza! Odzyskamy ją z rąk politycznych barbarzyńców!

      Usuń
  5. Wybacz ale Ci się narażę Piękne słowa mądre zdania Tyle ze skierowane nie do tych ludzi.
    Wszystkie badania wskazują ze większa cześć starszych /czyli emerytów/weźmie udział w wyborach.Tylko jedno małe ale.Sprawnych,nie schorowanych,"kumatych" I to nie tym co się z nimi dzieje ale słuchających i słyszących nie tylko propagandowe TVP ale inne stacje
    A wiem co mowie bo mam znajomą w Domu Spokojnej Starości /drogo jak cholera bo 6000 mies + wystawiane prze DPS /prywatny oczywiście/faktury za aplikowane podopiecznemu leki i inne jakieś tam./tylko mi nie piszcie ze u Was jest inaczej bo w tym tak jest I kropka/
    A tam "rożni emeryci"i nie mówie tu o stopniu wykształcenia ale o stanie zdrowia czy umysłu Sa "roślinki"nie wstające z łóżek umysłowo jako taka a sa i takowi na wózkach którzy nic juz nie kumają.Jeszcze sami potrafią jeść a niektórych trzeba karmić i kontrolować stan pampersów.
    No i oczywiście jest i TVP jedyna słuszną przerywana transmisjami "rożnych "koronek do miłosierdzia z odwiedzinami księdza.
    Zgadnij na kogo /albo kto za nich/zagłosuje Bo prawa wyborcze większość z nich posiada ? A komisje wyborcze do ich łóżek przyjdą z pewnoscia Na Dudę w DSS i DPS "głosowało"100 % pensjonariuszy
    Ja bym ten apel w pierwszym rzędzie kierował do kobiet i młodych bo /i tu poczytaj sondaże/
    https://oko.press/wybory-nie-dla-mlodych-grozny-wynik-sondazu-ipsos
    Wiec jeśli juz
    Młodi ludzie idźcie na wybory! Młode kobiety idźcie na wybory! I zabierzcie Dziadka Babcie nawet gdyby to było kłopotliwe do Komisji Wyborczych /
    I nie ma tu powtórki "zabierz Babci dowód"tylko dopilnujcie Bo to Wy z rożnych to powodów oddaliście swoich bliskich do tych domów.WY "drogie córunie"WY drodzy synowie./Nie abym potępiał ale podaje fakty/Płacicie za to ciężkie pieniądze a nie zauważacie ze to oni przez wasze zaniechanie ,nieuwagę niekumatosc tez mogą WAM urządzić życie na dalsze 4 lata.
    Sami tez idźcie Bo jeśli nie pójdziecie sami do siebie będziecie mieć pretensje gdy was dotyczyć będą sankcje prokuratorskie a i będziecie odbijać się od drzwi ginekologów.
    Babcie i Dziadkowie w wiekszosci to mają w d..pie Bo nie takie czasy przeżyli bo nie takie urzędy ich gnębiły zamykały czy stawiały pod ściany.Wiec do smierci jakoś to ścierpią.A niektórzy już o te śmierć się proszą!
    Tu sie wasz los wykuwa !! Jak sobie pościelicie tak się wyśpicie !
    A BBM przepraszajac za tekst proszę aby nigdy nie pisała 13,14 EMERYTURY !!
    Bo to NIE SA EMERYTURY tylko "dodatki inflacyjne"aby elektorat się za bardzo nie zbiesił.Płacone z NASZYCH KIESZENI I KIESZENI EMERYTÓW. Wymyślone przez propagandzistów pis doświadczonych w "inżynierii społecznej"Bo oni doskonale wiedzą jak to słowo brzmi i jak się we łbach utrwala i utrwaliło jak widać
    PS
    Niech nasze dzieci nie mruczą "o pakowaniu walizek"tylko niech wezmą dupy w garść i decydują o swym losie idąc masowo i powszechnie do "wyborów"

    OdpowiedzUsuń
  6. BBM: Nie naraziłeś mi się, Wieśku. Ja to wszystko wiem. Trudno mi przesądzać, czy w DPS-ach będą mężowie zaufania, pewnie nie i pewnie znowu będą oszustwa. Po co napisałam tę notkę? Chyba głównie dla własnego spokoju- że zrobiłam absolutnie wszystko, co mogłam zrobić. Ja nawet nie wiem, ilu tu ludzi zagląda i w jakim są wieku. Nie wiem, czy zawarta tu treść do kogokolwiek trafi, kogokolwiek przekona- być może nie, najprawdopodobniej nie, ale czy to znaczy, że nawet próbować nie warto?
    Piszesz, żeby kierować słowa do młodych. Jasne! Niby to już zrobiłam. Czy dotarło tam, gdzie powinno? Mam duże wątpliwości, bo kogo młodego mogłoby zainteresować, co ma do powiedzenia stara baba?… Kto młody tu w ogóle zagląda? I- przyznam- nawet mnie to specjalnie nie dziwi. A jednak napisałam. Dlaczego? Bo a nuż ktoś młody zajrzy tu przez przypadek?… Znowu dla własnego spokoju, że nie pominęłam, nie zlekceważyłam, potraktowałam rzecz serio.
    Wreszcie : pod każdą moją notką są Twoje uzupełnienia i to jest dodatkowa wartość, więc chyba wszystko jest w porządku- robimy tyle, ile damy radę, na ile nas stać.✌🏼

    OdpowiedzUsuń
  7. :)) :))
    Gdyby co Mówiliśmy !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie powiesiłabym Twój list na Facebooku" Mądry, wyważony i dający do myślenia.
    Ja od zawsze mam partię na którą głosuję. Partię teraz opozycyjną. I nadal mam ochotę na nią głosować, bo ma mądry i realny program.
    Wierzę, wierzę, że wygramy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, Jaskółko! Nie mam nic przeciwko temu. Jeśli się na to zdecydujesz, proponuję sam tekst. Nie chciałabym nikomu na siłę wciskać swoich wyborów, bo partii opozycyjnych- które można poprzeć- jest więcej, przy czym nie biorę pod uwagę Konfederacji czy stowarzyszenia wolnych sołtysów- czy jak ich tam inaczej nazywają.;)
      Nie mamy wyjścia- musimy wygrać!!!

      Usuń
  9. Ja babcia trojga wnucząt podpisuję sie pod Twoim listem obiema rękami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wnuków czterech chłopa i też chciałabym, żeby żyli w normalnym kraju!

      Usuń
  10. Zagłosuje tak jak mój mądry 19letni starszy wnuk....A więc możesz być spokojna .... :-))
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest nas bardzo dużo , Stokrotko! Zobaczymy się w niedzielę! :))

    OdpowiedzUsuń