5 lip 2023

Ptasio-kocia grypa

 Od dłuższego czasu tłuczony jest w mediach temat ptasiej grypy, groźnej dla kotów tak bardzo, że przenoszą się za tęczowy most w ciągu dwóch, trzech dni.

Przyznam, że nieszczególnie przejęłam się zagadnieniem co najmniej z dwóch powodów: 1. potraktowałam to trochę jak urozmaicenie wieści sezonu ogórkowego, 2. nie widziałam realnej możliwości uchronienia przed zagładą własnego kota, który chyba by nas pozagryzał, gdybyśmy nie wypuścili go na dwór. Bąbel to kot wolnościowiec i koniec dyskusji! Wolność to jego żywioł, przy czym nie oddala się za bardzo od domu, więc o jego bezpieczeństwo jesteśmy dość spokojni.Tym bardziej, że ZAWSZE posłusznie wraca na noc do domu i noce spokojnie w domu przesypia. Za dnia co pewien czas się melduje na jedzonko albo głaski, po czym- zaspokoiwszy swoje potrzeby- znowu wędruje na dwór. No, po prostu kot-ideał.

Ale...

Któregoś dnia rano podszedł do swojej miseczki, zakręcił się i odszedł, kompletnie lekceważąc posiłek. Nie to nie, będziesz głodny, to zjesz! Ale nie zjadł. Ani na obiad, ani na kolację. Podchodził, odwracał się i odchodził. Ki czort? Może karma nieświeża?... Ale i suchej nie chciał jeść. No, może wcześniej się przeżarł... Po drugim dniu głodówki trochę bardziej się zaniepokoiłam. Tym bardziej, że był czas weekendu a więc dostęp do weta żaden!

No i wyobraźnia zaczęła działać.  Byłam rozdarta między zapaleniem krtani /raz już to miał, brał nawet antybiotyki/ a tą dosyć dotąd lekceważoną ptasio-kocią grypą. A kot dalej nie jadł! Może po odrobince suchej karmy albo kawałeczków szynki, natomiast trudno by to było nazwać normalnym posiłkiem.  Byłam zrozpaczona!!

W poniedziałek kota do torby i do weterynarki, która się nim od początku opiekuje. Obejrzała go z góry, z dołu i po bokach. Zajrzała wszędzie, gdzie się zajrzeć dało, zważyła i zmierzyła temperaturę. Po tych całościowych oględzinach orzekła, że absolutnie żadnych zmian chorobowych nie widzi i wygląda jej na to, że albo został dożywiony na zewnątrz, albo sam coś upolował... tym bardziej, że wymacała jakąś zawartość kiszek, czyli głodny na pewno nie jest. Gdybym jednak cały czas się niepokoiła, to można byłoby zrobić kotu analizę krwi, prześwietlenie czy usg- tyle że z tym musiałabym już jechać 20 km dalej, bo ona nie ma takich możliwości. Bardziej dla uspokojenia mnie niż kota dała mu - na wszelki wypadek - zastrzyk przeciwzapalny i przeciwbólowy. Koniec wizyty. Podziękowałam, zapłaciłam, wróciłam do domu.

A wyobraźnia pracowała dalej. Skoro kiszki są zajęte, to może kot nie daje rady się wypróżnić... konfabulowałam dalej i już zaczęłam przymierzać się do konsultacji w klinice, gdy małżonek wyszedł przed dom i zawołał:- Chodź, zobacz, jak wygląda chory kot!



Bąbla prawie nie było widać. Śmigał po gałęziach jak wiewiórka! i to na takiej wysokości, że w głowie mi się zakręciło!

 

To zdjęcie to już końcówka jego zabawy!

 

Wczoraj już zjadł cienką kolację a dziś opróżnia miseczki aż miło!

A sugestia pani doktor, że mógł zjeść własny posiłek, nie wydaje się być bezzasadna, bo na chodniku przed domem zobaczyłam małe mysie truchło, które natychmiast sprzątnęłam, żeby go nie kusiło.

-------------------------------------------------

Dostaję sporo memów i filmików na WhatsAppa, ale o ile z memem dam sobie radę, o tyle filmików nie umiem tutaj przenieść. Polecam wiersz o smutnym miasteczku w wykonaniu świetnych polskich aktorów. W sumie - bardzo krzepiący filmik! :)


75 komentarzy:

  1. Bardzo krzepiący filmik, sprzed trzech lat, ale trzeba być cierpliwym (TUTAJ).

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM: Dzięki wielkie! Nie przyszło mi do głowy, żeby szukać na YouTube .

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwi mnie, ze byłaś zaniepokojona, bo kot czasami upoluje, ale nie zawsze zje.
    Najważniejsze, że wszystko jest dobrze, a kot śmiga aż miło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Jotko za zrozumienie mojego "świra" i słowa wsparcia! Jak widzisz udało mi się Twój komentarz przywrócić do życia. Dobrze, że dałaś znać, bo rzadko sama z siebie kontroluję komentarze.

      Usuń
  4. zalogowałam się i komentarz do spamu!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Jeśli znajdę, przywrócę tutaj! Ta platforma ciągle robi jakieś numery.

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas niedaleko było ognisko ptasiej grypy,tysiące mew śmieszek padło, takie fajne były czasami podlatywały pod moj blok ,zdrówka mimo wszystko dla Kocika.Filmik kapitalny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie pani doktor uspokoiła, że na naszym terenie nie było ani jednego przypadku tej grypy. Cieszę się, że dobrze Ci się oglądało filmik. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ...i dzięki Bogu:
    📌 że kot zdrowy
    📌 że mąż zdrowieje (skoro już chodzi)*
    📌 że Miasteczko wyjechało
    📌 że - mimo wszystko - masz bojowy nastrój!
    ___________
    *) kolejność przypadkowa, oczywiście 😁
    😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Krótko mówiąc- wszystko do przodu! I tak ma być!! Buziaki.

      Usuń
  9. Jakoś czytając, miałam wewnętrzną pewność, że Bąbel się wywinie,... i się sprawdziło. 🤗
    Ale nie chciałabym być w Twej sytuacji, o nie! Sama bym pewnie "jaśnistej " dostała!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Pierwszy raz mi się zdarzyło, że kot tak długo nie chciał jeść i stąd mój atak paniki. Ale szczęśliwie jest już po wszystkim!:))

      Usuń
  10. Najadł sie co gdzieś tam wcześniej upolował I tyle.
    Gorzej ze wyraził Ci wotum nieufności
    "Któregoś dnia rano podszedł do swojej miseczki, zakręcił się i odszedł, kompletnie lekceważąc posiłek.?
    A Ty na to
    "Nie to nie, będziesz głodny, to zjesz! Ale nie zjadł. Ani na obiad, ani na kolację."
    Oczami wyobraźni widzę.
    Oj co by się działo co by się działo gdyby tak postąpił szanowny małżonek :))
    A wiem to z własnego doświadczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😁😁😁... ale ani szanowny małżonek, ani Ty, Wieśku, nie macie takiego miłego, puszystego futerka i ciepłego noska...! phi...! 😜
      LB

      Usuń
    2. Wiesiek:
      Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na moje określenie kot-ideał. Mąż, jakby na to nie patrzeć, ideałem jednak nie jest i w tym cała różnica. ;)))
      LB:
      Zanurzyć twarz w tym miękkim, puchatym futerku- to jest to!! :)))

      Usuń
    3. ani szanowny małżonek, ani Ty, Wieśku, nie macie takiego miłego, puszystego futerka i ciepłego noska...! phi...!
      Ale mamy inne i liczne zalety
      Kotu nikt nie suszy głowy.
      To ja się tak napracowałam stałam w gorącej kuchni by ci dogodzić
      A ty cholero nie chcesz jeść.Gdzie byleś,co jadłeś.Pewno u tej swojej znajomej dziwki albo z kumplami A ja tu biedna zapracowana.
      Chłop to tez ideał Tylko odpowiednio traktowany i dopieszczany No i dobrze jest, gdy go czasami nie ma w domu /jak kota/jak przyjdzie postawić mu miseczkę...... piwa i użalić się ze zmarniały.Futerko nie takie i ogon opadł Pogłaskać po głowią a wtedy i ogon wydaje się większy
      To ja Wam chłop pisze./jako materiał do przemyslenia/
      Widząc ze po cmentarzach pełno wdów pucujących nagrobki i płaczących "ze je zostawił"powiadających"panie jaki to był dobry chłop"
      A czasami słyszę to od znajomych które tak traktowały "swoich chłopów" ze woleli odejść "do domu ojca"tam przynajmniej będą mieli spokój.
      A one cholerne zołzy pucują nagrobki "bo co ludzie panie powiedzą"
      Najbardziej mnie wkurza ze te poprzednio "lekko się prowadzące" narzekają teraz ze chcą wprowadzić aborcje.
      "Zapomniał wół jak cielęciem był" wtedy powiadam A pamięć mam dobra!
      Wiec bez urazy i obrazy.Szanowne :)) :))

      Usuń
    4. BBM: Zgłaszam odrębne zdanie w tej sprawie. ;)

      Usuń
  11. Przede wszystkim trzeba sobie zdać sprawę, że politycy mają 2 zadania:
    1. dorwać się do żłobu
    2. walczyć o ponowny wybór i pozostanie przy żłobie.
    Opcjonalne (ale często widziane wyzwanie) to dostanie się do Parlamentu Europejskiego. Nie mieszkam w Polsce, ale mimo, że mam prawo do głosowania, uważam to za niestosowne, bo nie płacę tam podatków i nie chcę narzucać Polakom mojej woli. To raz.
    Dwa, to jestem zaskoczona, jak wiele starych bab (po 50! Bez obrazy, ja też jestem starą babą) tak się zakochało w tym Tusku od żłobu Parlamentu Europejskiego. On nic dobrego Polsce nie zrobił. Panie są zaślepione propagandą i nie zdają sobie nawet sprawy, że polityka imigracyjna dla UE dla Polski i Węgier jest zabójcza. W przypadku Polski to przyjmowanie Ukraińców na wielką skalę zwalnia Polskę od przyjmowania masy ludzi z Afryki/Bliskiego Wschodu. Byłam ostatnio w pracy w Sierra Leone (państwo w zachodniej Afryce) i tam KAŻDY z kim rozmawiałam szuka drogi (legalnej lub nie) do Europy lub do USA. Sąsiednie kraje mają dokładnie to samo. Ściąganie setek tysięcy ludzi o zupełnie innych wartościach dla Polski nie jest korzystne. Ukraińcy - jak najbardziej.
    Przypominam, że to za PISU PL zrobiła się energetycznie niezależna. To nie znaczy, że ja lubię PIS. W PL trzeba na zbity pysk wywalić wszystkich polityków, bo nie wywiązują się z zadań. Proponuję zażądać dla każdego jednej (1) kadencji i nie więcej. Jeśli wywiążą się z realistycznych obietnic, to wtedy, może po 5 latach mogą podejść do wyborów w Parlamencie Europejskim.
    Zaobserwowałam, że właśnie stare baby tak się Tuskiem podniecają. Unia Europejska jest dla Polski doskonałą sprawą pod względem bezcłowej wymiany dóbr/towarów/pracowników. Natomiast tworzenie jednego rządu na całą UE (co reprezentuje Tusk) to szaleństwo. Każdy kraj jest inny, przekrój społeczny jest inny. To co działa w Polsce nie działa we Francji. A to co działa w socjalistycznej (tak!) Francji nie działa w Polsce. Znajdźcie prawny sposób na to, aby wypierdzielić tych wszystkich darmozjadów z rządu. Kaczyńskiego, Dudę, wszystkich jak leci. Będąc w Polsce z wizytą zawsze ze smutkiem obserwuję, jak tyle rzeczy załatwia się „po znajomości” - identycznie jak w Afryce. A więc, stare baby, do roboty. Dowiedzcie się, jak tych wszystkich błaznów wywalić. Trzeba stworzyć nową Rzeczpospolitą, która będzie robić rzeczy tak, aby przede wszystkim odpowiadały wszystkim Polakom, a nie tylko wpisywały się w normy Unii. Dużo jeszcze mogłabym pisać, ale ten zachwyt nad Tuskiem doprowadza mnie do gniewu, bo widzę ślepotę. Postawcie się przeciwko chamskiemu traktowaniu przez ZUS, NFZ. Jak płacicie składki to Waszym prawem jest otrzymywać wysokiej jakości usługi w przyzwoitym terminie. Zrewidować ten system, wywalić biurokratów na twarz, przypomnieć całemu systemowi, że to Wy go zatrudniacie i macie oczekiwania. A nie „obalimy PIS i będzie raj na ziemi”. Będzie, dla tego lenia i jego rodziny.
    Jasne już?
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj, Anno!
    Jestem Ci zobowiązana, że zadałaś sobie trud podjęcia dyskusji i że mogę zacząć traktować Cię jako partnerkę w dyskusji a nie chamowatą babę, która odwiedza cudzego bloga po to tylko, by właścicielkę obrzucić obelgami.
    Nie wiem, jak dawno jesteś poza granicami naszego kraju, jakie były powody emigracji i skąd czerpiesz wiadomości na temat życia w Polsce. W sumie zupełnie by mnie to nie obchodziło, gdyby nie fakt,że uzurpujesz sobie prawo do bycia wszechwiedzącą, inteligentną- co podkreślasz-i w pełni obeznaną w polityce kobietą, mało tego- uważasz, że możesz nam tu rozmawiającym narzucić własną wizję polityki, przy okazji traktując nas jak półgłówki.Otóż nie!
    Istnieje opinia, że z daleka widać wyraźniej. Sądząc po Twojej ostatniej wypowiedzi, to błędna opinia.
    Żyję w Polsce. Tu się urodziłam, tu mieszkam i tu umrę. I obchodzi mnie los mojego kraju, bo moje dzieci i wnuki też mieszkają w Polsce.
    Twoja wizja polityki jest naiwna i dziecinna. Wydaje Ci się, że można w kraju przeprowadzić bardzo istotne zmiany, nie mając większości parlamentarnej a to niestety bzdura. Jeżeli obserwujesz życie w naszym kraju, to powinnaś zauważyć, że rządy prawicy systematycznie przekształcają ustrój z demokratycznego na autorytarny, kompletnie lekceważąc zapisy konstytucyjne. Państwo , pod rządami pisu, jest dewastowane i rozkradane, rządzone przez skłócanie ludzi, sianie nienawiści, zarządzane przez strach i represje. Pis to zło w czystej postaci i dlatego trzeba zrobić wszystko, żeby wybory:1. w ogóle się odbyły, 2. nie zostały sfałszowane,3. udało się odsunąć pis od władzy, aby zacząć naprawiać państwo.
    Napisałaś,że politycy mają dwa zadania: dorwać się do żłobu i pozostać przy nim /jak długo się da- to już mój dopisek/.
    Zgodziłabym się z tym tylko częściowo, bo nie można jedną miarą mierzyć każdego rządu. Pis to grabież i dewastacja; KO / wcześniej PO/ to rozwój i szacunek zagranicy. I jeszcze Tusk- jedyny prawdziwy mąż stanu, prawdziwy patriota, za którym idą tłumy- bo mówi prawdę, bo odsłania mafijną działalność kaczystów. I nie miałby takiego poparcia- nie tylko wśród starych bab- gdyby za nim nie przemawiały lata jego rządów, gdy Polska była spokojna i zamożna a za granicą miała przyjazne kraje, gdy była szanowana, stawiana za wzór. Nie było idealnie, nigdy nie jest i Tusk też popełniał błędy, ale był uczciwym politykiem i prawym człowiekiem. Nadal jest!
    Nigdy nie powiedziałam, że obalimy pisi będzie raj na ziemi. Nie będzie raju, bo polityczne i gospodarcze dewastacje są zbyt duże i lat trzeba, by przywrócić kraj do względnej normalności. Bo nie marzymy o raju a jedynie o normalnie sprawnie funkcjonującym demokratycznym państwie.
    Nie wiem, czy moja odpowiedź poszerzyła nieco Twoje widzenie Polski z oddali. Jeśli życzyłabyś sobie dalszej dyskusji, jestem do dyspozycji.

    Nie napisałam odpowiedzi pod Twoim komentarzem w poprzedniej notce, bo skierowałaś go do Wieśka a nie do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 100/100

      Usuń
    2. BBM: Dziękuję za docenienie mojej odpowiedzi na komentarz Anny.

      Usuń
  13. Jak to jest ze ludzie większość swego czasu zawodowego przebywający po za Polska starają się udzielić nam rad i "widza lepiej" i starają się ułożyć nam życie ?
    A tu nam spier "wymiar sprawiedliwości ogłaszając to reformą bo jak pewnie nie słyszałaś"sędzia ma realizować politykę państwa" jak powiedział w Sejmie były komunistyczny prokurator dziś sędzia SN powołany przez krzyczących"precz z komuną"
    Rezultat reformy,przedłużają sie procesy,koszty wysokie,a wyroki takie jakie podobają sie rządzących Swoich ani prokuratura ani sądy się nie czepiają
    Gdzie sie ruszysz nepotyzm,kolesiostwo,,rozdawnictwo /i to w milionach swoim
    By sie suweren nie dowiedział spryciule wykupili przez Obajtka tytuły prasowe opłacają miliardami propagandowa TVP a straszą konsekwencjami wolna TVN i jeszcze niedobite tytuły prasowe.Ostatni do nich chcieli wprowadzić
    tylnymi drzwiami "komisarzy"
    Mozna tak wiele ale brak miejsca
    Rozmieszyło mnie Twoje oburzenie "legalna w niektórych państwach a jednak objata regulacja prawna i przepisami
    U nas jest powolne umieranie Bo do specjalisty długie terminy,lekarstw nie ma lub drogie a do szpitala te "terminy"
    Co do Tuska !
    Jak na razie nie ma lepszego polityka wykazującego zakłamanie i hipokryzje rządzących Ich ciągle i nieustanne
    kłamstwa Tusk to robi i skutecznie.
    Na spotkanie z Tuskiem przychodzą setki Kazdy może wejść i zadać pytanie Spotkania z Kaczyńskim tylko dla wybranych za zaproszeniami a wejścia bronią kordony policji i służb No i "pytania"Na kartce i uzgodnione
    Co sie dzieje ?W temacie Tuska
    Siedem lat szukania na niego haków,siedem lat podsłuchiwania i patrzenia na ręce.
    I co ?Jajco !!
    Nic nie znaleźli.Wszelkie i sluzby państwa.Jawne tajne i obuplciowe z urzędami skarbowymi włącznie
    Potrafią tylko pyskować ,a to Tusk w Sopocie podał rękę Putinowi"/to trzeba sprawdzić komisyjnie/
    Nawet czepili się butów.Patrz narodzie on ma drogie a naród dodaje przynajmniej czyste i nie uszkodzone.
    Nie zastanawia cie to ze już pierdół się czepiają Tacy bezsilni
    "Nie mieszkam w Polsce, ale mimo, że mam prawo do głosowania"Prawo to masz
    Ale czy sobie zdajesz sprawę ze rządzący tak ostatnio zmienili Ordynację wyborczą aby z Twego głosowania wyszły nici.Powód "emigracja" w poprzednich wyborach nie głosowała na PIS.Radze się z tym zapoznać
    "Wywołałaś mnie do tablicy" wiec odpowiadam,choć zdaje sobie sprawę ze odpowiedz nie jest pewna
    Prośba jest jedna
    To nam tu się leje na łeb to my mamy zbutwiałe i dziurawe dachy .To my tu wiemy czym i jak załatać choćby prowizorycznie bo w sklepie nie ma a jak jest to za drogo.Wiec nie udzielaj nam rad z oddali z innego świata bo Ci się zdaje ze tak powinno byc.
    Nie siedzisz w temacie masz szczątkowe wiadomości,nie wiadomo skąd czerpane więc nie układaj nam życia
    Bo Ci sie zdaje Tylko zdaje Tu jest Polska i my w niej siedzimy

    OdpowiedzUsuń
  14. BBM: Komentarz skierowany jest do Anny, więc dodam tylko tyle, że jeśli chodzi o konkretne szwindle pisu, to spokojnie można o nich poczytać w internecie, czasem nawet na ich stronach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle tylko "by chcieli chcieć"

    OdpowiedzUsuń
  16. BBM: A niekoniecznie sięgają po tę wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anno,
    Twoje rady zawarte w komentarzu są naiwne, nierealne i głupie - poziomem sięgają pierwowzoru, ale przynajmniej język wypowiedzi udało Ci się nieco okiełznać i to jest dobre.
    ...dowiedzcie się, jak tych wszystkich błaznów wywalić... trzeba stworzyć nową Rzeczpospolitą... zrewidujcie ten system, wywalcie biurokratów na twarz... i takie tam, no sama powiedz! Polska to nie jest lekcja rysunków, gdzie jedno wymażesz, a drugie domalujesz, ha! gdyby tak się dało! Ciach - i po problemie!
    Jeśli naprawdę jesteś kobietą inteligentną zaprzestań udzielania takich rad, nie rób siary.
    Albo...
    jest inne wyjście - zbierz całą swą inteligencję, energię, zapał i wiedzę, wróć do kraju, załóż nową partię i działaj!: przegoń darmozjadów, rozwiąż ZUS, zdmuchnij NFZ, zrewiduj system...tylko zostaw nam Unię. OK?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czyli znowu huzia na Józia czyli na kogokolwiek spoza Waszej zamkniętej kliki. Czy Pani/Państwo naprawdę myślą, że to takie zdrowe siedzieć w tym „kurniku” na grzędach i tylko sobie przytakiwać? Bo ja myślę, że zasłuchanie się w swoje własne echo nie prowadzi do niczego dobrego.
    Z Polski nigdy nie wyemigrowałam, urodziłam się i żyję poza Polską, ale jestem z tym krajem powiązana rodzinnie, profesjonalnie (prowadzę badania naukowe, które właśnie Polskę mają pod mikroskopem ekonomicznym). Coś o Polsce wiem, a bywając tam bardzo często (do 5 razy w roku) często jestem w sytuacji, kiedy wiem o historii czy kulturze PL więcej niz napotkani Polacy. To zarzucanie mi, że nie wiem „bo tam nie mieszkam” jest po prostu naiwne. Nie mam też zamiaru bawić się w polityka w Polsce - to jest przywilej mieszkańców. Mały przewrót dobrze by Polsce zrobił. Tylko błagam, odstawcie tego Tuska do lamusa! To nie jest jakiś bożek do którego należy się modlić. Niestety, z mojej perspektywy Polska nie jest (i nie była) traktowana w Europie poważnie. To wschodnia rubież, która dla Europy jest tylko ewentualnym polem bitwy, miejscem które może się zbałkanizować na potrzeby Europy Zachodniej. Tusk nie dbał o polskie interesy za swojej kadencji, a to jest priorytet. Tylko on, jak każdy inny planował swój następny ruch, do PE.
    Ja myślę bardzo prosto. Z moich przemyśliwań wynika, że im więcej tego rodzaju gdakania, które widzę na tym blogu, to tym mocniej PIS wygra. Wspomną Państwo moje słowa w jesieni.
    Fakt, że za PISu Polska stała się niezależna od Rosji energetycznie nie przejdzie niezauważony.
    Obecnie w PL jest źle, powinno być znacznie lepiej. Jest światowy kryzys, to prawda, ale PL jest na tyle silnym krajem, że powinna być w lepszej sytuacji. Państwa gdakanie na pewno tylko rozjuszy zwolenników PIS-u. Gdybym głosowała i czytała te Państwa naganianie do pozbycia się PISu, to na 100% bym na ten PIS zagłosowała. Zatem… porozmawiamy w jesieni?
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadne huzia na Józia. Usiłujemy Ci tylko przybliżyć, jak wygląda sytuacja w naszym kraju i niebywale mnie zdumiewa, jak bardzo jesteś impregnowana na tę wiedzę. Twierdzisz, że pracujesz naukowo. Zawsze mi się wydawało, że naukowcy mają otwarte umysły, czerpią wiedzę z różnych źródeł, porównują ją i dopiero wtedy wyciągają wnioski, ale widać w Szwajcarii jest inaczej. No, cóż, trudno. Wygląda na to, że nie mamy szansy na zrozumienie z Twojej strony.
      I jeszcze jedno. Ja każde wybory traktuję bardzo serio i nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że można zagłosować inaczej niż dla dobra nas wszystkich i tylko dlatego, żeby zrobić komuś na złość. To bardzo niedojrzałe!

      Usuń
    2. Nie zawsze kontrolujemy swoje emocje. Świadome obecne wybory to w ogóle nie powinny się odbyć. W Holandii (Niderlandach) właśnie upadł rząd. Ale wybór Tuska to znacznie gorsza opcja niż PIS. Tylko Panie (z panią Wiesiek) są zaślepione i rozmodlone. I to są emocje Pań i to jest dozwolone, tak?
      Anna

      Usuń
    3. BBM: Jestem innego zdania- i na tym zakończmy, bo wszystkie nasze argumenty odbijają się od Ciebie i nawet nie przypuszczam, żebyś chciała się z nimi bliżej zapoznać, więc tego typu dyskusja / o ile w ogóle można to nazwać dyskusją!/ kompletnie nie ma sensu.

      Usuń
  19. A to widzę, że pani nie cie, rpi Tuska jak my Kaczora 😁.
    Platforma to w tej chwili największa partia opozycyjna , a jej szefem jest Tusk .
    To czy mamy inną opcję?
    Jak jeden mąż tu nie chcemy być rubieżami Rosji .
    Pani straszy nas , że jesteśmy rubiezami Unii. Szczerze ? Wolę to drugie .
    Czy uniezależniliśmy się energetycznie od Rosji ? Raczej nie , włącznie z tą zimą sprowadzaliśmy węgiel z Rosji , nieporównywalnie więcej niż za Tuska.
    Na tym polega w tej chwili polityka polska - : do ludzi się mówi, : Polska wstała z kolan , a po cichu sprowadza węgiel od Ruskich , albo siłę roboczą z Azji .
    PiS to jest stan umysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boję się , Azalio, że nasze wysiłki to dla Anny jedynie gdakanie, na które w ogóle nie zwraca uwagi.

      Usuń
  20. czasem kot wyraźnie kręci się koło miski, interesuje jej zawartością, podchodzi, odchodzi, znowu wraca, a mimo to nic nie je - może to być sygnał, aby mu obejrzeć zęby, ale wet z pewnością to zrobił, więc tej sytuacji z pewnością tu nie było, wspominam o tym tylko tak gwoli kompletacji danych...
    poza tym kot od czasu do czasu, potrafi zrobić sobie dzień głodówki dla zdrowotności, nie jest to żaden powód do niepokoju... czasem też, gdy trafi mu się jakiś bonus, ekstra smakołyk od opiekunki/a, traci potem zainteresowanie swoją codzienną karmą, bo liczy na powtórkę, ale to też trwa dość krótko...
    jest gorąco, wychodzące koty wtedy generalnie mniej jedzą, a do tego dużo spalają na dworze, nasze na przykład mocno wyszczuplały ostatnio... ptasio - kocia grypa?... na razie nic specjalnego się nie dzieje, zero paranoi, wrzask medialny stanowczo nieadekwatny do sytuacji... a kota, jego zachowanie pod względem formy, zdrowia obserwować trzeba zawsze, nie widzę jednak powodów, aby robić to jakoś ekstraordynaryjnie z powodu tych doniesień...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informacje. Podobne uzyskałam u pani weterynarz. :)

      Usuń
  21. Matko bosko
    To trzeba mieć tupet by stwierdzajac " bywając tam bardzo często (do 5 razy w roku) " napisać Coś o Polsce wiem
    Stalas w kolejce do lekarza specjalisty,leczyłaś zęby Oczekiwałaś miesiącami na operacje .Płaciłaś w aptece.
    Co załatwiałaś lub starałaś sie załatwić w urzędzie w sądzie .Startowałaś w jakimkolwiek przetargu.Rozliczałaś podatek wg Polskiego lądu gdy fachowcy maja z tym kłopoty./a premier beztrosko powiada popełniliśmy błąd i po roku zwracają pieniądze inflacyjne/Słuchałaś codziennie krętactw premiera?
    On tez tak twierdził " Polska stała się niezależna od Rosji energetycznie" a cichuteńko sprowadzali kupiony od Rosjan węgiel kradziony na Ukrainie /czyli staliśmy sie paserem/ Premier tez twierdził Nie sprowadzamy z Rosji Ropy do czasu az wyszło ze po roku Putin zakręcona nam kurek.To Rosja nam przerwała dostawy a nie odwrotnie
    Nie wiesz nie znasz spraw a pieprzysz jak potłuczona.
    Skad ty czerpiesz wiadomości Z rządowej szczujni która za dodatkowe miliardy .za nasze/cała dobę uprawia rządową propagandę o niewygodnych sprawach nie informując.Lze gorzej niz za PRL -u
    Rzad nawet nie potrafi i nie zwraca sie o fundusze do Unii która je zablokowała z uwagi na brak praworządności Mowi ci to coś?
    Wiesz na którym ostatnio jesteśmy miejscu w rankingu wolności mediów .I jak spadliśmy nisko od czau Tuska.
    Wiesz jakie dile z ziemia robił Morawiecki i dlaczego cały swój majątek przepisał na żonę.wiesz cos o koniach w Janowie,o Bełchatowie o rozebranej dopiero co kończonej elektrowni.
    Podawać ci jeszcze sukcesy tej ekipy Choćby 70 milionow wywalonych w błoto bo idioci chcieli głosownia korespondencyjnego,o przekrętach z respiratorami,aferach "polskie szwalnie"Miejsca nie starczy
    Takiej złodziejskiej bandy u steru nie mieliśmy dawno I nic nie możesz im zrobić bo "ich prokuratora" i odmawia prowadzenia dochodzeń Wiesz cos na temat kreatywnej księgowości sprawozdaniach prowadzonych dwutorowo Jedne do Unii drugie dla rządu Wiesz jak na wzrósł dług publiczny Dlugi Gierka to przy nich mały pikuś.
    Wiesz ze tak licznego rządu nie było od czasu PRL Wiesz jak wzrosły i o ile koszta rządu,kancelarii prezydenta
    Jak wzrosły fundusze dla kościoła.Kto i jakie w milionach otrzymuje dotacje mimo ze firmę rejestruje 2 dni przed konkursem albo tydzień po.Wiesz o tym ze my mamy odczucie i to powszechne ze rządzi nami mafia?
    Mafia ktora staje w obronie JPII bo go posądzają o krycie pedofili a z drugiej strony ani słowa nie mowi jak to JP II zachecal by Polska jak najszybciej do Unii przystąpiła
    Polska za Tuska sie liczyła na świecie i w Unni dawano nas za przykład.Ci nas skłócili ze wszystkimi Moze tylko z Baltykiem nie I nikt nawet Ameryka nie traktuje nas powaznie
    A gdyby nie Ameryka która widzi co sie u nas dzieje/i reaguje skutecznie/ i Unia mielibyśmy w Polsce dyktature szybciej niz sie spodziewamy
    Moze ci sie Tusk nie podobać ale w obecnym czasie jest to jedyny człowiek który w prostych słowach potrafi przedstawić głupim i zagubionym ludziom jak sobie z ta mafia poradzić.On jedyny nie Hołownia nie Kamysz.
    Wiec nie opowiadaj hockow klockow ludziom którzy tu siedzą żyją pracują,borykają się z inflacja i drożyzna/bo idioci puścili na rynek pusty pieniądz by się suwerenowi przypodobać/
    A zwolennicy pisu juz zaczynają miec inne poglądy Dzis za pisem nie zagłosują rolnicy,przedsiębiorcy mieszkańcy wywalani z ziemi pod port lotniczy.Nie zagosuja sluzba zdrowia i nauczycielki Wiecc sie nie martw o wynik.Nawet i ty nie zdolasz zagłosowac bo spryciule tak zmienili ordynacje/pewno o tym nie wiesz/bys miala kłopoty

    OdpowiedzUsuń
  22. żaden anonimowy samo jakoś sie zapisało w.i.e.s.i.e.k
    Gospodynie przepraszam ale czytanie takich pewnych siebie opinii po 5 dniach w roku pobycie, w kraju.Czysty kretynizm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz, Wieśku! Nie wyciągaj zbyt pochopnie wniosków. Może to jest 5 pobytów po miesiącu każdy? To by trochę zmieniało sposób widzenia, choć wcale nie jestem przekonana, w jakich naukowych kręgach Anna się obraca, bo jeśli np. współpracuje z Glapińskim, to wiele by wyjaśniało... :)))

      Usuń
    2. Pan czyta, ale bez zrozumienia. Czy Pan jest starcem i niedowidzi? Skąd Pan wziął 5 dni w roku jako mój pobyt?Nie czyta Pan ZE ZROZUMIENIEM.
      Anna

      Usuń
  23. Proszę sobie posprawdzać. Kilka dni temu (lipiec 2023r.) Wall Street Journal podał (zgodnie z najnowszymi statystykami), że Polska otrzymuje zero gazu i zero ropy od Rosji. A to, że stało się to za PIS-u, to będzie podkreślane przy wyborach.
    Wcale nie jestem PISówką (jakże mogę być, jak nie głosuję?) i nie lubię po równo Kaczyńskiego i Tuska. Każdy kłamie na swój sposób i każdy dba o swój tyłek. Dudy też nie lubię. W Polsce potrzebny jest po prostu przewrót. Odwołanie obecnych polityków. Ustalenie, że będzie po jednej tylko kadencji - i basta!
    Jak słyszę takie ujadanie na PIS tutaj, takie strasznie w stylu zaciekłych moherowych babek, to jako, że zawsze lubię patrzeć na drugą stronę, to właśnie na ten PIS bym zagłosowała. Wielu Polaków ma opozycyjną naturę. Jak ktoś kogo nie lubią głosuje na Tuska (i wrzeszczy o tym), to specjalnie zagłosuje na przeciwnika Tuska. To jest bardzo proste. Ja mam wystarczająco dużo polskości w sobie, że też bym zagłosowała na kogoś innego niż Tusk. Dzięki gdakaniu na tym blogu. Ja tu wpadłam przypadkiem i zorientowałam się, że to jaskinia z echem. Tu tylko wolno sobie przytakiwać. Wzajemna adoracja. Ja wolę inne ścieżki. Do usłyszenia w jesieni. Wspomną Państwo moje słowa, jestem tego pewna!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podoba Twoje określenie "jaskinia z echem", bo być może zajrzy tu ktoś, do kogo to echo dotrze...

      Usuń
  24. Panie Wieśku, ja Pana nie znam i po imieniu chamsko do Pana się nie zwracam. I jasne, ja nic nie wiem. Świat poza Polską też podaje tylko za polskim premierem, że Polska jest niezależna energetycznie od Rosji. W ogóle nic nie sprawdzają i nic nie weryfikują, tylko poważne publikacje podają to za polskim premierem. Jasne! Ha ha ha! Ja właśnie współczuję ludziom w Polsce, że ten NFZ tak kiepsko działa, że ludzie i tak chodzą się leczyć prywatnie - jak tylko mogą. Rolnicy za PISEm zagłosują, ma Pan jakieś straszne urojenia. Żyje Pan w świecie mchu i paproci, pod jakimś zagrzybiałym kamieniem.
    Żegnam ozięble. Zajrzę tu na jesieni. Życzę Polsce pokojowego przewrotu. To jedyne wyjście.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat premier słynie z tego, że kłamie na potęgę, więc na jego wywody raczej bym się nie powoływała.
      A na pokojowy przewrót jest zero szans i to akurat powinnaś wiedzieć, niezależnie od tego w jakim kraju żyjesz.

      Usuń
  25. Na złość babce odmrożę sobie uszy . Serio pani Anno ? Dałaby by Pani głos na PiS bo kilka moherowych babek i jeden moherowy dziadek lobują za Tuskiem ?
    Przewrót pokojowy ?
    Wolimy uczciwe wybory . To nie Rosja .
    Zachęcam do uważnego przeczytania komety Wieśka jeszcze raz . Tak wygląda nasze życie. Życie z mafią.
    Gdzie Pani mieszka ? W którym kraju ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pani Azalio, serio. Mieszkam w Szwajcarii, jestem Szwajcarką, ale to nic nie wnosi do sprawy. Jak napisałam, polski naród jest bardzo opozycyjny (a ja czuję się wystarczająco polska, że tę opozycyjność też czuję. I jak słyszę te kury sapiące cały czas „Tusk, Tusk” i wzdychające do niego jak na drugie przyjście Chrystusa, to słabo mi się robi i na pewno głosowałabym inaczej. Chyba zauważyła Pani, że stronnicy Kaczyńskiego czegoś takiego nie robią? Siedzą cicho i jak przyjdą wybory - to buch, wygrali! Nie znam ani jednego bloga, gdzie baby tak wzdychają do Kaczyńskiego czy Dudy czy Morawieckiego…
      Anna

      Usuń
    2. Azalia: Szczerze mówiąc dość przygnębiająca ta nasza rozmowa, trochę na zasadzie: mówił dziad do obrazu...;(

      Usuń
    3. (już nie chciałam... bo to naprawdę nie ma sensu...
      jeszcze tylko jedno zdanie do Anny: miłośniczki i wzdychające do pisowców baby zwykle nie prowadzą blogów, zazwyczaj możesz spotkać je na bazarach. Kliknij, tu masz próbkę.
      ...ale Ty chyba nie utożsamiasz się z nimi? są Szwajcarii takie bazarki?)

      Usuń
  26. Nie przypuszczam, by Anna skorzystała z przytoczonych przez Ciebie adresów.

    OdpowiedzUsuń
  27. Pani Anna mnie zaintrygowała zdaniem, że Pan Kaczyński nie ma wzięcia na żadnym blogu , nawet pań i panów będących jego admirałkami i admirałami . Trudno w to uwierzyć widząc relacje medialne ze spotkań z nim .
    Może z braku czasu , albo technicznych umiejętności, bo na pewno nie chęci. Ja znam panie , które za pana Kaczyńskiego dałyby się pokroić.

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze podziwiam panią Annę, że urodziwszy się zagranicą i żyjąc w Szwajcarii ma siłę i chęć interesować się dobrostanrm Polaków w kraju . Ja bym zapewne była "tylko" Szwajcarką, czyli zaangażowana w sprawy polityki Szwajcarii. Bo sprawy Szwajcarii znałabym z życia. Bo kto nie chcialby żyć w Szwajcarii ? . Ehh.
    Panie z PiS i panowie z PiS byliby przeszczęsliwi drugim przybyciem Chrystusa . Kaczyński przy Chrystusie to Pikuś a raczej Mruczek , bo jak wszyscy wiemy pań Kaczyński ma kota. I tu mamy wspolny mianownik , bo my też kochamy koty i dlatego powstał ten wpis . Amen.

    OdpowiedzUsuń
  29. Wie Pani, każdy jest inny. Jako, że jeden z moich Rodziców był Polakiem, to przekazał mi trochę polskości. Tak, Szwajcaria i Polska to inne kraje i inne kultury. Szwajcaria nie ma nawet własnego unikalnego języka. Ha, ha, ha. Nie docenia Pani wyjątkowości Polski, pani Azalio. Bazary są, tylko trzeba wiedzieć gdzie. Turyści nie przyjeżdżają do Szwajcarii na bazary.
    Rozmawiałam kiedyś z panem, który jest za PISEm. Podoba mi się też bardzo pan Legutko (obecnie poseł w PE z PISu). Ten pan wyłożył mi swoje racje bardzo spokojnie, bez robienia bóstwa z Kaczyńskiego (którego nawet nie lubi, a zna osobiście). Opozycja PISu która wyśmiewa się z lidera, bo ten ma kota (i ta opozycja sama to często podnosi, jak to sama pani zrobiła) - to bardzo desperacki ruch. Naprawdę? Nie chcecie by “wódz” troszczył się o drobne domowe zwierzęta? Pachnie to desperacją. Ów pan, z którym rozmawiałam w czerwcu powiedział mi, że PIS nie ma obaw co do jesiennych wyborów. A opozycja chyba musi na ołtarz wynieść kogoś innego niż Tusk bo ten odpadnie jak strupek…
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pań Legutko Filutko jest znanym naukowcem to fakt ale równie znanym antygenderowcem i to porządnie w tej materii niedouczonym :)

      Usuń
    2. Co to znaczy „antygenderowcem”? Bo „gender” to płeć. Nie uznaje płci? Jest przeciw podziałowi na płci???
      W Holandii wybrano właśnie Miss Niderlandów, którym jest transpłciowy mężczyzna. Czy Pani nie sądzi, że to uwłacza wszystkim pięknym holenderskim kobietom? To jest antyfeministyczne. Czy to oznacza że ja jestem antygenderowcem? Baby, zastanówcie się co wyrabiają z Waszymi mózgami…
      Anna

      Usuń
  30. Ja podsyłam materiały o aferach i czytam "o Duni Maryni" i kocie prezesa.
    A juz wyjątkowość Polski rozbawiła mnie do łez.
    Bo my Orły sokoły jak nikt w świecie

    OdpowiedzUsuń
  31. Oj Wiesiek , można różnie o polityce wywiadować się, :)
    Twoje wpisy wnoszą kompedium działań PiSu - i to jest cenne . Jak ktoś się tu zapodzieje z zagranicy , to ma wylożone na tacy . Łącznie z kotem .

    OdpowiedzUsuń
  32. Pani Anno , o co kaman z bazarami ?
    Ja bywam często we Włoszech i tam bazar są the best - być we Włoszech i nie być na bazarze ( Są przyjezdne , raz wvtygodniu) to jakby pominąć gelato i jeść lody z pudełka.
    W Szwajcarii tak nie jest ?

    OdpowiedzUsuń
  33. Turyści do Szwajcarii przyjeżdżają po góry, jeziora, łąki, sery, czekoladę i zegarki. Mało kto interesuje się bazarami, to raczej sprawa dla lokalnych. Nie jesteśmy bazarową kulturą jak np. Turcja, więc mało kto wie gdzie tych bazarów szukać i kiedy. Ja tam zwykle chadzam po owoce i czasem po ubrania w stylu vintage.
    A do pana Wieśka: współczuję Panu ślepoty na temat Polski i jej wyjątkowości. W tym dokładnie momencie Kraków i Warszawa są wielokulturowymi metropoliami, czystszymi niż Amsterdam i Paryż, oraz bezpieczniejszymi.
    W tej chwili Polska jest w zenicie swojego rozwoju - kiedykolwiek! Jako kraj, jako ekonomia, jako potęga militarna, jako potęga geopolityczna, jako cel podróży turystów, jako wpływowy kraj Europy. Nigdy do tej pory tak w Polsce nie było! Zygmunt Stary byłby zazdrosny! A w jesieni PIS zostanie wybrany do rządu, Sejm będzie wsparty Konfederacją (bez aktywnego udziału w rządzie ich samych tzn. Konfederacji). A to wszystko dzięki gdakaniu i dzięki jaskiniom z echem. Bo ludziom z nienawiści nie chce się pomyśleć co tu inaczej zrobić. Tylko te nawiedzone modły do Tuska starych bab (do których zaliczam też pana Wieśka)!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  34. Pani Anno, w takim razie zapraszamy zurück do Polski , skoro jest tak dobrze . Kudy małej , bez wojska Szwajcarii do Polski- w takim razie !
    Nawet bazarów nie mają, na które w Polsce chodzają politycy by blizej suwerena być . W Szwajcarii ogrom ludzi używa niemieckiego, zgrozo ponadto . Pani w której części języcznej mieszka ?

    OdpowiedzUsuń
  35. BBM: Jeszcze, Azalio, chce Ci się ciągnąć ten chocholi taniec?…

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak , bo lubię mieć jasność. Język wroga trzeba znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto jest Pani wrogiem? Nie wiem do czego jest potrzebna Pani wiedza gdzie konkretnie mieszkam. Rozumiem zwykłą ludzką ciekawość, ale to chyba nie to. Jeśli mieszkam we francuskijęzycznym kantonie, to zaraz Pani wyjedzie z krytyką. Jeśli w niemieckim, to jakąś inną, tak? Mnie to nie przeszkadza. Polemika to zdrowa sprawa, tylko Państwo tutaj jej nie tolerują. Trafiłam chyba w sedno, Państwo są nietolerancyjni do tego stopnia, że wyśmiewają się z człowieka/polityka który ma kotka. Ładnie to tak? Z tego się wyśmiewać? Dla mnie to jest bardzo prymitywne.
      Anna

      Usuń
    2. Pani Anno podejrzewam , że Pani mieszka w kantonie ...polskim 😁 i nie trzeba jechać na bazar do Szwajcarii aby panią spotkać :)

      Usuń
  37. BBM: Chyba że tak! Ten argument mnie przekonuje!👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  38. Gdyby głupota mogla latać odwiedzałabyś stary kraj znacznie wcześniej I gadała z tubylcami.
    W Polsce w lesie ląduje Rosyjska 6 metrowa rakieta mogąca przenosić głowice nuklearna i wojsko i policja nie mogą jej odnaleźć przez 6 miesięcy/.Parę balonów szpiegowskich tez wleciało i nie zostały odszukane/
    Dopiero przypadkowo kobieta robiąca sobie konna wycieczkę ja odnalazła I rozpoczął się wielki krzyk minister ze wojsko go nie powiadomiło wojska ze zrobiło to od razu
    A ty piszesz potęga militarna Szkoda ze nie "armaty zamiast masła"
    "W tej chwili Polska jest w zenicie swojego rozwoju - kiedykolwiek! Jako kraj, jako ekonomia, jako potęga militarna, jako potęga geopolityczna, jako cel podróży turystów, jako wpływowy kraj Europy. Nigdy do tej pory tak w Polsce nie było!"
    Bezpieczna Uzbrojona
    Bo przeczytała ze zakupiono to czy tamto tylko nie doczytała już terminów dostawy a te na 2025-2027 r
    Daj se spokoj kobieto bo piszesz takie kacapoly ze az głowa boli Co ty oglądasz co czytasz.
    "Narodowa"prasę która juz w 90 % pisze to co chce PIS bo wykupiono tytuly prasowe przez Orlen a naczelnych zmieniono wywalając na pysk razem z niepokornymi dziennikarzami
    I najlepsze
    "Sejm będzie wsparty Konfederacją (bez aktywnego udziału w rządzie ich samych tzn. Konfederacji)"
    Mamy największy gabinet polityczny od początku RP bo za zasługi SP i innym dają stanowiska i fuchy a ta powiada "bez udziału"A wez i w bel sie stuknij
    Poczytałaś o aferach Chyba nie
    I proszę nie rozmieszaj mnie "bo mam zajady"

    OdpowiedzUsuń
  39. „Gdyby głupota mogla latać odwiedzałabyś stary kraj znacznie wcześniej I gadała z tubylcami.”
    Co to ma znaczyć? Czy Pan jest tak zdesperowany, że nawet nie potrafi Pan zdania logicznie ułożyć? „Znacznie wcześniej” - co to znaczy? Pan nic nie czyta ze zrozumieniem. Będzie tak jak ostatnim razem, bo Pan z pogardą patrzy na swój kraj, zamiast obiektywnie przyznać, że Polacy to w tej chwili niezła potęga militarna. Trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć, ale podejrzewam, że Pan faktycznie niedowidzi. Zobaczymy się (albo nie!) na marszu zwycięstwa PISu w jesieni. A ja rozejrzę się, jak głosować. Czyli staje się to co Panu mówiłam…

    Anna

    OdpowiedzUsuń
  40. Zapewne , ale nogami do przodu . Nadmieniam ponadto i przypominam , że nie jest to blog afirmacyjny PiS-u ani nawet Konfederacji.
    Proszę założyć własny w tymże celu aby przekazywać dobrą nowinę. Może być też o ponownym przybyciu Chrystusa . Jak to mawia młodzież teraz : beż kitu . :)

    OdpowiedzUsuń
  41. BBM: Ludzie!!! Dajcie spokój! Tego typu dialog kompletnie nie ma sensu. Z wyznawcami się nie dyskutuje, wyznawców się omija szerokim łukiem, bo szkoda zdrowia !

    Anno! Bądź uprzejma nie zaglądać tu aż do jesieni /a i wtedy nie musisz!/- oszczędzisz nerwów sobie i nam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Babciu mylisz się. Wyznawców się obśmiewa i punktuje . Ich linia obrony jest prosta jak budowa cepa.

    OdpowiedzUsuń
  43. BBM: Tyle, że to nic nie daje.

    OdpowiedzUsuń
  44. Proszę bardzo! Jutro zainteresuję się w konsulacie PL co należy zrobić, aby legalnie oddać głos! I to już moja tajemnica gdzie i na kogo zagłosuję. 😀A jak wygra PIS, to pamiętajcie jak się czynnie to tego przyczyniliście, podjudzając ludzi, którzy nawet nie przyszli na ten blog w sprawach politycznych…
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne ?
      Pisanie prawdy, zawsze, zawsze, bandyta gangster,złodziej i wszelaka swołocz od wieków nazywała JUDZENIEM + naruszaniem godności i "obrazą uczuć religijnych"
      No i oczywista oczywistosc.Brakiem miłości do ojczyzny osłabieniem jej obronności i chodzeniem na obcym pasku Raz może to byc Rosja a raz Unia.W zależności do kogo ten przekaz.
      Zastanawia mnie tylko jak krzywdę robią Polsce ci co ostatnio na "Alei sław" w Międzyzdrojach wystawili naturalnej wielkości postacie "nazywając toto "Aleja Milionerów PIS" a każda z nich dzierżąca w rekach tabliczki z kwotami nakradzionych milionów
      Dla tych co tylko czytają narodową i jedynie słuszną prasę aby nie być gołosłownym podsyłam
      https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,29955328,aleja-milionerow-pis-na-poczatek-miedzyzdroje-figury-tlustych.html
      Co gorsza ma to być wystaw objazdowa
      Pewno biedni nie wiedza ze
      "pamiętajcie jak się czynnie to tego przyczyniliście, podjudzając ludzi, "
      Jak mowi i rzecznik rzadu taki z "niemieckim'nawiskiem
      "Wystawa jest przeciwskuteczna"
      I taka mać, ma być !!

      Usuń
    2. BBM: Uczciwą pracą się tych milionów nie dorobili. Nie ma takiej możliwości w tak krótkim czasie!

      Usuń
  45. Pani Anno jesteśmy na blogu dla Babci - interesuje nas jej życie, też polityczne .
    I to jest git.
    Panią zachecam do założenia własnego bloga- skoro takiego , gdzie pani poglądy by respondowaly i ciekawiły obserwujących jeszcze nie ma , jak Pani napisała.

    OdpowiedzUsuń