11 lip 2023

Glapinflacja

 

Nasz miłościwie nam panujący rząd ma w głębokim poważaniu normalne, przyzwoite zarządzanie krajem. Robi, co może, by nie utracić władzy i kompletnie nie przejmuje się tym, co może być za rok, pięć czy dwadzieścia. Pewnie wychodzi z założenia, że jak pis wygra wybory, to będzie się martwił później /zresztą już dużo, dużo wcześniej powiadano, że rząd się zawsze wyżywi/ a jak przerżnie- to już nie będzie jego zmartwienie.

W innych europejskich krajach jakoś sobie z inflacją poradzono, u nas - jakby nikomu na tym nie zależało... A może inaczej- jakby właśnie zależało na utrzymaniu inflacji, bo to dodatkowy grosz z kieszeni podatnika, którym można dowolnie dysponować.

Staram się planować wydatki racjonalnie, bo trudno przewidzieć, ile będzie kosztował prąd czy gaz, ale przyznam, że codzienne spożywcze zakupy za każdym razem wywołują moje zdziwienie...

No nie jest wesoło!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nigdy nie zazdrościłam wysokich zarobków ludziom, którzy osiągnęli wysoki status materialny dzięki  wiedzy, zdolnościom czy ciężkiej pracy, ale ci nasi milionerzy... zatrzymaj się, babciu, bo jeszcze chwila i zaczniesz kląć- a w starszym wieku nie wypada!

 

 

 Jak to dobrze, że kolejny dzień bliżej do obalenia pisu!

37 komentarzy:

  1. No nieee, w starszym wieku nie wypada kląć?!!!!! Od kiedy? :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM: No, w domowym zaciszu, ale na forum?!…

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak, kindersztuba obowiązuje:) . Mnie się przez ostatnie lat morale popsuło, wiadomo dlaczego i przez kogo . I o zgrozo umiem , normalnie umiem kląć , i to twórczo kląć! Mam nadzieję, że wyborach , będę mieć mniej okazji aby łaciny używać.
    A drożyzna dobrze robi rządowi, więcej im z podatków, akcyz wpływa.
    Głupawki to jest klapa.

    OdpowiedzUsuń
  4. GLAPA TO jest klapa. Ma być. I po wyborach w wersie piątym . To telefon , dziad jeden mnie cenzuruje. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Po wygranych wyborach będziemy językowo grzeczniejsze, choć nie mam złudzeń, że wszystko będzie cacy - zbyt wiele rzeczy będzie do naprawienia a nie wszystko da się naprawić od razu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Inflacja wielu politykom jest na rękę, choćby Morawieckiemu, a kto się przejmuje zwykłymi ludźmi?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Wszystko na głowie postawione. Do cna rozregulują gospodarkę!

      Usuń
  7. Jeśli tylko uda się przegnać PiS, tych chorych z urojenia socjopatów-oszołomów, przysięgam, że będę grzeczna jak aniołek! 😇
    To jest i tak cud, że jeszcze nie całkiem (tak mi się wydaje?) zwariowałam.
    Jestem bardzo zmęczona, mam wrażenie że ktoś mi ukradł osiem długich lat (tym bardziej, że równocześnie zaliczyłam w tym czasie kilka rodzinnych smutków).
    Śledzę w mediach wypowiedzi mądrzejszych ode mnie mądrali i ... nie widzę przyszłości w lepszych barwach.
    Czasem mam ochotę tupnąć nogą i warczeć!
    No nic... odliczajmy dalej.
    😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Ja też nie miałam dobrego ostatniego okresu. Nadrabiam miną, ale do wcześniejszego optymizmu nieco dalej. Psychiczne zmęczenie większe niż fizyczne. A o Hołowni i o tygrysku myślę podobnie jak pani z filmiku. Polityczne szczeniaki- albo głupie i naiwne, albo wredne i sprzedajne.
      Polacy- jako społeczność- to jednak aspołeczni durnie, zawsze zbuntowani i niezadowoleni! Eeee! Szkoda gadać!😢

      Usuń
  8. Źle się dzieje z dnia na dzień jednak oni potrafią dodać do wszystkiego piękną otoczkę, o cenach już nie pisze i o inflacji też, ciągle głupie tłumaczenia.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Rzeczywiście, wszystko to jest mocno zniechęcające!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Ja też mam wrażenie, że ostatnie 8 lat to próba- gdzie gorzej. Bo rodzinnie , też mnie przeorało

    OdpowiedzUsuń
  10. BBM: U mnie ostatni czas też nie najlepszy / trzy wypadki- złamania, potłuczenia- i jeden pogrzeb/, ale musimy się jakoś nawzajem wspierać, bo pesymizm jest zaraźliwy i nie możemy się mu poddawać.
    Staram się nadal nie opuszczać rąk.

    OdpowiedzUsuń
  11. Boję się. boję..... że zostaniemy z nimi na wiele lat. Dzikie plemię pisowskie odprawiające plemienne tańce. Wstydzę się za nich.... pogardzam tą pląsającą sforą, żrącą się ze sobą, ale wspólnie, zgodnie korzącą się przed zdziecinniałym staruszkiem - i nie wiele młodszym, hojnie opłacanym ich duchowym guru. Wstyd mi, że ci wandale niszczący Polskę naszą kulturę, pamięć historyczną, reprezentują nas w świecie..... mieliśmy "powstać z kolan" a stajemy się pośmiewiskiem wśród narodów Europy. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Też się boję, Donko. Boję i wstydzę- jak Ty, bo z normalnego europejskiego kraju zrobili chlew.Ale staram się, o ile się da, odganiać od siebie takie ponure myśli, bo jeszcze bardziej boję się rezygnacji mądrych ludzi i opuszczenia rąk. Musimy wygrać te wybory! MUSIMY!!! Bo po prostu szkoda byłoby Polski! Będzie dobrze! Powtarzajmy to sobie codziennie!!!

      Usuń
  12. "zatrzymaj się, babciu, bo jeszcze chwila i zaczniesz kląć- a w starszym wieku nie wypada!"
    Ależ wypada ,wypada, a nawet trzeba, bo oni tylko taki język pojmują.Przyswajają !!
    Gdy w żywe oczy na chama na duś wciskają Ci kit obrażając Twoje umiejętności rozumowania ,logicznego myślenia i powiązania faktów
    "Przez osiem ostatnich lat"- oni sobie zapracowali ,na zrozumiałe przez "suwerena" acz ciężkie "spierdalać""wypierdalać" lub "jebać pis"
    Bo co powiesz idiotce, powiadającej "jesteśmy potęgą militarną"
    Mając sprzęt od sasa do lasa, amerykański, brytyjski, koreański, francuski, jakikolwiek
    Ze, bez ich pomocy logistycznej, technicznej i intelektualnej za daleko nie pojedziemy./a niektóry jeszcze w projekcie bo dostawa w 2025 lub dłuzej/
    A w kraju niezauważone lądują ruskie rakiety w tym jedna mogąca przenosić ładunek jądrowy
    Gdy ci mówi lub pisze.Nigdy w Polsce nie było tak dobrze !
    Pytać czy z miejsca powiedzieć, spierdalaj
    Bo skoro jest tak dobrze – to dlaczego jest tak źle? Dlaczego rosną ceny? Dostajemy coraz wyższe rachunki? Coraz gorzej dostać się do lekarza? Młodzi ludzie nie decydują się na dzieci? Przecież płacimy coraz większe podatki i coraz wyższą składkę zdrowotną:
    Wytłumaczysz ?
    A w życiu .Zwymyślają od głupich,coś tam o niekochaniu Polaków i coś o braku patriotyzmu i niby przebiegle "to zniechęca opozycje
    Co ci napiszą gdy nieustannie się modlą" Łojczyzne dojną zachowaj nam panie"Bo im się "lapło" bo wreszcie u żłobu
    Gdy już mają nadzieję na otrzymanie nowego orderu "Gwiazdy Betlejemskiej" z mottem "Za wierne trwanie przy żłobie"
    Mowi się i pisze "spierdalaj" Zrozumiale dla kazdego!



    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: No, powiem Ci, że byłam o krok od zapytania Anny, czy zna bajkę o wężu, ale jeszcze tym razem się pohamowałam.;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wesoło i u nas nie ma... niektóre artykuły spożywcze podrożały o 100%, i niewiele pociechy, że coś tam staniało, jak np olej czy mąka. Akurat poluje na ziemniaki w przystępnej cenie, bo 3 i więcej euro za kilo definitywnie z dużo mi się widzi, przy produkcie lokalnym. Ale jak znam politykę, to pewnikiem i brambory z Ukrainy zawsze i wszędzie sprzedawano, i dlatego teraz takie drogie muszą być.
    Nasza zielono- łączkowa partia też nie ma zwolenników, bo tego lubić się nie da, ale ktoś ich wybrać musiał? Nikt się teraz nie przyznaje.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Może i u Was wesoło nie jest, ale w sumie funkcjonujcie normalnie. I wszystko działa dość sprawnie. U nas…. Przeczytaj kilka komentarzy Wieśka- płakać się chce!:((

      Usuń
    2. Normalnie funkcjonuje mało rzeczy, na serio.. obserwuję i myślę na temat. Staram się co nieco oddalać od siebie to, co mnie, nas, bezpośrednio nie dotyczy. W sumie powinnam ku pamięci zachować te obserwacje w piśmie i dla tych, którzy by to czytali.

      Usuń
    3. BBM: Jeśli w Niemczech, tej oazie porządku i gospodarności , dzieje się nie najlepiej, to świat zbliża się ku przepaści!

      Usuń
    4. To było kiedyś, to se ne wrati... Bo prawdziwych Niemców też już nie ma.

      Usuń
    5. BBM: Czyli wszystkie mity upadają…

      Usuń
  15. Wiesiek w punkt .
    Nie wiem jak Wy , ale ciągnę oparami , a kompulsywnie mam sny o emigracji . Nie dam rady trzeciej kadencji jakby co .
    Człowiek inteligentny dusi się w takim " ostrym cieniu mgły " .

    OdpowiedzUsuń
  16. BBM: Za mało mi czasu zostało na tym „łez padole”, by zaczynać wszystko od początku, ale Tobie się nie dziwię. :((

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie jeszcze mniej Nazwali mnie tu "moherowym dziadkiem"i niech tak zostanie.
    Kiedyś wysłuchiwałem na basenie termalnym na Węgrzech jak to 2 rodaków dyskutowało o "zamachu smoleńskim" a był to" ten czas"
    Siedział ze mną /bo tam się siedzi/ kol płk lotnictwa emerytowany pilot z nalotem" akurat na Tu 154 który to słyszał i powiada Wiesiek zaraz szlaki mnie trafi bo oni takie pierdoły wygadują widać ze samolotu nie widzieli.
    Ja w zapale naprawiania świata idę do nich powiadam Panowie rodacy wy tu o "zamachu smoleńskim" opowiadacie a siedzi obok mnie kolega pilot i może wam ze szczegółami opowiedzieć jak to praktycznie mogło wyglądać.
    On im wiec ze szczegółami co i jak.Nie powiem słuchali,zadawali pytania.Widać ze choć trochę pojęli.
    Pełne zrozumienie tematu!
    Tyle ze już wychodząc z basenu na ostatnim stopniu jeden z nic się odwraca i powiada.
    No ale coś z tym zamachem musiało być ?
    Popatrzyliśmy na siebie roześmialiśmy się a on powiada "widać ze ssyn z pis a takiemu nic nie wytłumaczysz.
    Mowie do niego Moze choć ziarno zwątpienia?
    Usłyszałem "myślę ze wątpię!" Oni to stan umysłu.Z przekonania lub wyrachowania.
    No to xxxxx xxx

    OdpowiedzUsuń
  18. BBM: Krótko mówiąc, szkoda czasu i zdrowia na przekonywanie nieprzekonywalnych!

    OdpowiedzUsuń
  19. https://holtei.files.wordpress.com/2023/07/2-1.jpg?w=625&zoom=2

    OdpowiedzUsuń
  20. BBM: W grupie są groźni.

    OdpowiedzUsuń
  21. Gdybyście tak "stare moherowe baby" nie wiedziały i nie widziały potęgi gospodarczej Polski to ja "stary moherowy dziad z Alzchaimerem "/czy jakoś tak/włącznie przypominam
    Po raz pierwszy w historii /od roku 1989/ Kolegium NIK w swoim sprawozdaniu nie wyraziło pozytywnej opinii w kwestii absolutorium dla rządu
    Mateusz kłamczuszek przedstawił Parlamentowi /w ustawie budżetowej/ jedynie 12 % prawdziwego deficytu Polski pozostałe 88 % pozostało poza jego /Parlamentu/ kontrolą.
    Czyli jak "krowie na rowie"
    Rzad stworzył sobie równoległy budżet będący poza kontrola społeczna .A rola Ministra Finansów /konia z rzędem kto wie kto to jest/została marginalizowana.
    Cieszycie się,ze rośniemy w siłę a ludziom się żyje dostatniej?Jak nigdy dotąd !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Podejrzewam, że jeszcze nasze prawnuki będą te długi spłacać…

      Usuń
  22. Jestem bardzo ciekawa, jak wypadną te wybory na jesieni, ile osób się nawróciło 😉

    OdpowiedzUsuń
  23. BBM: Nie wiem, czy się nawróciło, ale na spotkaniach Tuska widzę, jak ludzie nabrali nadziei- a to początek wygranej. Będzie dobrze!:)

    OdpowiedzUsuń
  24. https://300spiritus.files.wordpress.com/2023/07/1-1.jpg
    Podsyłam do ewentualnego wykorzystania .Dla mnie jest to genialnie ujete

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdyby ktoś nie zdawał sobie sprawy skąd pis czerpie wzorce i dlaczego"suweren" tak klaszcze.Podsyłam
    Warto posłuchać przemówienie Kaczyńskiego
    https://vald2.wordpress.com/2023/07/16/kaczynski-jak-donald-trump-tez-tak-skonczy/

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za namiar, ale chyba nie wykorzystam, chociaż mem trafiony.
    A nowy adres blogowy- ciekawy!

    OdpowiedzUsuń