22 maj 2023

Trzecia droga

 




Bądź taką osobą...




Czy jestem? Nie, nie jestem, choć bardzo chciałabym być. Odpowiada mi taki wzór i próbuję zmierzać w jego kierunku. Podobno człowiek uczy się i doskonali do końca życia, więc nie tracę  nadziei...

Ale nie o mnie tu będzie mowa. Jak sam tytuł wskazuje, przewiozę się dziś na Hołowni, bo ostatnio nie jestem w stanie znieść jego wystąpień przedwyborczych.

Zastanawiam się, czy zacny pan Szymon jest taki ograniczony, czy taki cyniczny.Wychodzi mi, że raczej to drugie, bo inteligencji mu nie brakuje. Wyszczekany jest wystarczająco, by wygłaszać długie przemowy, które przecież jakoś kupy się trzymają.

No, niestety, nie umiem pogodzić się z jego atakami wobec Tuska i KO. Nie rozumie odpowiedzi na pisowską ofertę 800+, to niech po prostu kogoś z PO zapyta, skąd wezmą się na to pieniądze, zamiast grzmieć, że inflacja. A jeżeli wie, ale judzi przeciwko KO, to działa na korzyść pisu i niech sobie nie wyobraża, że jest to nieczytelne.

Przypomniał mi się mem z Pawlakiem, znanym zresztą z tego, że gotów byłby zawrzeć pakt z samym diabłem, byle tylko dorwać się do władzy. Otóż w owym memie pada pytanie: - Jak pan sądzi, kto wygra wybory? - Przecież to oczywiste!- odpowiada Pawlak- Nasz koalicjant!

I mam nieodparte wrażenie, że scenka spokojnie mogłaby się powtórzyć z Hołownią. Wygra KO, to się do niej przyklei, wygra pis, to też nie odmówi twórczej współpracy. I nie sądzę, bym się tu myliła.

I tak sobie myślę, że zamiast tamtego mema zaproponowałabym panu Hołowni myśl profesora Bartoszewskiego:

 


Może  dotrze do niego, ze nieuczciwie zdobyta władza /czy nawet jej cząstka/ nie zaowocuje dobrem i nie przyniesie satysfakcji z pełnienia tejże władzy.

 

Choć skądinąd jestem absolutnie przekonana, że pan Hołownia doskonale o tym wie, tyle że jego żądza władzy jest tak silna, że nie liczy się nic poza nią! 

 

 

 

 

Ale nic to! "My  trudności wszystkie pokonamy, żaden wróg nie złamie hartu w nas!" I oto kolejny dzień bliżej do obalenia pisu! Damy radę!

Dobrego dnia!

Dobrego nowego tygodnia! :)

34 komentarze:

  1. Wiesz, zawiodłam się na Hołowni. Naprawdę myślałam, że jest inny... Ale masz rację, dzień bliżej :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Ja też na początku oceniałam go inaczej. Teraz czuję głównie niechęć i duży sprzeciw wobec jego poczynań. Nieciekawy facet- typowy narcyz zakochany w sobie.😠

      Usuń
    2. Niestety, kolejny zawód ☹

      Usuń
  2. A ja jakoś nigdy mu nie ufałam! Nie przekonuje mnie jego słowotok na każdą okazję!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Twoja intuicja zareagowała sprawniej niż moja. Ja miałam nadzieję, że dla dobra nas wszystkich dojdzie do porozumienia z KO. Niestety, nie doszło. W tej sytuacji Hołownia jest dla mnie przekreślony.

      Usuń
  3. Przed poprzednimi wyborami moi młodzi na niego głosowali, dla mnie też był to inny człowiek ale teraz zboczył totalnie.Akurat inny cyrk jest , premier kontra Ziobro to się dzieje, sami się wykończą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: W takich sytuacjach człowiek naprawdę poznaje drugiego człowieka, ile jest wart… Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Hołownia to dla mnie raczej typ konferansjera, niż polityka czy innego specjalisty, na początku jeszcze robił jako takie wrażenie, może z powodu świeżości, ale obecna narracja jego wystąpień mnie drażni...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Bardzo trafnie określiłaś- typ konferansjera. Celnie!

      Usuń
  5. Nie dziwi nic ! U nas jest normą, brak jednomyślności.
    Pokażcie mi choć jeden wiek jedno przełomowe zdarzenie gdy bylismy jednomyślni
    Tylko mi nie piszcie "ze w czas okupacji" bo przedstawię tysiace przykładów "na nie"
    Nie piszcie "w czas Solidarności" bo zacznę się śmiać A to boli"bo mam zajady"
    Juz w odezwie z 1917 r pisano
    "Wy budujecie w ciąż na piasku, my pragnęliśmy budować na granicie. Ale nie dano nam. Wojska
    Polskiego nie pozwoliliście nam tworzyć, znajdujac co raz inne względy. Jedni bali się go jak
    upiora, a inni chcieli pięknej chimery, ale podkopywali i obalali rzeczywistość, śmiesznie ją
    lekceważąc. T. zw. passywiści i t. zw. Piłsudczycy to byli wrogowie myśli naszych, marzeń
    i pragnień. Pierwsi chcieli mieć Wojsko malowane, drudzy czynili nad niem eksperymenty
    agitacyjne od początku, je d n i i drudzy lekkomyślnie przemarnowali tak narodowy skarb—
    własną silę. Pierwsi wołali: nie chcemy wojny z nikim, drudzy judzili nas przeciwko koniecznościom, od których, zdziałać i osiągnąć coś chcąc, nie można było się uchylić Wszyscy zarażaliście tu nas Waszą podejrzliwością i słabością. Waszą rachubą przewrotną i wadliwą, Waszym brakiem decyzyi wszelkiej, jednomyślności i porywu. Co było najlepszego wypędzaliście z dusz naszych, myśl napoiliście zwątpieniem, serca goryczą. Królewski nasz
    sen o szpadzie prysnął, zetknąwszy się z biernością Waszą i niemocą,Waszym uporem"
    Dlaczego to dziś ma być inaczej.Dorośliśmy ? Historia nas nauczyła?
    Nie na -darmo mówią o nas po świecie "gdzie dwóch polaków tam trzy opinie"
    Taka gmina !!

    OdpowiedzUsuń
  6. BBM: Tyle lat minęło a słowa wciąż aktualne. My chyba mamy w sobie jakiś gen destrukcji. Jesteśmy szczęśliwi tylko wtedy, gdy możemy pławić się w nieszczęściu!😟

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj Hołownia . Toż to ukryta ...opcja pisiorska.
    Kaznodzieja , ma opanowane techniki oratorskie. Tu podniesie głos, tam zapłacze. To może zadziałoby w kościele, ale w polityce wydaje się teatrzykiem zaledwie. Od początku bacznie mu się przyglądałam .

    OdpowiedzUsuń
  8. 4 jest marsz - kto jest za demokracją powinien na nim być. Zbieram siły.
    A co do danin 800 plus czy babciowego Tuska - to niestety jest kiełbasa wyborcza . Ja myślę, że kobiety by wolały żłobki i przedszkola . Ja jako babcia przyszła- chyba zresztą też. Bo wnukami wolałabym zajmować się dodanie a nie na etat .

    OdpowiedzUsuń
  9. BBM: Też się przymierzam do marszu. A kiełbasa wyborcza, powiadasz? I tak, i nie. Gra się takimi kartami, jakie są. Ważne, żeby wygrać. Tusk jest specem obskakanym w świecie polityki i- jeśli wygramy a wiele na to wskazuje- nie da kraju zmarnować!
    A babciowe będzie dowolne, nie pod przymusem, więc można będzie zatrudnić babcię, opiekunkę - albo i nie!- jak komu w duszy zagra.
    Będzie dobrze!😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Hołownia? Wymarzył i stworzył sobie partię, szermując hasłami o pogodzeniu narodu, o Polsce bez podziałów. Mamy jedynie słusznego marzyciela Zbawiciela wykluwa się marzyciel Wybawiciel. Dla realizacji swej wizji gotowy jest na wszystko..... powolutku, powolutku….
    Na marszu będę duchem....

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Mam wrażenie,że jego osobiste ambicje są ważniejsze od chęci pojednania narodu. Jakoś mi na marzyciela- zbawiciela nie wygląda. Zbyt wiele w nim bezwzględnosci wobec konkurentów. Serdeczności, Donko! Obecność Twojego ducha na marszu będzie bardzo ważna!❣️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie Zbawiciel, tylko Wybawiciel, a to jednak różnica. Niedoszłego Zbawiciela mamy.

      Usuń
  12. BBM: Przepraszam! Wyraźnie mi się pozajączkowało.Ale chyba sens uchwyciłam właściwy, mam nadzieję…🫢

    OdpowiedzUsuń
  13. ...a zapowiadał się całkiem nieźle. Mam wrażenie, że nagle coś mu się w głowie przestawiło, coś... albo ktoś, kto sączy mu jad do ucha i źle mu doradza. A jeszcze ten romans z ludowcami?! Szkoda, bo jego wcześniejsze przemyślenia mogły być przydatne nowej władzy (o ile taka nastąpi). Z rozsądnego faceta (kiedyś) zmienił się w pajaca (te fochy, dąsy...).
    No ki diabeł?!
    LB

    OdpowiedzUsuń
  14. BBM: Może dlatego te początki nas zmyliły…

    OdpowiedzUsuń
  15. BBM: A odmowa wspólnego marszu w Warszawie swoje mówi!

    OdpowiedzUsuń
  16. Poza trybem "Wysoka Izbo"mam pytanie
    Dostałyście Panie i Panowie,korespondencję z ZUS z listem od rządu, z którego wynika, że obecna władza podniosła emerytury o 81%, a poprzednia o 55%??
    Zorientowaliście się już, że jest to obrażanie .Naszej/Waszej inteligencji?
    Bo całkowita inflacja, liczona wg comiesięcznych wzrostów cen, wynosiła za PO-PSL przez całe 8 lat 21,56%,
    a za obecnej władzy za 90 miesięcy rządów (w kwietniu b.r.) przekroczyła 47%.
    A to oznacza, że realny wzrost siły nabywczej emerytur za obecnej władzy, po uwzględnieniu inflacji wyniósł 23%, a za rządów PO-PSL – 27,5%.
    I kolejny drobiazg: w liście od rządu brakuje informacji, że, obok obniżek podatków, zlikwidowano odliczanie składki zdrowotnej, co spowodowało wzrost obciążeń emeryckiej kieszeni o 9% podstawy.
    Jeśli weźmiemy pod uwagę /jak podaje ZUS /, że w Polsce jest ponad 9,8 mln osób w wieku 60 lat i więcej i 1,7 mln osób powyżej 80 lat i kazde z nich do tego "ściemniacza"dostało dodatkową karteczkę ,to czy jego/ZUS/ koszty wzrosły czy malały.Jakie jego"nasze!"
    I niech to będzie dodatkowy materiał do przemyslenia dla tych co to ciągle powtarzają 'czekam na kolejną 13,14 "emeryturę"
    Warto wiec powtarzać,pisać że:
    rządzą nami ludzie, którzy nami manipulują. I gotowi są zostawić kraj w ruinie i doprowadzić do takiego poziomu zadłużenia, że nawet jak kiedyś stracą władzę, to bardzo trudno – z takim długiem – będzie po tym posprzątać.
    Część słucha. A część zatyka uszy. Albo nie rozumie. Przez brak wiedzy ekonomicznej? O analfabetyzmie ekonomicznym Polaków pewnie można napisać dzieła.
    Ale żeby bezrefleksyjnie nie zastanowić się, skąd pieniądze na hojne obietnice, kto za to zapłaci i kiedy?
    Strach myśleć ?

    OdpowiedzUsuń
  17. BBM: Czytałeś ostatnie wpisy w Republice Cleofasa? Tam też są wątpliwości dotyczące Hołowni.

    OdpowiedzUsuń
  18. BBM: Dziś dostałam informację, jak to kochane państwo=władza o mnie dba! Tyłka tym nie wytrę, bo papier za twardy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wyrzucaj, zostaw,
    Jak wynika z analizy paragonów, 12 rolek papieru toaletowego kosztowało jeszcze dwa lata temu średnio 9,87 zł. Rok później cena papieru tej samej marki wzrosła do blisko 11,57 zł. Jednak największy skok odnotowano już w 2023 r. Przeciętna cena opakowania z 12 rolkami papieru toaletowego wynosi 17,45 zł. W porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 50,8 proc. natomiast w ciągu dwóch lat produkt ten podrożał o 76,8 proc.
    Dla tych co zaraz powiedzą można papierowym "ręcznikiem" lub chusteczka higieniczna mam tez miła wiadomość.
    Podrożały również ręczniki kuchenne. Jeszcze w 2021 r. opakowanie z dwiema rolkami kosztowało 6,35 zł. W tym roku średnio trzeba zapłacić 9,83 zł, czyli prawie o 55 proc. więcej.Z kolei opakowanie 120 szt. trójwarstwowych chusteczek w kartonowym pudełku podrożało w ciągu dwóch lat o 62,66 proc.
    Pozostają jak drzewiej gazety z artefaktami przywódców którym i to zawdzięczamy.
    Instrukcje uzycia takiej gazety pewno już znajda się w Internecie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz rację! Dobrze zostawić, choćby na wieczną rzeczy pamiątkę... ;(

    OdpowiedzUsuń
  21. W Rosji jak Prawdę po przeczytaniu wieszano na gwoździu w wychodku starannie wycinano z niej portrety kochanego przywódcy, bo za to można było trafić pod ścianę
    Dziś jeszcze nie trzeba naszych wycinać Ale kto wie.
    Dla młodzieży którzy tamtych czasów nie pamiętają
    Nie myślcie ze za wczesnego PRL w toaletach był papier toaletowy .Były ale gazety po przeczytaniu wyłożone w wychodkach./a mam, tu na myśli miasta bo kmiecie Z kmieciami bywało rożnie?/
    Mozna sobie było w trakcie poczytać a po ,urwać pół strony i staranie wielokrotnie zmiękczyć przez intensywne pocieranie arkusza w obu dłoniach./oczywiście nie tą"kolorowa"/ no i ją użyć
    Pisze bo być może wrócimy do PRL. I "Instrukcja" będzie jak znalazł
    Hodowcom sierściuchów skądinąd przemiłych, przypominam
    Jak wynika z analiz "Indeks cen w sklepach detalicznych" przeprowadzonych przez UCE Research, w sierpniu 2022 roku karma dla kotów zdrożała średnio o 34,9 proc. w stosunku do ubiegłego roku, zaś dla psów - o 48,2 proc.



    Mozna sobie było w trakcie poczytać a po urwać pół strony i staranie wielokrotnie zmiękczyć przez intensywne pocieranie arkusza w obu dłoniach./oczywiście nie tą"kolorowa"/ no i ja użyć

    OdpowiedzUsuń
  22. BBM: A potem wyrazimy zdziwienie, że psy czy koty trafiają do schronisk…
    Zapewniam Cię, że Bąbel nadal będzie miał przyjazny dom.🐈

    OdpowiedzUsuń
  23. Kto robi zakupy do gospodarstwa domowego wie ile co podrożało. I nie jest to 17 procent . Wie to też każdy właściciel małej firmy . Zaczyna się jazda w dół. A będzie gorzej - bo władza obiecuje kolejne rozdawanie pieniędzy. Rząd się zawsze wyżywi gorzej z nami .

    OdpowiedzUsuń
  24. To prawda. Coraz bardziej trzeba trzymać się za kieszeń! Żyjemy bardzo oszczędnie a i tak czuję niepokój, co będzie dalej...

    OdpowiedzUsuń