28 maj 2023

Grochola

 Migawka telewizyjna: zawody- ludzie naśladują głosy mew, poprzebierani za ptaki, znakomicie się bawią... Patrzymy po sobie z mężem ze zdziwieniem, z zazdrością?... W końcu mówi:- Można się tak bawić tylko wtedy, gdy nie żyje się w ciągłym stresie...

Idę do biblioteki. Trafiam na książkę Grocholi "Pocieszki" i już wiem, że na pewno wezmę, że właśnie takie pocieszki są mi teraz potrzebne.

Z Grocholą mam pewien problem. 

Przeczytałam jej książkę "Nigdy w życiu" i na śmierć zakochałam się w autorce. Potem przeczytałam drugą jej książkę- i mi przeszło. Miałam poczucie, że się powiela. Nie sięgałam już po jej książki. Jakoś tak mi się pomyślało, że jej twórczość to jakby średnia z Coelho,Woydyłło czy Foley...

I traf chciał, że kiedyś- z jakiejś okazji, nie pytajcie z jakiej, bo nie pamiętam- usłyszałam jej długą i mądrą wypowiedź, taką z serca do serca... i zrobiło mi się wstyd, że tak szybko i bezrefleksyjnie zrezygnowałam z niej jako pisarki. Przepraszam, pani Kasiu! Postaram się nadrobić zaległości. I zrewiduję swoją ocenę, ale dopiero wtedy, gdy zapoznam się z  kilkoma innymi utworami. Bo tak naprawdę cóż można powiedzieć o pisarce po przeczytaniu zaledwie dwóch jej książek?...

Zaczęłam od ptaków, to i ptakami zakończę.


Dobrego nowego tygodnia!

--------------------------------------------------

I dla przypomnienia:

Znowu jest o dzień bliżej do obalenia pisu!

I jeszcze:

My trudności wszystkie pokonamy! Żaden wróg nie złamie hartu w nas! /K. I. Gałczyński/

19 komentarzy:

  1. Z Grocholą mam podobnie, zresztą z innymi polskimi autorkami także, zawsze pozostaje jakiś niedosyt, rozczarowanie, trudno określić.
    Ostatnio nawet nie kupiłam książki Daukszewicza, bo tez się powtarza, a w książce połowa kartek pustych...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM: To mi lżej. A swoją drogą jeszcze jakiś jej tytuł na pewno wezmę do ręki, tak dla sprawdzenia własnych odczuć.
    A Daukszewicz ostatnio bardzo mnie rozczarował- dowcip mu wyłysiał. I Szkło Kontaktowe nie ma z tym akurat nic wspólnego, choć zachował się wtedy wyjątkowo paskudnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam Grocholę. To jeden egzemplarz o tytule " przeznaczenie" - o wyborach, kaprysach losu, miłości i grze o wysoką stawkę! Czasami lubię do niej wracać!

    OdpowiedzUsuń
  4. BBM: Mam książkę, do której lubię czasem wracać, ale nie jest to Grochola.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są książki które czyta się kilka razy .Sporo jest nowych pisarzy których nie rozumiem chociaż może nie powinnam się wypowiadać bo u mnie to kilka książek na rok.Jotka wspomniała o Daukszewiczu , tak on się już wyczerpał.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Każdy ma inny gust. I tak jest dobrze! Pozdrawiam.

      Usuń
  6. O widzisz, wczoraj byłam na przyjęciu i moi siostrzeńcy mnie pozytywnie zaskoczyli odnośnie jaśnie panujących , jak zaczęli tłumaczyć i nadawać to miło było słuchać, brawa dla nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Jak miło usłyszeć! Dużo jest mądrej myślącej młodzieży.

      Usuń
  7. Obrzydliwy wierszyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ może i miał służyć obrzydliwej propagandzie, ale słowa ładne Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

      Usuń
    2. BBM: Nie to ładne, co ładne, ale co się komu podoba! Mnie rozbawił dobór słów. A ptaszek- śliczny!

      Zupełnie nie wiem, czemu Ci się to skojarzyło z propagandą…

      Usuń
  8. Gorzej bo ja tu widzę "wpływy rosyjskie"do zbadania przez "Czerezwyczajną Komisję "
    Uprzedzając, rewolucyjną czujnością powodowany A dla czego by nie ?
    Tym-bardziej ze pisząca tu wysoce odbiega od" narodowej normy' Wysoka Komisjo.Nie po polsku,to!
    Najnowszy raport Biblioteki Narodowej podaje, iż dwie trzecie Polaków nie przeczytało żadnej książki
    Co prawda w okresie pandemii pojawiło się niezdrowe zainteresowanie lektura.Na szczęście wróciło to do stabilnej
    normy.Szczególnie dotyczy to tych co to w roku przeczytali siedem książek lub więcej.A za stabilizacje należy uznać narodowe 10 %
    Toz to zgroza żeby ludność tyle czytała! Jeszce sobie jakichś bzdur do głowy nabiją !.
    PS
    Dla mnie drogi Anonimie:ten wierszyk to tez obrzydlistwo ,służący nie tylko propagandzie ale i naruszający moje uczucia religijne
    Prawdziwy Polak i jeszcze prawdziwszy katolik,nie tylko nie wie co to są "piegże",czy "gżegżółki",ale takich wyrazów się brzydzi a jak już swojsko rzyga , to do kibla lub obok, a nie do jakiejś brytfanny i do tego rozżarzonej.
    Co zapodaje do protokołu !

    OdpowiedzUsuń
  9. BBM: Lubiłam stare rosyjskie piosenki. Nadal lubię. Jak sądzisz, podlegam pod derusyzację?…

    OdpowiedzUsuń
  10. Po dzisiejszym PAD-a jeszcze jeden powód aby zawizytować WA-wę w niedzielę. Co za degrengolada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Będą dranie 😡utrudniać, kontrolować, tamować ruch, żeby jak najmniej osób dotarło do Warszawy!

      Usuń
  11. WY-PAD . A 53 % ufają mu . To pewnie Ci co nie przeczytali ani jednej książki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Mam wrażenie, że i sondaże bywają fałszowane…

      Usuń
  12. PAD odebrał sobie szansę na godne życie POTEM...

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: Ale na notkę w encyklopedii już sobie zasłużył! Co prawda bardzo negatywną, ale- całe pokolenia będą się o nim uczyły, więc warto było, nieprawdaż?!… Przy tak rozbuchanym ego… pozytywnie, negatywnie- nieważne! Ważne, żeby mówili!!😡

    OdpowiedzUsuń