16 sty 2023

...

 

Zacznę od tego mema, bo dosyć trafnie obrazuje mój stan ducha.

Co się z jednego wygrzebię, to coś innego siada i niby wiem, że to SKS /starość, k..., starość!- jeśli ktoś nie zna tego powiedzonka/, ale wcale przez to lżej mi nie jest.

No, dobra! Poskarżyłam się- i starczy!

____________

Po czasach kulturowej posuchy trafił mi się wyjazd do teatru. Mało, pod koniec miesiąca będzie jeszcze jeden! Ale wróćmy do tego pierwszego.

Gdyby spektakl miał związek z datą, powiedziałabym, że to wina pecha, bo było to 13-ego... ale nie da się tego tak wytłumaczyć!

Przestrzegam- TEATR CAPITOL, spektakl "Rybka". Teoretycznie komedia i rzeczywiście- niektórzy widzowie nieźle się bawili a ja czułam się trochę tak, jak bym przez przypadek trafiła na koncert Zenka Martyniuka czy Sławomira...

A może to kara boska, że połakomiłam się na frajerski bilet- na zasadzie, że darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda?...

Treść?

Nie wyłapałam- to było zbyt absurdalne: aktorzy bez przerwy miotali się po scenie, przenosząc rybkę w szklanym słoju z prawej strony na lewą- albo odwrotnie...

Przyznam, że mocno im współczułam- to żenujące dawać swoje nazwisko na taki chłam.

Na przerwie wyszłam i nie wróciłam już na salę. Szkoda czasu!

_____________________________________

No i to by było już.

Telewizję oglądam, ale bez emocji. Zło czai się wszędzie. Staram się nie osuwać w pesymizm, bo los potrafi płatać figle i różne pozytywne niespodzianki zdarzyć się mogą- i ciągle jeszcze na to liczę, bo jak wyśpiewał mistrz Młynarski- jeszcze w zielone gramy!

Czyli:

DZIŚ TO KOLEJNY DZIEŃ BLIŻEJ DO OBALENIA  PISU!  I tego  się trzymajmy! :)

49 komentarzy:

  1. Kiedys uwazniej sledzilam polityczne wydarzenia w moich obu ojczyznach, od jakiegos czasu mam to w glebokim powazaniu, dowiem sie wszystkiego i tak, moze tylko z niewielkim poslizgiem. Telewizji praktycznie nie ogladam, podczytuje internety, ogladam Netflix, chodze z Toyka na spacery i zauwazylam, ze zyje w mniejszym stresie. Wystarczy mi stresu w rodzinie, nie mam wiec zamiaru stresowac sie czymkolwiek, na co nie mam wplywu.
    Czekam na wiosne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Dzięki za wsparcie. Aktualnie bardzo mi potrzebne. Ja też z utęsknieniem czekam na wiosnę. Zresztą pogoda prawie już wiosenna, więc łatwiej czekać…

      Usuń
    2. U nas meteorolodzy strasza, ze w tym tygodniu nadejda mrozy, wprawdzie nie duze, bo najmniej -5°C i to w nocy, i opady sniegu. Oby nie za duze, bo musze jezdzic autem.

      Usuń
    3. BBM: Anomalia pogodowe tak bardzo się już rozgościły, że wcale bym się nie zdziwiła, gdyby zimy już faktycznie nie było. Ale niewielkie mrozy pewno nas jeszcze nawiedzą- w końcu nawet lutego nie było a ten w przysłowiach zawsze był najbardziej mroźny. Jakoś przetrwamy!😉

      Usuń
  2. Telewizji nie oglądam w ogóle, bo jej po prostu już od dawna nie mam. Nie była mi do niczego potrzebna a poziom wiadomości i filmów żenujący i absolutnie nie odpowiada moim gustom. Na wydarzenia światowe żadnego wpływu nie mamy, tak samo jak każde inne pokolenie od zarania dziejów, więc po co się nimi denerwować. Czasem nawet nie mamy wpływu na to, co jest na naszym podwórku. I jak słusznie zauważyłaś na obrazku, najważniejsze jest zdrowie, więc dbaj o nie. Zarówno o to fizyczne jak i psychiczne. Biorąc pod uwagę swoje możliwości trzeba to życie tak urządzać, aby nim się cieszyć W sumie mamy już przecież z górki. No i oczywiście osiem gwiazdek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. BBM: Dziękuję! Zawsze z podziwem i z zazdrością / nie mylić z zawiścią!/ czytam, jak cudownie zarządzasz własnym życiem.
    U mnie to już nierealne. Żyję z dnia na dzień i czasem naprawdę trudno mi o optymizm, choć bardzo się staram utrzymywać go na przyzwoitym poziomie.
    A w ogóle to masz rację- 8 gwiazdek to jest to!😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałem Cie poinformować
    1.Wszyscy jesteśmy na coś tam chorzy sek w tym ze nie jesteśmy jeszcze solidnie zdiagnozowani
    2.Z pozytywów
    To nie starość ale PESEL nam w kość daje.
    3.Czy można zarządzać własnym życiem.Gdy się jest młodym i jeszcze nie zdiagnozowanym lub nic nam nie dokucza nie boli.Pewno i tak.
    Gdy się wie ze życie lub zdrowie człowieka "równoważne" jest płomieniowi świecy planować to sobie mogę , dziś na jutro.I to właśnie za przyczyną PESELA
    Gdy się ma ,lub miało przyjaciół co to kładli się spać zdrowi a budzili się chorzy ,lub wcale się nie budzili.
    A wiele tak nas miało. To się wie o czym pisze i wcale nie jest to czarnowidztwo Ot życie.
    Ja zaś uciekam od ludzi w moim wieku którzy wg mnie sadystycznie rozwodzą się nad swoimi chorobami,wymieniają kolejno co ich i gdzie boli a nie daj boże gdy zaczynają opowiadać o pobycie w szpitalu i zabiegach na nich wykonywanych.Co robiono jak to bolało i ile to trwało.
    Nie wiem może to wybujała wyobraźnia, ale mnie to fizycznie boli.Uciekam od takich,przerywam rozmowę,lub opieprzam"po co ty tak ze szczegółami"

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Ja też nie garnę się do ludzi, którzy uwielbiają mówić o swoich chorobach- jest tyle innych ciekawszych tematów.
    Ale trochę ich rozumiem- tak bardzo chcą dla siebie odrobiny uwagi, zainteresowania, współczucia…a o czym tu innym można mówić z takim znawstwem jak nie o własnych chorobach?…🤭

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tym zdrowiem to już tak jest ale jednak są ludzie (jest taki w rodzinie), cokolwiek powiesz lub że ktoś z rodziny w szpitalu to u.niego też te same objawy ,to dopiero można się wściec.Juz nie dzwonie do niego
    Na takim spektaklu to bym zasnęła lub poszła do domu.Zdrowia i pozdrowienia ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Wiem. Też znam takie osoby i strasznie to dołujące! Buziaczki dla Ciebie!😘

      Usuń
  7. Mem jak ulał i do mojego czasami stanu , jak nie migrena to infekcja, jak nie infekcja to kręgosłup!
    Byłam kiedyś na spektaklu Maria Antonina w Bydgoszczy, nowatorska reżyseria, ale na mój gust aż za bardzo, w temacie sztuka teatralna konserwatywna jestem!
    Wystąpienia polityków to żenada ostatnio, ale relacje w TVP info to już w ogóle świat alternatywny, gdy zerknę w kuchni na TV regionalna, to włosy stają na głowie...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Nie mam nic przeciwko współczesnej sztuce. Kilka lat temu oglądałam /z otwartą gębą!/ sztukę z pogranicza baśni, snu i moralitetu. Dziś już nie pamiętam ani tytułu, ani problematyki- ale było to coś niezwykłego.
      Natomiast „Rybka” była po prostu bezgranicznie głupia!
      A zdrowie? Cóż, jest jakie jest i trzeba to polubić!🤭

      Usuń
  8. Też jak Wiesiek nie lubię spowiedzi znajomych i nieznajomych o stanie ich zdrowia. Na zapytania o moje - zawsze odpowiadam "zmiennie" i na tym kończę. ..
    Wyłączam dwie osoby - siostrę cioteczną, ostatnią z rodziny i przyjaciółkę ...... bo się o nie boję.

    Telewizor mi się popsuł, więc odpadł jako źródło bieżących informacji.... czerpię je z Internetu i radia TOKFM.
    Nie potrafię całkowicie się wyłączyć, choć ostatnio robię postępy. Polską politykę już sobie darowałam, ale Ukrainy nie potrafię.... wprawdzie też w bardzo ograniczonym zakresie. Pamiętam lata 40 - naloty, alarmy, dom, do którego nie można już było powrócić.... mam przed oczami obrazy tego co przeżywają rodziny ukraiński.

    A w ogóle - żyję z dnia na dzień, potrafiłam się już tego nauczyć, nawet nieraz umiarkowanie cieszyć..... widzę swój PESEL , jak by to była pieczątka wbita gdzieś w mózgu, zresztą głównie z winy mojej lekarki rodzinnej, od której usłyszałam : "no wie pani , w tym wieku " .

    OdpowiedzUsuń
  9. Ps. "ukraińskie, a nie ukraiński"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Nie umiem i chyba nawet nie chcę całkowicie przestać interesować się tym, co w kraju i za granicą, ale bardzo to wszystko przytłaczające!
      Szczęśliwie wojny nie pamiętam, ale i tak przerażają mnie obrazy ukraińskiej gehenny…
      Staram się szukać małych radości, żeby choć trochę się odstresować, ale to trudne.
      Buziaki, Donko! Jutro będzie lepsze, prawda?😘

      Usuń
  10. zawsze warto wyrwać się z codzienności, ja też czasem nie wracam z przerwy gdy się nudzę albo coś mnie ogłusza

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Klarko! Jak się cieszę, że do mnie trafiłaś. Regularnie czytam Twoje notki z podziwem dla niezwykłego poczucia humoru i ogromnej wyobraźni. Nie komentuję, bo brak mi odwagi. DTCK!🤭😘

    OdpowiedzUsuń
  12. tak sobie tylko myślę... że to być może Twój marny nastrój spowodował negatywny odbiór spektaklu?
    Zaznaczam, że sama nie obejrzałam, ale z ciekawości (że taki chłam! 😉) zajrzałam do opinii o nim (⬇️przewiń w dół)
    Powtarzam: może to wynik zimowej chandry? Trzeba coś z tym zrobić! Naskarżę Bąblowi! 🥰🥰😻
    ale ja...
    ...tak sobie tylko myślę... 🤔😁😁

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: Aż chciałabym, żebyś sama obejrzała ten spektakl. Ciekawa byłabym Twojej opinii.Zdawało mi się, że jestem dość wyważona w swoich ocenach i rzadko zdarza mi się osąd tak surowy.
    A może po prostu mój gust komediowy jest skrajnie inny? Przyznam, że entuzjastyczne oceny widzów mocno mnie zszokowały.🫢😕
    Z niekłamanym żalem stwierdzam, że podtrzymuję swoją ocenę spektaklu i wcale nie żałuję, że nie dotrwałam do drugiej, podobno lepszej części.
    Zawiodłam?… No to na pociechę gwiazdki!😂😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy zawiodłaś? Ależ skąd! 🙂Twoja opinia jest dla mnie równie ważna (a przecież nawet ważniejsza!) niż zdanie przypadkowych widzów - poznałam już trochę Twoje poczucie humoru! 😉
      Po prostu droczę się z Tobą😜😘... a na spektakl na pewno nie pójdę, nie namawiaj mnie 🤣🤣😄
      Buziaki!

      Usuń
    2. BBM: Komedia to bardzo wymagający rodzaj sztuki i wcale łatwo nie jest stworzyć dobrą sztukę komediową.😉
      A na zimowe chandry bardzo dobry jest codzienny okład z kota!
      Sprawdzone!!😺😹😻

      Usuń
  14. Do Pani
    Ciekawa Świataponiedziałek, stycznia 16, 2023
    Telewizji nie oglądam w ogóle, bo jej po prostu już od dawna nie mam"

    1.Czy go /tv/wyrejestrowałaś ?
    Jeśli nie to masz przesr.Albowiem Poczta dalej ma Cie w ewidencji osób niepłacących abonamentu i jako takiej moze Twoja sprawę skierować do US a ten do Komornika który z automatu moze Ci zając konto bankowe i sobie z niego wyegzekwować należną kwotę.
    Wiem co mowie albowiem ta przypadłość spotkała moja sąsiadkę która po zmarłej mamie chciała wyrejestrować odbiornik TV.Na poczcie powiedzieli Mozna ale zaległe opłaty należy wpłacić.Wtedy wyrejestrujemy
    Koledze którego nie obowiązują jeszcze zwolnienia od opłat "siedli na konto bankowe"
    Tak to się spryciule urządzili I "wizyta kontrolerów "w domu nie jest im potrzebna
    Tu więcej na ten temat
    https://strefabiznesu.pl/poczta-polska-sciga-osoby-ktore-nie-placa-abonamentu-rtv-jakie-sa-kary-o-ile-wzrosnie-abonament-rtv-w-2023-roku/ar/c3-16976729
    PS
    Ciekawe czy wierny elektorat zdoła zauważyć ze jest to kolejna metoda "brania za mordę"
    Ciekawe czy wymyśla jeszcze metodę ściągnięcia "zaległych"należności od osób które dziś sa zwolnione od opłat ?
    Wszak do czasu uzyskania zwolnienia np z racji wieku miały zarejestrowane odbiorniki i płaciły abonament a przestały płacić ?




    OdpowiedzUsuń
  15. BBM: Wiedza przydatna a irytująca jak rzadko, bo to już jest rozbój w biały dzień!!😡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze sprytniej załatwili Kola Gospodyń Wiejskich namawiając je do rejestracji Bo możesz otrzymać dotacje i w w ogóle cud miód malina
      A jak dostałeś osobowość prawna to prowadź księgowość sprawozdawczość i plac podatki.
      Gdy KGW "organizowalo "wesele
      To lokal 'dala"miejscowa OHP za darmo lub po kosztach,przygrywał miejscowy zespól lub "z kasety" słodkości robiła jedna lub druga ciotka ,kiełbasy i inne weliny wujek i to po kosztach alkohole to albo miejscowy bimber a dla koneserów monopolówka itd itp I tak to się kręciło.
      Dzis wszystko w sprawozdaniach Kto komu ile i za co ? A US sprawdza czy podatki odprowadzono.
      Państwo młodzi często pytani Kto i jakie im prezenty wręczył ile dostali w kopertach.
      Ktos pomyśli To założymy drugie kolo .A guzik Ustawodawca i o tym pomyślał
      "W jednej wsi będzie mogło istnieć tylko jedno KGW."
      I tak to sobie panie z KGW plują w brody.Bo to ze
      "będą mogły zarabiać i pozyskiwać dotacje, przyjmować darowizny, spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej. "
      Nie za bardzo im w praktyce wychodzi A koszty dawnych uroczystości organizowanych "po remizach niebotycznie wzrosły.
      I jeszcze jedno "dostałeś osobowość prawna "spodziewaj się kontroli no i sankcji za "uchybienia"czy ukrywanie.
      Wiedzieliscie o tym??





      Usuń
  16. BBM: Przyznaję,że zasady funkcjonowania KGW i ich działalność nieszczególnie mnie interesowały, więc te nowe przepisy nie są mi znane.

    OdpowiedzUsuń
  17. BBM: Głupio to zabrzmiało, jak z urzędowego pisma- tak mi się jakoś napisało. Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głupio to jest podawać informacje o wiejskich gospodyniach na blogu, który zazwyczaj odwiedzają belferki i mają się do gospodyń wiejskich tak, jak widelec do oka!

      Usuń
  18. BBM: Ej, Anonimowy, nie przesadzaj! Blog jak blog i różne problemy mogą być sygnalizowane.😉

    OdpowiedzUsuń
  19. BBM: I skąd ta informacja o belferkach? Bo ja nie znam zawodów odwiedzających mnie osób- stąd pewne zdziwienie.

    OdpowiedzUsuń
  20. BBM: Przecież nie musisz czytać tego, co pisze, skoro Cię to nie interesuje. po prostu omijaj jego komentarze. A robienie porządków na cudzym blogu nie jest w porządku wobec mnie- właścicielki bloga, nie uważasz?…😕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uważam
      sorry

      Usuń
    2. https://earldrzewolaz.files.wordpress.com/2023/01/1-10.jpg
      Czyli dalszy ciąg ględzenia. Boże mój jak oni by chcieli byśmy nie" ględzili."
      Byśmy nic i o niczym nie-wiedzieli.Dlatego tez jaśniejszą winna się stawać sprawa nagonki na TVN.
      PS
      Kto wie ze słynne "seicento" te z wypadku z Szydło już 7 rok gnije na parkingu policyjnym"jako dowód w sprawie" I nie może zostać wydane właścicielowi z w/w powodu.
      A ten w 2022 chciał go przekazać WOSP na licytacje.Nie wyszło !!
      Chce i w tym roku przekazać je dla WOSP ale znow się "nie da"z w/w powodu .
      Co nie przeszkadza mieć pretensje do Rosji o "przetrzymywanie wraku Tu 154 "jak dowód w sprawie jaką prowadzi dalej ich prokuratura.Taka to nasza logika myślenia
      Pozdrawiam' "wlascicielke "bloga

      Usuń
  21. BBM:
    Anonimowy- sorry przyjęłam . Jest ok.😘

    Wiesiek: To przecież jak kradzież- ograbiono młodego chłopaka z jego własności. Przecież teraz jego samochód ma już wartość jedynie symbolicznie-historyczną; materialnie- prawie żadną.
    Pozdrawiam Cię też.😉

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak jest w przypadku prawie wszystkich samochodów zabezpieczonych przez Policję, jako dowód w sprawie.
    Nie dość ze rdzewieją pod chmurka ale są systematycznie rozkradane.To zgina reflektory to wycieraczki czy lampy tylne a i części silnika tez dostają nóg.Zgłosisz ze rozkradli usłyszysz "Jaki ma pan dowód ze te części były I koniec sprawy.Wszak jak go ściągali właściciel albo nie wiedział albo nie mógł /bo skąd miał wiedzieć/,by solidnie go obfotografować.
    To rządowe Audi za 2,5 miliona tez tam stoi i rdzewieje.Nowka właściwie bo w chwili wypadku użytkowane było przez 2 miesiące.
    A proces w toku.Dziwnie przeciągany gdy jeden z BOR przyznał się ze nie używali sygnałów dźwiękowych nastąpiła kłopotliwa cisza.
    I nie jest to tylko ciekawostka z postępowaniu Bo znam osobiscie i wiem jakie cuda się dzieją gdy sprawca wypadku jest gruba ryba w jakiś sposób związana z pis.
    To może dotyczyć kazdego z nas Tylko ludzie nie zdają sobie z tego sprawy

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkim którzy się jeszcze nie spostrzegli dedykuje /nie moje a znalezione w internecie/
    Masz skarbonkę, w niej 100 zł.
    Mówisz mamie - daj pięć dych na kino.
    Mama wyciąga z Twojej skarbonki Twoją stówę, rozmienia, pięć dych daje Tobie, pięć dych chowa do swojej kieszeni. Tak działa PiS. Ale dajo? Dajo!...

    OdpowiedzUsuń
  24. BBM: Mam nadzieję, że to już ich ostatnie podrygi…

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja niestety tej Nadziei nie widzę!
    Serdeczności ślę, życząc Twemu stanowi ducha odrobinę chociaż polepszenia!

    OdpowiedzUsuń
  26. BBM: Proszę, NIE!!! Nie wolno rezygnować, tym bardziej że są podstawy, żeby tę nadzieję podtrzymywać.❣️

    OdpowiedzUsuń
  27. 5/% - tyle pozwalam sobie mieć nadziei. Moglibyśmy mieć 100 gdybyśmy umieli się dogadać. Potrafimy krytykować, demaskować, narzekać.... i na tym się kończy, sami skazujemy się na przegranie. Ale do wyborów jeszcze 8 miesięcy - wszystko się może zdarzyć. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  28. BBM: I tego się trzymajmy, Donko! Jeszcze wszystko się może zdarzyć. Kamyczek jest już mocno obluzowany i lawina może ruszyć lada chwila!😘❣️

    OdpowiedzUsuń
  29. https://depresjaplemnika.files.wordpress.com/2023/01/1-2.jpg

    OdpowiedzUsuń
  30. https://wieniawa.files.wordpress.com/2023/01/2-2.jpg

    OdpowiedzUsuń
  31. Kilka lat temu Tomasz Jastrun napisał:
    Wedle badań 17% Polaków śledzi wydarzenia polityczne, a 38% w ogóle nie interesuje się polityką. Ci ludzie, jeśli na chwilę odetkają uszy i coś usłyszą ze sfery polityki, nawet kosmiczną bzdurę, mogą w nią uwierzyć, bo nie mają narzędzi, by myśleć krytycznie, nie znają politycznych reguł gry. A to właśnie grupa, o którą wszystkie partie muszą się bić, to nie języczek, ale jęzor u wagi. Zaściankowa i nieświadoma politycznie grupa będzie więc decydować o losach Polski. Tak bywa też z losami świata.

    OdpowiedzUsuń
  32. Smutny to prognostyk na przyszłość. :(

    OdpowiedzUsuń