26 cze 2024

Kiedy ci smutno...


 Abstrakcja? Niekoniecznie. 

Czasem dostaję takie różności i muszę przyznać, że wielokrotnie taki rysuneczek od samego rana wprawiał mnie w dobry humor. Bardzo sobie cenię poczucie humoru rodaków- pomaga pozytywnie ustawić się do nadchodzącego dnia.

W tv same okropieństwa: wypadki, grabieże, kiepskie prognozy,  zagrożenia w kraju i za granicami. Nic tylko się  bać albo martwić, bo do uciechy nie ma powodu.

Nie ma? Jak to nie ma?! Zawsze jest jakiś  powód do zadowolenia- nawet maleńki,  niemal niezauważalny ale jest! Trzeba tylko poskrobać i znaleźć- a jak nie, to wymyślić.  I już  jest inne podejście do życia. 

Znawcy literatury podkpiwają z filozofii Polyanny i pewnie mają rację, ale  nie do końca, bo optymizm bardzo ułatwia codzienne zmagania z nie zawsze przyjaznym losem. 

Dobrego jutrzejszego dnia a na dziś-  dobrej nocy! 😘

23 komentarze:

  1. Ten obrazek tez dostałam, a sama zrobiłam takie zdjęcie:
    https://jednozdjeciekilkazdan.blogspot.com/2024/06/kawa.html
    Zawsze można ponarzekać, ale po co?
    Spokojnej nocy i pięknych snów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Gamoń jestem, bo nie spojrzałam, gdzie się moja odpowiedź pokaże. Chociaż... czasem bywa i tak, że zupełnie gdzie indziej niż zamierzałam pokazuje się tekst, ale nie próbuję tego zrozumieć ani ogarnąć, bo to już wiedza z "wyższej półki". ;)

      Usuń
  2. Znam ten rysuneczek i bardzo mi się podoba.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Ja też uważam, że jest świetny!

      Usuń
  3. Tak, szczęście trzeba sobie narysować samemu. W mediach wypadki i grabieże, przypominam sobie jednak, że te zdarzenia mnie nie dotyczą, a media je rozdmuchują, żeby żerować na mojej wrażliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Tak właśnie jest i dlatego trzeba uczyć się obrony przed zalewem trudnych emocji.

      Usuń
  4. BBM: Uśmiechnięte ciasteczka- super! Wszędzie warto szukać uśmiechu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Jotko! przepraszam.Komentarz dla Ciebie powyżej. ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba szukać tych małych radości bo inaczej byśmy zgłupieli, cokolwiek to jest byle radowało.Ja byłam wczoraj u szwagra malin nazrywac, zrobilam soki i 2 dzemiki, bardzo się ucieszyłam.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. BBM: Zgadzam się całkowicie! Samo życie przynosi tyle frustracji, że trzeba temu jakoś przeciwdziałać. Ja zawekowałam 4 słoiczki malin, ale kupionych na targu. Dobre i to !
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też tak uważam! Nawet w najczarniejszym dniu można znaleźć iskierkę słońca.

    OdpowiedzUsuń
  9. BBM: Pięknie to powiedziałaś! Chyba to sobie zapiszę jako sentencję.😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zapisuj. w najczarniejszym dniu słońca nie zobaczysz. no bo jak?!

      Usuń
  10. BBM: Zobaczę, zobaczę!😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma bata, nie zobaczysz. chyba że piorun błyśnie. ale to nie jest słońce!

      Usuń
  11. BBM: Oj, tam! Oj, tam! Przenośni nie kojarzysz?…

    OdpowiedzUsuń
  12. BBM: Proponuję napisać do prof. Miodka z prośbą o rozstrzygnięcie sporu. 😂

    OdpowiedzUsuń
  13. ja ostatnio testuję poczucie humoru kręgów lędźwiowych L4 i L5, traktuję je laserem i płynnym azotem, jutro ostatnia sesja pakietu pomocowego, na razie jakoś nie płaczą, zresztą niechby tylko spróbowały...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  14. BBM: Dbaj o zdrowie, żeby się nie zbuntowało!👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakos mnie to nie dziwi ze :
    "W tv same okropieństwa: wypadki, grabieże, kiepskie prognozy, zagrożenia w kraju i za granicami. Nic tylko się bać albo martwić, bo do uciechy nie ma powodu."
    Gdy wiesz ze np
    Mark Twain mawiał, że jeżeli pies ugryzie człowieka, to nie jest wiadomość. Wiadomość jest wtedy, gdy człowiek ugryzie psa.
    a jest tego "od cholery 'bo /jak śpiewał Młynarski/
    "Ludzie to lubią, ludzie to kupią
    Byle na chama, byle głośno, byle głupio
    Do miast i wiosek, prosta nauka
    Każdy wie za co ludzie płacą
    Licznik stuka w refrenu takt"

    OdpowiedzUsuń
  16. BBM: Trafne cytaty!😄

    OdpowiedzUsuń