26 paź 2021

Cmentarna laleczka

 Koniec października to skomasowane wizyty na cmentarzach.

Byłam i ja.

Zebrałam do plastikowej torebki szkła z rozbitego znicza i poszłam wyrzucić do kontenera. Wtedy ją zobaczyłam!


Dziwne, nie zauważyłam jej, gdy przechodziłam wcześniej...

Siedziała taka maleńka na burcie kontenera. Widok był tak niezwykły, że musiałam zrobić zdjęcie.

Poczułam się nieswojo, bo nie umiałam znaleźć logicznego wytłumaczenia sytuacji. Niby nic nadzwyczajnego- dziecko niechcący upuściło, ktoś przechodzący zauważył leżącą na ścieżce laleczkę i posadził na kontenerze, żeby zguba ewentualnie mogła wrócić do właścicielki... ale ta wersja wydała mi się naciągana: małe dzieci nie bawią się takimi maleństwami  a te nieco starsze- nie chodzą z lalkami na cmentarz.

Powiem, że poczułam się trochę tak, jakbym odłożyła któryś z horrorów Stephena Kinga, ale treść nadal we mnie mocno siedziała. Z pewną ulgą wyszłam z cmentarza.

Jakieś propozycje wyjaśnienia zagadki?...

26 komentarzy:

  1. Mysle, ze jednak pierwsza wersja jest najblizsza prawdy, dziecko zgubilo, ktos podniosl i posadzil w widocznym miejscu. Ale wersja horrorowa tez fajna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo! A myślałam, że rzucisz jeszcze inne hasło... albo rozbudujesz horror. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja myślę, że mógł ją zostawić ktoś na grobie jakiejś dziewczynki, widuje zabawki na grobach dzieci. Trwają porządki przed świętem zmarłych i została wymieniona na inną. Z niczym strasznym nie skojarzyłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam napisac to, co juz przede mną Jotka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby tak. Mnie dziwiła jej wielkość. Tak malutka, że niemal niewidoczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na mnie ta laleczką zrobiła wrażenie, myślałam że nawiązujesz do lalki z horroru, chyba Chuki jej było.Mysle że ktoś zgubił.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Być może. W każdym razie obrazek nietypowy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zwykle najprostsze rozwiązania są prawdziwe. Pewno jakieś dziecko było z rodzicami na cmentarzu i malutka zgubiła lalkę.Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrazek typowy !Typowy !
    Przecież od tysiecy lat ludzie pozostawiali w grobach /u nas ostatnio na/ ulubione zabawki swoich dzieci.
    Grzechotki czy lalki,koniki krokodyle nieraz o wysokim stopniu "zmechanizowania". To one są najczęściej odkrywane przez archeologów w grobach dzieci w starożytnym Egipcie, Grecji czy Mezopotamii.
    Starożytni Egipcjanie potrafili też konstruować bardziej złożone mechanicznie zabawki - krokodyla z ruchomą żuchwą czy piekarza, który po pociągnięciu za sznurek ugniatał ciasto.
    PS
    A największe zdziwienie wśród archeologów wywołało, znaleziony bukiet kwiatów w grobie człowieka neandertalskiego, a także w grobowcu Tutanchamona i ze w jaskini w Izraelu znaleziono bukiety kwiatów u ludzi tam pochowanych 14 000 lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od razu pomyslalam jak jotka, nie biorac pod uwage naciaganych teorii horrorystycznych - ktos ozdobil nia grob dziecka i tylko wymienil na nowa. Czesto najprostsze jest wlasciwa odpowiedzia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie tak właśnie było, tylko... czemu nie wrzucił do kontenera, do środka?...

      Usuń
  11. Właściwie ujęty przez Ciebie kadr jest tak ciekawy że aż szkoda go psuć jakimś zbyt mądrym wyjaśnieniem, ja bym to pozostawił emocjom.
    Natomiast jeśli chodzi o nietypowe ozdoby nagrobne, mojemu koledze wykonano atrapę gitary, chyba nawet przetrwała ponad rok, bardzo możliwe że usunęła ją w końcu sama rodzina, bo ciężko taki przedmiot doczyścić nie niszcząc go.

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda- każdy może mieć inne skojarzenia a sytuacja, przyznasz, zaskakująca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja będąc dzieckiem miałam taką malutką laleczkę . Wszystko dla niej szyłam sama i dziergałam na szydełku . I ja tę laleczkę miałam zawsze przy sobie , jak inne dzieci misia . Miała na imię Jola . I gdybym ją zgubiła - byłabym w rozpaczy !!! Może jakaś dziewczynka , zabrana ba cmentarz z babcią w rozpaczy jest ?? Nadinterpretujemy wydarzenia na cmentarzu- tak to już jest . Ja jak bywałam w złej formie- każdy dziwny dźwięk tak odbierałam. Albo i widok . Np jak ptaszysko na mnie spojrzało, albo przeleciało za blisko . Świeczka zgasła gdy stałam przy grobie . A najgorzej to kiedyś było, jak moj ówczesny chłopak wpadł do świeżo wykopanego dołu na grób. Nue zauważył, a Grabarze nie oznaczyli. Żyje! A z miłości w krótkim czasie były nici . Azalia17

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że baaardzo wiele znaczy od nastroju...

      Usuń
  14. Ja uważam że obecnie najlepszą wrózką w polsce jest Alicja
    wróżbę online można zamówić szybko i bezpiecznie na stronie wróżka online
    Wykonuje również rytualy miłosne, naprawe zwiazku i powrót osoby na której nam zależy.
    Ja zawsze zamawiam na stronie http://wrozkaalicja.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie prawisz!! Gratuluję prawidłowych wyborów!;))

    OdpowiedzUsuń
  16. warto24hczwartek, października 28, 2021
    Takie notki, uczciwi, najczęściej dołączają z notką"Uwaga notowania produktu"
    Tym bardziej gdy "warto24" to nic innego jak"najlepsza w Polce/tak prawidłowo/wróżka Alicja"
    Swoją drogą naiwnych nie sieją !
    BBM zachęcam do kliknięcia na "warto24"
    To jest jeszcze darmowe.Dalsze usługi kosztują Niestety

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję! Od czasu, gdy mi Cyganka/ wróżka przepowiedziała zamążpójście za wojskowego, nie korzystam z tego typu usług.
    Tamtą wpadkę usprawiedliwia jedynie to, że byłam młodziutka i baaardzo naiwna.:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. To dopiero cwaniaki
    6 pytań i 300 zł leci do kieszeni.Jedno 70 zł 3 pytania i 170 zł.Nowocześnie płacone na konto i z karty
    http://www.wrozkaalicja.pl/
    I dowiesz się przez internet o
    - Partnerstwa i miłości
    - Zdrowia i kondycji psychicznej
    - Finansów i spraw materialnych
    - Rodziny i jej problemów
    - Doradzam jaką właściwą drogę wybrać
    - sex wróżby i sprawy intymne
    - Oraz na wiele innych pytań
    - Wróżka online 24h.
    Pewno tez dlaczego Ci z tym wojskowym "nie wyszło"
    Ciekawe czy z kart Tarota im wyjdzie jak szybko i kiedy pojawi się u nich, kontrola skarbowa?

    OdpowiedzUsuń
  19. Powiem, że kompletnie mnie to nie interesuje.;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Może dziecko zostawiło na grobie babci/dziadka swą laleczkę? Synek koleżanki spytał czy dziadek zabrał ze sobą lornetkę gdy powiedzieli mu, ze dziadek patrzy na niego z góry...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może... ale jakoś nie umiem sobie wyobrazić, że ktoś dorosły wyniósłby taki dziecięcy dar do kontenera...

      Usuń