5 mar 2022

Uważać na rozkrok-może być niebezpieczny.

Sporo czasu było mi potrzeba, żeby jako tako ochłonąć.

Koszmarne obrazy wojny, kolejne wiadomości o heroicznej obronie atakowanych przez Rosjan ukraińskich miast, dramatyczne poszukiwanie bezpiecznego miejsca przez setki tysięcy uchodźców...tego nie da się pominąć milczeniem, tego nie da się zapomnieć, to powraca w snach, ale też w myślach podczas bezsennych nocy...

Nie wiem, jak często będę tu pisała i o czym. Może o swoich wątpliwościach? Bo odnoszę wrażenie, że zaczyna królować hasło: kochajmy się i jednoczmy - bo tylko tak można współdziałać w obecnej trudnej sytuacji.  To może odpowiem tak po wałęsowsku: JESTEM  ZA  A NAWET PRZECIW!

Dlaczego? Bo dopóki nie zrobimy porządku na własnym podwórku, to łby hydry będą odrastały i końca tego szaleństwa nie będzie. Już Duda jest cacy i nie tylko Duda! Już i premier z długim nosem jest w porządku- obaj bez zastrzeżeń kochający Unię i USA!! Tak jakby nie oni - i nie tylko oni-  doprowadzili do politycznej, gospodarczej i moralnej degrengolady kraju.















 

 

 

Teraz przygotowywana jest ustawa, w której duże pieniądze teoretycznie mają być przeznaczone na obronność, ale poza budżetem państwa, czyli poza jakąkolwiek kontrolą. Następny woreczek, z którego da się coś uszczknąć do prywatnych kieszeni?...

Przykro mi, ale nie mam nawet odrobiny zaufania do tego rządu.

I jeszcze jedno.

Społeczeństwo przyjęło uchodźców z otwartymi ramionami a rząd, nie dość że znowu nie nadąża z organizowaniem życia w nowej sytuacji, to sobie przypisuje wszelkie zasługi społecznej szczodrości i otwartości.

Zachowaliśmy się tak właśnie, jak należało się zachować- każdy na miarę własnych możliwości. Może nie jesteśmy takim złym narodem, jak do niedawna o nas myślałam?...

Pewnie nie każdy tu zaglądający wraca do czytania wcześniejszych komentarzy, więc pozwolę sobie ponownie przytoczyć link przysłany przez Wieśka:

                             https://twitter.com/Exen/status/1499266408282488832

 Nie zmarnujmy tych łez...

 

 

30 komentarzy:

  1. Ja się właśnie obawiam, że ten początkowy entuzjazm społeczeństwa się szybko wyczerpie, no bo ileż można bez odpowiedniego wsparcia. A chaos i dezorganizacja wszędzie wielkie.
    Przyznam się, że w ogóle tego nie rozumiem. Przecież państwo powinno mieć wypracowane dokładne procedury. I przewidywać posunięcia bliższych i dalszych sąsiadów, nawet gdy niektórzy z nich są szaleńcami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie tyle entuzjazm, ile zasoby, bo umówmy się, że to wszystko- jak dotąd- idzie głównie z prywatnych kieszeni. I dołączam się do zdziwienia, że wcześniej nie zainteresowano się, że taka sytuacja może się zdarzyć- i co wtedy...

      Usuń
  2. Zachowaliśmy się i zachowujemy więcej niż przyzwoicie. I ten zadzior mamy jak i Ukraińcy, a i Ruskich nie lubimy hak i oni , więc to się szybko nie wypali . Niemniej państwo musi przygotować odciążenie i to sensowne, te pieniądze nie wydane na ośrodki uchodźców powinny być mądrze teraz rozplanowywane . RZĄDOWI daję teraz szansę , nie potępiam w czambuł , bo działają . I stoją po własciwej stronie . Orban wypiął na nas I Ukraińców dupę , niech to naszych coś nauczy , jak się dali wykiwać . Niemniej , to dalej nie jest mój rząd, widzę rosnące im procenty . I szlag mnie trafia, bo historia wystawia moją cierpliwość na próbę. Ale teraz o tym nie myślę, teraz myślę o wojnie obok, i o tym jak ta zmiana Polski w państwo frontowe wpłynie na to co dalej z Polską i jak to nasze inne życie będzie wyglądać. Bo będzie. Zmieniła się geopolityka i my się zmieniliśmy. Azalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w czambuł nie potępiam, ale dziwi mnie zaufanie ukraińskiego prezydenta do naszego. I trochę się niepokoję, by wszystkie przewiny naszych rządzicieli nie rozlazły się po kościach z racji sytuacją wymuszonej jedności. Ale może i oni wreszcie przejrzeli na oczy? Oby!

      Usuń
  3. Juz sie znajdują tacy co to " troską "wypowiadają się na temat pomocy uchodźcom
    "Rozumiem pomoc doraźną ale czy nie jest przesadą zapewnienie dodatku 500+, 300 złotych na wyprawki szkolne , 12 tys.zł. Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego. Bezpłatne przejazdy autostradami, komunikacją miejską itd,itp. Za te wszystkie udogodnienia dla uchodźców płaci rząd Twoim i moimi pieniędzmi."
    Juz z RM i TRWAM Rydzyk sączy swój jad "Głoszac /bo oni nigdy nie mówią a "głoszą"/ Oczywiście z troska o nas
    "Obawiam się, żeby razem z uchodźcami wojennymi z Ukrainy nie przybyli do Polski ci, którzy nie powinni być w Polsce, przed którymi się broniliśmy"Itd itp
    No to my ich przybijmy tym co ich"wuc"kiedyś powiadał
    "w którym miejscu kończą się pospolici głupcy, a zaczyna zwyczajna agentura".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiek:
      To przeczytałam:
      Nie oglądam naszej narodowej telewizyjnej szczujni, ale doszły mnie słuchy, że mimo całego dramatyzmu ostatnich dni- niewiele się tam zmieniło!
      A uchodźcy są uchodźcami niezależnie od koloru skóry i kraju, z którego pochodzą.

      Usuń
  4. Trzeba tych sączących jad , banować jak Ruskich trolli, azalia17

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zabieram na razie głosu, napomknę tylko, że naszemu premierowi, który zabrania nazywania Putina szaleńcem, bo to nie szaleniec tylko zbrodniarz nie przeszkadzała i pewnie nadal nie przeszkadza przyjaźń z przyjacielem zbrodniarza Orbanem. Jak do tej pory nawet go nie skrytykował, a przynajmniej ja o tym ani nie słyszałam, ani nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na temat działań Macierewicza udokumentowane książki powstają a przecież działał za przyzwoleniem...

      Usuń
  6. Za to Orban opowiada o Polakach całkiem nie fajne rzeczy . V kolumna Putina jak nic . Azalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A premier, który spotyka się z zagranicznymi nacjonalistami, to te fakty nie rzucają cienia na prowadzoną politykę zagraniczną?!

      Usuń
  7. A mnie coraz bardziej dziwi "zrozumienie sytuacji"przez rożnych komentatorów./nie nie tutaj i nie u Ciebie/ którzy piszą ze już "sa zmęczeni nieustannymi transmisjami z Ukrainy i obrazami wojny jakie prowadzi TVN 24"
    I wytłumacz tu takiemu, że te nieustanne transmisje z wojny, to nie dla niego, ale dla tych którzy oglądają telewizję ,nie tylko u nas ale i zagranicą a ich "narodowe media" nałożyły cenzurę na przekaz i ludzie nie maja pojęcia co się tak naprawdę dzieje na Ukrainie, lub są specjalnie kłamliwie "informowani"
    TVN jako ze jest to telewizja satelitarna, tak samo można odebrać w Rosji jak i na Białorusi.
    Tak to wygląda wkład TVN w tzw wojnę informacyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angażuje się TVN, angażuje się Wyborcza a jedynka- co?...

      Usuń
  8. Takiego zjednoczenia w pomaganiu już dawno nie było, może w czasie powodzi i tym bardziej wkurza lansowanie się polityków i brak konkretnych rozporządzeń rządu, m.in. dotyczących opieki zdrowotnej, na razie to wszystko słowa. Obiecuje pani Maląg, Niedzielski itp.
    Mam też nadzieję, że nasi obywatele(chore dzieci, chorzy na raka) nie zostaną bez pomocy, bo my lubimy popadać w skrajności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W słowach zawsze byli mocni- propaganda doprowadzona do perfekcji, z rządzeniem niestety dużo gorzej. A teraz szczególnie potrzebne jest mądre zarządzanie.

      Usuń
  9. A co z pandemią? Ucichły informacje na jej temat, a przecież w dalszym ciągu ludzie chorują i umierają. I to w niemałych ilościach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pandemia ma się dobrze i pewnie jeszcze długo będzie się tak miała, tak długo aż sama nie wygaśnie, bo wygląda na to, że niewiele ludzi jeszcze się nią przejmuje. A ludzie nadal chorują i umierają- jak wcześniej...

      Usuń
  10. jotkasobota, marca 05, 2022
    Poczytaj sobie relacje .Jak na dziś pomocy udzielają samorządowcy i ludzie prywatni wolontariusze,Ludzie z OSP.
    Rzad sam z siebie nie robi nic ,Moze tylko zatrudnia żołnierzy z WOt i Policji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w tym dowcipie:
      - Ludzie!!! Węgiel przywiozłem!- woła wozak
      - Ty przywiozłeś??!!- odwraca się do niego koń.

      Tak i u nas z rządową pomocą dla uchodźców ukraińskich, bo ci z białoruskiej granicy pewnie nadal są ścigani po bagnach i lasach...

      Usuń
  11. (...a ja całkiem od czapy!
    BBM - spróbuj zapomnieć na chwilę o PiS-ie i Putinie. Proszę!
    Chociaż na 1,5 godziny
    Buziaki!)
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Gosia, a gdyby tak zapomnieć całą dobę ??

      Usuń
    2. Gosia:
      Spodziewałam się, że będzie luz i kupa śmiechu- ot tak dla odprężenia... a tu- rodzinne polskie piekiełko w całej okazałości. Chyba wnuczka najbardziej normalna?... I to zderzenie z obrazem różnych starości. Życz mi, Gosiu, żebym zdążyła umrzeć, zanim upodobnię się do którejś z tych dwóch zwariowanych bab.
      Gra znakomita, ale refleksje jednak dość przygnębiające. :(

      Usuń
    3. :))) spodziewałam się, że na "kupę śmiechu" w tych ogólnie niewesołych czasach możesz się oburzyć, więc...

      A ja odkryłam, że w mojej zacnej rodzinie mogłabym śmiało znaleźć dublerów dla każdej granej tam postaci. I właśnie TO mnie rozbawiło! ;)))
      Gosia

      Usuń
    4. Gosiu! W każdej rodzinie są "walnięci"- każdy na swój sposób. Moja rodzina też idealna nie jest a i mnie cholernie daleko do doskonałości /chyba najbliżej mi do matki fundatora przyjęcia, rwącej się do współczesności i jednocześnie przerażonej nią tak naprawdę/.
      O oburzeniu nie ma mowy, spektakl dobry, obsada- świetna, generalnie- duży plus, tyle że spodziewałam się bardziej wyluzowania niż satyry, stąd te zastrzeżenia.
      Buziaki w DK!😘😘😘

      Usuń
  12. Zgadzam się z Tobą, to co się obecnie dzieje jest wykorzystywane przez pisowski nierząd do przykrycia ich udziału w degrengoladzie kraju. Zastanawiam się w jakim stopniu uda się im wszystko zło zrzucić na wojnę. Czekają nas trudne czasy. Jestem dumna z Polaków, że chcą pomagać i pomagają. Mam nadzieję, że głupie działania nierządu nie spowodują tego, że jako społeczeństwo zaczniemy odwracać się od tych, którym z teraz tak ofiarnie pomagamy. Chodzi mi o to, że niektórzy politycy wypowiadają się w takim tonie, że ich elektorat schodzi na drugie miejsce, bo w Polsce najważniejsi są uchodźcy. Jeżeli ludzie w to uwierzą (a wiadomo, że wierzą w różne bzdury, skoro tak ufały PiS)to rozkwitną wszelkiej maści antagonizmy i dobrze nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też się obawiam, że na dłuższą metę zabraknie nam i środków , i dobrej woli a podsycana czarna propaganda znowu pozwoli wyjść na zewnątrz wszelkiej maści oszustom , cwaniakom i zwykłym łobuzom... ale może damy radę? Może nie będzie tak źle?...

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja wnuczka gości Ukrainkę z dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń