7 lis 2022

Villa la Fleur

 W Konstancinie-Jeziornej funkcjonuje muzeum Villa la Fleur. Mieści się ono w dwóch pałacykach odrestaurowanych z wyjątkową pieczołowitością.











Zdjęcie powyżej to fotka wyłożona na szerokim parapecie, obrazująca stan sprzed renowacji, nieco poniżej- zdjęcie aktualne /z drugiej strony, od strony ogrodu/.

Sale wystawiennicze są na parterze, piętrze i poniżej. Zbiory obejmują przede wszystkim malarstwo, ale nie ograniczają się jedynie do niego. W każdym razie hasło : prace Tamary Łempickiej-było wystarczającą zachętą, aby tam pojechać i poznać nowe muzeum.

I oddaję głos zdjęciom:














Wybrałam te najbardziej charakterystyczne prace, choć fotka najniżej to nieco wcześniejszy okres malarstwa artystki.

I kilka zdjęć obrazujących różnorodność eksponowanych prac:


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 








































Nawet wystrój łazienki i sypialni, nawet witraż, metaloplastyka, meble użytkowe... i obrazy, obrazy, obrazy!

Należałoby wszystkiemu poświęcić odrębny czas, ale wtedy powinno się poświęcić na to wiele, wiele godzin! 

Natłok eksponatów i tłum zwiedzających... 

To był dobrze spędzony czas! I chociaż byłam zmęczona, ale bardzo zadowolona!

Haniu! Jesteś bardzo, bardzo kochana! Ogromnie dziękuję Tobie i całej Rodzince- jesteście cudowni.

 

18 komentarzy:

  1. Lubie tworczosc Tamary, lubie w ogole art deco, architekture tego okresu, dizajn meblowy i uzytkowy, szczegolnie lampy i artykuly dekoracyjne. Troche daleko mam, zeby zwiedzac osobiscie, wiec tym bardziej dziekuje za zabranie mnie na te wycieczke.

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM : Bardzo się cieszę, że sprawiłam Ci trochę przyjemności.😘

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny budynek, zmysłowe obrazy, świetnie spędzony czas, gratulacje!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, Jotko!🤗 BBM

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe dzieła, wszystko mi się podoba.Urzekl mnie obraz z bukietem kwiatów i z tacą owoców.Cudowna wycieczka.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałam te, które i na mnie zrobiły duże wrażenie. Pozdrawiam. :))

      Usuń
  6. Oby uzupełnić wiedzę podsyłam
    https://niezlasztuka.net/o-sztuce/tamara-lempicka-dziesiec-nieznanych-faktow-na-jej-temat/
    Znajdziesz wiele ciekawostek z jej prywatnego a ciekawego życia.
    Lub że:
    W zeszłorocznym zestawieniu najdroższych malarek zajęła trzecie miejsce, po Georgii O’Keeffe i Fridzie Kahlo. Ceny jej obrazów osiągają zawrotne ceny (Portret Marjorie Ferry w 2020 roku został sprzedany przez dom aukcyjny Christie’s za kwotę w przeliczeniu około 82 mln złotych)
    Lub że:
    W latach 80. obrazy Tamary zdobiły domy Madonny, Jacka Nicholsona czy Barbry Streisand.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałaś fajną wycieczkę. Nie wiedziałam, że obrazy Tamary Łempickiej osiągają tak zawrotne ceny.
    😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Łempicką podziwiam już od dawna. Trochę Ci zazdroszczę, że miałaś okazję zobaczyć z bliska jej pracę.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Słoneczko! Nie zazdrość! Masz dużo barwniejsze życie niż moje szarości! 😘 Buziole!

      Usuń
  9. Piękna willa, piękne w niej przedmioty. Libię skromność ze stylem. Jest nieprzeładowane.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Na zdjęciach tego nie widać, ale wystawionych prac / nie tylko Łempickiej/ było bardzo dużo,może nawet zbyt dużo- normalnie zawrót głowy! Ale rzeczywiście było co oglądać! Pozdrawiam.🤗

      Usuń
  10. A ja się zastanawiam .Skąd u artystki która nawet w dzisiejszych czasach nie mogla by służyć za sztandarowy wzorzec Matki Polki. Tyle talentu i podziwu dla jej twórczości.
    Zastanawiam się jaki by był dziś jej "odbiór społeczny"
    Podpadła by gdyby dziś żyła nie tylko hierarchom naszego ubogiego kościoła ale także prawym i sprawiedliwym z ich wzorcem duchowym
    Bo to u artystki skłonności do" płci przeciwnej"czyli kobiet.Mężczyźni zmieniani jak rękawiczki no i ostatnie niewątpliwie "dawała w szyję"
    Co jej zazdroszczę, jakości i marki alkoholi jakich dziś nie ma, a z racji wieku ich leżakowania, dla mnie nieosiągalne.No ale ja mogę bo u mnie karencja 25 letnia, zanim wpadnę w alkoholizm/
    Co gorsza i ty się muszę przyznać ,czytając CV artystki zrodziła się we mnie grzeszna myśl ze dobry Bóg ma inne odmienne od naszych hierarchów KrK czy samego Prezesa kryteria pojmowania kobiet.
    Przecież jako kobieta nie powinna wyjść po za 3 K i skończyć jako sztandarowa Matka Polka,
    A on obdarzył ja talentem i to jakim!!
    Co Paniom wsłuchanych w nauki KrK i pielgrzymującym dziś ,za prezesem ,do przemyslenia polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Mieliśmy wiele utalentowanych, mądrych i odważnych kobiet . I mamy nadal! I- niezależnie od tego, jak długo ta opresyjna władza będzie jeszcze panowała- takie kobiety ciągle będą! Bo kobiety są mądre. I twarde! I nie tak łatwo je zniszczyć. To one stanowią rodzaj opoki.
    I nie kpij, proszę, z tego! Pozdrawiam.
    P.s. A Godek czy Kępa to nic nie znaczący margines.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty od razu grubym kalibrem.Nie kpij !
    .A gdziebym tam śmiał.Do przemyslenia polecałem ! Byśmy nie "myśleli rozdzielnie"mając "materiał porównawczy"
    Pozdrawiam Przyłączając się całym sercem do Twojej odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  13. To miłe! 😉BBM

    OdpowiedzUsuń