20 gru 2021

Jeśli się czegoś od ręki nie zrobi, to...

...potem traci się parę i wychodzą popłuczyny.

No, cóż, na wyraźne życzenie Hani spróbuję uporać się z tematem. Jakim ? Wiadomo- najświeższym: LEX TVN.

Hania zadzwoniła z samego rana, żeby podzielić się pewną scenką. Na stacji metra dwoje młodych ludzi zastanawiało się, czy jechać na protest, czy może jednak wrócić do domu- było zimno, zaczęło padać- nawet parasolki ze sobą nie zabrali. Jednak wsiedli. Zobaczyli przed sobą dwoje starych ludzi, którzy troskliwie  przytrzymywali wymalowany na kartonie napis "WOLNE MEDIA", przyczepiony do kija od szczotki.

-W tym momencie parasolka przestała być ważna, przestała być potrzebna!- podsumowała wzruszona.

Powiedziałam jej, że - nie mogąc bezpośrednio uczestniczyć w proteście- podpisałam apel. Nawet spotkałam się z sugestią, że proszenie o cokolwiek bezwolnego pajaca mija się z celem i jest poniżej obywatelskiej godności. Trochę mnie sieknęło i aż sprawdziłam, jaka forma apelu została użyta. "Żądanie" byłoby całkowicie przeciwskuteczne, "prośba" byłaby upokarzająca, szczęśliwie było to "apelowanie"- a więc forma zupełnie neutralna.

Całkowicie się ze mną zgodziła.

Cieszę się, że podpisałam ten apel. Wczoraj wieczorem liczba podpisów zbliżyła się do dwóch milionów...wystarczył jeden dzień... 

Potem wymieniłyśmy opinie na temat zakończenia  wystąpienia Tuska, czy nie za ostro, czy nie poszedł za daleko, bo teraz ichnia szczekaczka na okrągło będzie trąbić, że Tusk namawiał do wieszania przeciwników politycznych. 

Wczorajsze komentarze dziennikarzy były bardzo różne. W mojej opinii Tusk zakończył swoją wypowiedź mocno i dobitnie, ale trafnie- do zapamiętania. Nie można było zrozumieć inaczej, jak tylko jako odwołanie się do poczucia sprawiedliwości i szacunku dla prawdy, i tego, że każde draństwo będzie zapamiętane i rozliczone. Słowa naszego noblisty są jednocześnie wielkim robotniczym krzykiem przy stoczniowych krzyżach pamięci.

Są wątpliwości, że naszym obecnym władzom może się upiec, że dojdzie do jakiegoś porozumienia stron?...Tak jak przed laty, gdy dogadywano się z ustępującą komunistyczną ekipą?... 

Nie wierzę, by mogło do tego dojść. Rachunek krzywd, nieprawości i zbrodni na narodzie jest tak wielki, że musi być sprawiedliwie osądzony.

I nie ma tu porównań z tamtą ekipą, komunistów, którzy pokojowo i dobrowolnie /choć z konieczności/ oddali władzę.  Tamci byli między młotem i kowadłem, z "przyjacielskimi"wojskami, rozlokowanymi wewnątrz kraju i na jego granicach,  gotowymi w każdej chwili do "pomocy bratniemu krajowi"...I tamta "przyjaźń" mogła być groźna dla kraju. Nie, nie usprawiedliwiam, to był zły, trudny czas, ale tym bardziej nie mogę i nie chcę usprawiedliwiać dzisiejszych władz, które- wyłącznie dla własnych korzyści- pchają naród do zguby, pozbawiając dobrych relacji z dotychczas przyjaznymi nam krajami, dzieląc naród na wrogie sobie obozy, łupiąc i niszcząc wszystko bez opamiętania, występując przeciw własnym obywatelom, wypychając nas z Zachodu i sukcesywnie przybliżając do Wschodu- w stronę witających nas z otwartymi ramionami "bratnich przyjaciół". To zdrada narodu! I ona musi być rozliczona, napiętnowana i ukarana!

Tak więc powtórzmy raz jeszcze Miłosza: " nie bądź bezpieczny, poeta pamięta!"

---------------------------------------------

Rysunek nijak się ma do tekstu, ale jak nic obrazuje polską religijność a że wigilia za pasem...

Wieczór wigilijny. Cała rodzina gotowa, stół zastawiony, czekają tylko na pierwszą gwiazdkę. Jak co roku przy stole jedno dodatkowe, puste nakrycie i wolne miejsce. Nagle pukanie do drzwi.

- Kto tam?

- Zbłąkany wędrowiec, czy jest dla mnie miejsce?

- Jest. 

- A mogę skorzystać?

- Nie.

- Dlaczego?

- Bo jak nakazuje tradycja, musi być puste!

                                                   / z Demotywatorów/

64 komentarze:

  1. Bo to miejsce zawsze było puste! Znasz sytuację, kiedy ktos do kogoś zapukał i został zaproszony? Ja nie.
    Apel podpisałam, ale bez złudzeń, tzn. mam na mysli weto, cała reszta to przeciaganie sprawy w czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam takiej rzeczywistej sytuacji, ale spokojnie mogę ją sobie wyobrazić.
      A co do apelu- też wielkich złudzeń nie mam, ale imponuje mi ta wielka liczba podpisów w tak krótkim czasie. My to wiemy- i to też jest ważne.

      Usuń
    2. No i popatrz - jednak! wierzyć się nie chce, ale zawetował 😊

      Usuń
  2. Ja tez podpisalam, choc wlasciwie widze bezsens apelowania do tego pajaca. Zeby odsunac od siebie odpowiedzialnosc, wysle sprawe do TK Julki-kucharki, a co ona z tym zrobi, raczej wiadomo. Pajac bedzie mial czyste lapy i sumienie. Jest mi niepomiernie smutno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno już to zapowiada. Sama nie czytałam, ale doszły mnie takie wieści.

      Usuń
  3. Ja uważam że ODWOŁANIE do wiersza było adekwatne. Do tego co czuje się " zdradzony o świcie " ( Herbert) , tylko Miłoszem- zrozumie . AZALIA

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Są księgi zapisywane ich nieprawościami.

      Usuń
  5. Ktoś kiedyś tu pytał gdzie publikuje Hanula1950. Nie mam jak poinformować - Hanula to moja Mama, odeszła wczoraj. Nie wiem czy to stosowne czy nie, nie wiem czy miała znajomosci "w realu", pogrzeb odbędzie się 4 stycznia, Msza o godz. 10:00, Warszawa, Cmentarz Komunalny Północny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko!
      Ja pytałam...
      Brakowało mi codziennych relacji Hanuli, a z wymianą laptopa straciłam stare linki.

      Bardzo, bardzo mi przykro :(

      Kamilo, czy Mama jeszcze pisała w ostatnich czasach? Przyznam się, że bardzo bym chciała poczytać, jak Jej się wiodło w ostatnich latach. Zawsze taka pełna energii, zainteresowana tym, co się działo w Warszawie...

      Usuń
    2. Kamila:
      Przyjmij wyrazy współczucia. Bardzo mi przykro. Miałam kontakt z Twoją Mamą jeszcze na Bloxie, potem kontakt się urwał.

      Dołączam do poprzedniczki- Też bym chętnie zajrzała do bloga Hanuli.

      Usuń
    3. O - jak mi przykro! Stara znajomość z blox-a, a też się zastanawiałam, gdzie się podziewa.
      Wyrazy współczucia!

      Usuń
    4. KAMILA!
      Miałam okazję poznać Twoją Mamę! Fajnie nam się kiedyś na skype gadało! Potem kontakt się urwał!
      Współczuję! [*]

      Usuń
    5. Tak mi przykro... Hanula1950 na bloxie, to były piękne czasy... Kamilo, przyjmij moje wyrazy współczucia.

      Usuń
  6. Podpisałem. Podpisałbym się też pod wierszem Miłosza wzywającym niegodne indywiduum do...powieszenia się. Czytałem bowiem, że podobno ktoś jakoby wzywał do zabicia tego czegoś. Czy jednak finalny produkt procesu trawienia potrafi się powiesić??? Do tego potrzebne są - człowieczeństwo, postawa i odwaga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię Hanię.

    Kamilo - wyrazy współczucia, choć nie znałam Mamy. Każde odejście bliskiej osoby jest trudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się Hania ucieszy!! Bardzo uważnie czyta komentarze.

      Usuń
  8. Apel podpisałam.
    Jak masz chwilę to zajrzyj - bo u mnie kot pod sufitem :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Najsmutniejsze jest to, że po tylu latach przeobrażeń wróciliśmy do punktu wyjścia i czujemy się w obowiązku walczyć znów o swoje:-(
    Obrazek trafny, niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej nie można podsumować tego, co nas dotyka...

      Usuń
  10. Kamilo, wyrazy współczucia
    Apel podpisałam od razu, MS też, jeszcze wtedy było ok. 800 tys. podpisów.
    Wiedziałam, co kurwizja będzie mówić po słowach Miłosza, ale dobrze zostały powiedziane. Już nie ma się co bawić w grzeczności, jak ktoś powiedział - trudno odpowiadać rapierem na walenie kłonicą...

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu, w punkt!
    Nie sprawdzałam, który był mój podpis, ale cieszyłam się że poszedł bez problemów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słuchacie rządowe komentarze, dot Lex TVN ???
    Tusk zacytował Miłosza, przekaz dnia dla tych z PIS brzmi "namawiał do przemocy""namawiał do wieszania"
    Zebrano 2,5 miliona podpisów, cytat dnia brzmi "ale tam wpisywali się ludzie pod fałszywymi nazwiskami ,podając nieprawdziwe adresy.Wiec...."/jako już rzecze rzecznik Sejmu/
    Ludzie wyszli na ulice w proteście.Przekaz dnia "wyszli sobie na spacer"
    I takich metod, odwracania kota ogonem, jest więcej.
    Jedyne co jest zrozumiałym i to dla szerokiego elektoratu, to uniwersalne "wypierdalać"
    Na to nie mają komentarza, TVP-PIS nie upowszechni.
    Bo co tu powiedzieć, co tu komentować?
    "Wrażliwsi" powiadają, że czują się obrażeni.Ale rozumieją.
    Jako "podziękowanie"za całokształt rządów
    I to "uniwersalne przesłanie"powinno dziś, powszechnie, brzmieć w całej Polsce.
    A nie ę,ą "bułkę przez bibułkę" bo odwrócą kota ogonem a i "suweren nie pomni"
    Gniewu ulicy nie artykułuje się wyliczaniem grzechów władzy.
    Zrozumiałym jest i to powszechnie, słowo dezaprobaty. Ludyczne, wypierdalać.
    Wiec xxxxx xxx.
    Świąteczne gwiazdeczki, ścigane przez Policje
    Jak powiada Anka
    "Już nie ma się co bawić w grzeczności, jak ktoś powiedział - trudno odpowiadać rapierem na walenie kłonicą... "


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ich metody przekłamań i odwracania kota ogonem są znane od dawna a wciąż dla ludzi chwytliwe. Dlaczego?- trudne do zrozumienia. Kaczyński wyraził się bardzo obrazowo, gdy stwierdził:- Nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne... A myśmy wtedy sądzili, że to przejęzyczenie.

      Usuń
    2. "Ludzie wyszli na ulice w proteście. Przekaz dnia "wyszli sobie na spacer" " - czyli ta telewizja jest za ludźmi, nawet tymi w opozycji do jedynie słusznej władzy. Jakby napisali "wyszli w proteście" to znaczy przestępcy, bo zgromadzenia są nielegalne. Z resztą, trudno żeby w grudniu były legalne...

      Usuń
    3. Podałeś konkretny przykład dowolnej interpretacji prostego faktu.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Chwała Ci , Fuscilko! Cieszę się, że ta akcja tak sprawnie i błyskawicznie przebiegła. Dobrze byłoby, gdyby udało się zebrać jeszcze ze dwa miliony podpisów. Może by pisiory trochę zaczęli trząść portkami...
      Ponoć sondaże poleciały w dół.

      Usuń
  14. Ze wszystkim się zgadzam. Opozycja wygra najbliższe wybory i będą postępowania karne i Trybunał Stanu.
    Ale abstrahując od samej istoty lex tvn, to trochę mnie dziwi, że ludzie o poglądach bogoojczyźnianych (rzekomo) wrzucają nam takie coś na stół wigilijny. Wiadomo, Naród podzielony i będzie miał teraz o co się przy stole kłócić. Tak się składa, że mam szwagra PiSowca, z którym ja i mój ojciec zawsze się spieramy. Ale nie, nie przy stole wigilijnym. Jak zacznie o polityce, to odpowiem mu "pomidor".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogoojczyźniani są jedynie w gębie- tak naprawdę równie daleko im do boskich przykazań jak i prawdziwej troski o ojczyznę. Tak to widzę- cynizm w czystej postaci.

      Usuń
    2. Masz rację! Kiedyś zrobiłem z mojego szwagra PiSowca idiotę przepytując z 10 przykazań, Ojcze nasz i pieśni patriotycznych (hymn, Rota, Warszawianka). Ja znam to wszystko na pamięć z dzieciństwa mimo, że ani jestem bogobojny, ani ojczyźniany. A mój szwagier, przyjaciel p. Mariusza K. (kropka wymowna, bo ułaskawiony przez Adriana) nie za bardzo. Miałem z niego niezły ubaw, że lepszy ze mnie patriota, a nawet katolik, mimo, że nie wierzący. :-)

      Usuń
    3. Kuj żelazo póki gorące. A nuż Ci się uda przetrzeć oczy szwagrowi?...byle do awantury przy wigilijnym stole nie doszło!

      Usuń
  15. Matyldo myślę podobnie jak Ty. Też podpisałam apel. Ze względu na kondycje fizyczną nie mogłam brać czynnego udziału w manifestacji. Koleżanka była i powiedziała, że protestowało po ratuszem ponad tysiąc osób. To wiele i niewiele. Zważywszy na to, że PiS ma w moim rejonie dużo zwolenników,pogoda była paskudna i okres przedświąteczny, to nie jest źle.
    Kochana, tą drogą składam Ci najserdeczniejsze życzenia świąteczne, dużo zdrowia, spokoju, miłości i radości dla Ciebie i Twoich Bliskich. Rodzi się Dziecię i niesie nadzieję. I tej nadziei się trzymajmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ogromnie budują te demonstracje. Z ogromnym szacunkiem patrzę na wszystkich tych ludzi, którzy nie bacząc na kiepską pogodę i nawał przedświątecznych prac wyszli, by zamanifestować swój sprzeciw.
      Ja też życzę Ci/ Wam rodzinnie samego dobra i dużo , dużo zdrowia! A nadzieja niech nas nie opuszcza.

      Usuń
  16. Wiesiek jest świetnym obserwatorem i akuratnym komentatorem. Zgadzam się z Twoją oceną.

    OdpowiedzUsuń
  17. Też czytałam i znałam blog Hanuli. Zniknęła i nie mogłam Jej znaleźć. Serdecznie współczuję Tobie Kamilo, dziękuję, że podzieliłaś się z nami wiadomością o odejściu Hanuli.

    OdpowiedzUsuń
  18. Podpisałam oczywiście prawie natychmiast.
    Wrócę jednak jeszcze do przemówienia Tuska.
    Wiersz „Który skrzywdziłeś” powstał w 1950 r. gdy Miłosz przebywał już od 1960r. na emigracji. Obnaża w nim nikczemność totalitarnych władców, wiadomo, że na przykładzie Polski, - tyranii Stalina., choć wydaje się, że skierowany jest ogólnie do tyranów i despotów w świecie. Nie grozi im , ale ostrzega.
    /.„Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta
    Możesz go zabić – narodzi się nowy.
    Spisane będą czyny i rozmowy”
    Ten wiersz we własnej oprawie prezentowałam kiedyś w swoim blogu ( /https://www.donkiswiatpoezji.pl/2021/04/czesaw-miosz-ktory-skrzywdzies.html) i na Facebooku. Przyznaje się, że z uwagi na zakończenie „ Lepszy byłby dla ciebie świt zimowy i sznur i gałąź pod ciężarem zgięta’ długo się zastanawiałam czy go upubliczniać
    Wg. mnie to nie była przemyślana decyzja ze strony Tuska by go użyć .w swoim przemówieniu. . Z góry można było przewidzieć, że posłuży PIS-owi jako przykład grożenia prezydentowi śmiercią. Znam już teraz takie właśnie pełne oburzenia reakcje, wśród tzw. „ludu” Przy zdolnościach Kurskiego i jego ekipy do kłamliwego przekształcania niewinnych nieraz słów i zdarzeń w wielki hit propagandowy przypiszą Tuskowi planowanie zamachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ Wiesiek zaczął rozwiewać Twoje wątpliwości, to nie będę powtarzała. Faktem jest, że niezależnie, co zrobi, bądź czego nie zrobi ktokolwiek z opozycji - szczególnie z PO- to pis i tak to zinterpretuje na jego niekorzyść.

      Usuń
  19. donka środa, grudnia 22, 2021
    Ten "lud" doskonale zna i z upodobaniem stosuje stare porzekadło
    "kto chce psa uderzyć zawsze się kij znajdzie"
    Teraz podpuszcza Ciebie na własne oburzenie.Bo to najłatwiejsze "oburzyć się"
    Powiedzieć "Obraża uczucia religijne" "czy honor munduru"i wiele jeszcze chwytliwych bogoojczyźnianych frazesów.
    Założysz się ?
    Gdyby Tusk na tym wiecu nie odezwał się ani słowem usłyszałabyś np
    No tylko popatrz.
    Tusk przyszedł na wiec, tak licznie zgromadzonych i nie odezwał się ani słowem.
    Przecież to wyraźny objaw lekceważenia manifestantow ! Nawet swoich zwolenników !
    Takie i inne kwiatki układają im specjaliści od czarnego PJ i przekazują sms-ami każdemu "ważniejszemu" zwolennikowi PIS do wygłaszania.Jet to tzw "przekaz dnia"
    Nie zauważyłaś jeszcze, ze np w telewizji słyszysz wygłaszane przez rożnych te same teksty ?
    No może Cymański bardziej je ubarwia ale sens przekazu jest taki sam.
    Na takie tyrady ja mam stałe i niezmienne "wypierdalaj"
    Po czynach was poznaliśmy ! Pomaga jak nic.
    No to co założysz się.
    Bo nawet przy świątecznym stole cichutko można szepnąć"wypierd" I "dyskusja"przerwana.


    OdpowiedzUsuń
  20. Gdyby ktoś zapomniał i nie miał argumentów na "spisane będą czyny i rozmowy"
    To zadaje pytanie retoryczne, czy ktoś jeszcze pamięta epitety jakim ci "prawi i sprawiedliwi" częstowali /i dalej częstują/inaczej myślących
    No to przypominam
    "Lumpeninteligenci, Ciemny lud....(Kurski) , Wykształciuchy, Bure Suki....(Dorn), Kamasze....(Dorn), Łże elity.....(J. Kaczyński), Spieprzające dziady......(L. Kaczyński ), Małpy w czerwonym.....(L. Kaczyński),Zomowcy z Soldarności.....(J. Kaczyński), Interliberałowie czyli..... ci, którzy siedzą w internecie , i tylko piwko i filmiki ......(J. Kaczyński) - tego określenia PiSuary dotąd nie znali, bo nie wiedzieli , że istnieje coś takiego jak Internet, Wiejskie głupki, Liberalna żuleria.....(Brudziński), Miłośnicy "Szkła kontaktowego", Ci z podwórek, Forumowy runsztok, Prorosyjskie lobby ......(L. Kaczyński ), Gnoje,Drobne pijaczki, Tuskomatołki,Brudne sieci, Banda durniów.... /sławetne poniżenie żołnierzy z Afganistanu/ (Szczygło), Kompatybilni z Palikotem, Chvje bez czapek (Kropiwnicki), Degeneraci z Platformy, Dziadowska Polska /dziadowski rząd ( Brudziński), Tępe ćwoki , Półgłówki ,Obsrańce , Tłumoki , Germanofilskie szambonurki, Sowieckie pachołki , Śmierdziele ,Smrole, Zdegenerowana młodzież, Rozmaici pospolici przestępcy , Medialni półdebile, Agenci dawnych służb, Byli działacze PZPR, Nawróceni Jewropejczycy, PO to takie dresiarskie, niedouczone bydło ,ku..., złodzieje, pedały, flagowe modele POjebów z Gówna Wyborczego, użyteczni idioci , pryszczaci niby-wykształceni z dużych miast , dworcowi żule (Brudziński),pofarbowane łby (Brudziński), lemingi, ukryta opcja niemiecka ( Kaczyński),zdziczałe chłopy ( Hofman ) , lemmingi , marycho-palacze,lewacy, tzw. Ateiści, bezradni intelektualnie ( prof. Staniszkis ), z defektem inteligencji emocjonalnej ( prof. Staniszkis ),element antypatriotyczny, gorsza odmiana Polaków , konfederacja zdrady narodowej ( J.Kaczyński ), mgr PO marketingach , Wykształceni na Wyższych Szkołach Czegoś Tam , Starzy Ubecy i ich obecne rodziny , Biurokratyczna mafia czyli 500tys urzędasów i ich rodziny , Debile, którzy łykają wszystko z tefauenu …. Itd. itp
    Jak widać spełniło się poety
    "Spisane będą czyny i rozmowy " z"nowszym zakończeniem "internet pamieta"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam, że zawsze wiesz, czego szukać i- zawsze znajdujesz!

      Usuń
  21. Wieśku - Ty tak z pamięci ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Spisane będą czyny i rozmowy " z"nowszym zakończeniem "internet pamieta"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaleźć odpowiednie rzeczy w internecie to też duża umiejętność.

      Usuń
  23. Nie wiem, czy kiedy nam się uda pokonać i osądzić gang Kaczyńskiego, Rydzyka, Ziobry, Macierewicza, Szydło i reszty, ale wiem, że aby wygrać, należy konsekwentnie robić swoje, sprzeciwiać się, dawać do wiadomości, co myślimy o postępowaniu tej bandy. Nie zawsze dostajemy to, czego chcemy, ale będąc sobą, mamy to, czego potrzebujemy (takie sobie twórcze rozwinięcie myśli Micka Jaggera).

    OdpowiedzUsuń
  24. Niech nad Waszymi domami zaświeci jutro wieczorem OSIEM GWIAZD w dwu grupach ***** ***.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie!
      A na Mlecznej Drodze mógłby pojawić się gwiazdkowy napis: ***********! ;)

      Usuń
    2. Pogadam z Szefem - może da się załatwić.

      Usuń
    3. https://www.youtube.com/watch?v=HC53wTg8hw4
      Zrobione...

      Usuń
    4. No,no, no! Widzę , że masz niezłe wejścia! Napisów, ile kto życzy! Super!! :))))

      Usuń
  25. Jestem wielką fanką Twojego bloga. Zawsze doskonałe posty.
    Oczywiście, podpisałam apel!

    Magicznych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  26. Miód mi w serce lejesz! Pozdrawiam Cię serdecznie. Wesołych Świąt! :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Droga BBM. Matyldo.
    Przesyłam Tobie świąteczne życzenia - zdrowia, spokoju, spełnienia marzeń (niektóre mamy wspólne!)i aby W Święta dopisał dobry nastrój i miłe osoby.
    Świątecznie pozdrawiam i ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu! Ja już prawie poświątecznie. Tak mi przykro, że nie zdążyłam we właściwym czasie, ale drugi dzień Świąt to jeszcze czas świąteczny. Zatem życzę Ci, żeby Ci było cudnie w całym poświątecznym czasie, żebyś Nowy Rok witała z radością i nadzieją- otoczona wianuszkiem przyjaciół. I życzę Ci abyś była szczęśliwym, spełnionym człowiekiem. Samego dobra!! :)

      Usuń