16 kwi 2024

Iść po rozum do głowy

 Zacznę od tego, że zaorałam tablet pewnie w nieco dłużej niż półtora roku. Mało tego, byłam z siebie ogromnie dumna i wszystkim wokół się chwaliłam /Wam zresztą też!/, jaka to jestem sprawna intelektualnie. No, bo proszę! Dowód rzeczowy:


Pewnie już o tym pisałam, ale przypomnę. Rozwiązuje się krzyżówki i zbiera punkty, aby w cotygodniowych zawodach osiągnąć jak najwyższą pozycję. Zebrane punkty można wykorzystać do "kupna" podpowiedzi, gdy wyrazu w żaden sposób nie udaje się odgadnąć a konkurent depcze po piętach. Taka bijatyka w każdym tygodniu trwa 3 dni- od piątku do niedzieli.

Zważywszy, że rok ma 52 tygodnie a 42 razy byłam na pierwszym miejscu, to chyba miałam się czym pochwalić! I przypuszczam, że konkurentek/-ów w moim wieku była minimalna ilość lub wcale. Puchłam z dumy, tym bardziej że nie była to jedyna rozrywka umysłowa, w której się sprawdzałam.

Ale zawsze jest coś za coś!

Tablet się zbuntował, bo w końcu-ile można?!! Najpierw przestał mnie słuchać a gdy go zresetowałam, co prawda doszedł do normy, ale tak się nagrzewał, że- jeśli się nie opamiętam- jego żywot jest przesądzony.

No i poszła babcia po rozum do głowy. Trzeba maksymalnie ograniczyć tabletowe rozrywki umysłowe i przejść na stary przyjazny papier, to może przedłużę życie tableta, bo kupowanie co 2 lata drogich w końcu gadżetów to jednak kaprys nie na emerycką kieszeń.

Ale niczego nie żałuję, bo co miałam przez ten czas uciechy, to moje! :))

48 komentarzy:

  1. Uwielbiam krzyżówki, dzień zaczynam od Literalnie, więc doskonale rozumiem Twoje zadowolenie. Tableta szkoda, trochę za droga impreza.
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. BBM: Literalnie rozwiązuję regularnie każdego rana i sprawia mi to masę frajdy! Serdeczności ślę!😘

    OdpowiedzUsuń
  3. I mnie się kiedyś udało tak zaorać tablet.... Koszmar to był...

    OdpowiedzUsuń
  4. BBM: No to mam u Ciebie pełne zrozumienie!🤣🤣🤣 Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. O właśnie, co użyłaś, to twoje i lepiej żałować tabletu, niż umierać z nudów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Tablet jeszcze dycha, więc przy sensownym użytkowaniu jeszcze trochę mu życie przedłużę. A żałować nie ma czego- to tylko przedmiot! A frajdy mi dał ogromnie dużo!😘

      Usuń
  6. Jeśli nie ma 2 lat to ma gwarancję. Sorry, moim zdaniem to już uzależnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Pewnie ma, ale gdzieś zatłuczona! Czasem zatraci się coś, co ważne- bywa!
      Powiadasz : uzależnienie? Jestem tego świadoma, ale uzależnienia podlegają terapii lub autoterapii i tę drugą właśnie zastosowałam, mając perspektywę całkowitej straty. Nie martw się, dam radę!🤭

      Usuń
  7. Miałaś radoche i to się liczy👍🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Pełna zgoda, Aniu! Nie ma się co umartwiać, póki jeszcze człowiek może się z czegoś cieszyć.😘

      Usuń
  8. to anka była, nie anonim♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Chyba bym się domyśliła. Mnie też się czasem zdarza przegapić podpis.😉

      Usuń
  9. Weszłam na to literalnie i proszę mnie pojaśnić jak się w to bawić. Wyświetlił się kwadrat 5na 5 bez podświetleń. Czy mam wpisać dowolne 5 słów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W prawym górnym rogu jest znak zapytania - kliknij w niego i tam są objaśnienia.
      Pierwsze słowo musisz wymyślić sama, postaraj się wpisać takie, które zawiera jak najwięcej różnych samogłosek, np. "ideał".
      Często odgadywanym słowem jest... bezokolicznik (np. "ograć") i to odróżnia tę grę od znanych krzyżówek.
      Powodzenia!

      Usuń
    2. BBM: Gosia Cię ukierunkowała, ale gdybyś czegoś nie doczytała, to daj znać- chętnie dodatkowo wyjaśnię.
      Uwielbiam literówkę i tu nie musisz się bać, bo ona nie jest tak niszcząca jak WoW- bo o tej grze pisałam.😘

      Usuń
  10. Gratuluję! Ale nie zrozumiałam, dlaczego częstym graniem "zajechałaś tablet"? 🤔

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Dziękuję! A odpowiedź na pytanie prosta: zbyt długo każdego dnia z tabletu korzystałam- wyczerpał się biedaczysko!🤭😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam tabletu, więc zadaję może głupie pytania. Czy tablet ma jakoś określoną wydajność, czas działania?
      G.

      Usuń
    2. BBM: Nie mam zielonego pojęcia.To jest mój pierwszy tablet a - jak wiesz- jestem analfabetką techniczną, więc Twoich wątpliwości nie rozwieję. Nagrzewa się tak, że jest gorący a nie jest to objaw sprawności. I tyle wiem.😉

      Usuń
  12. Moje gratulacje 😁 ja rozwiązuję tylko rozrywkowe jolki, a nie ma ich w necie, pozostaje więc papier, ale dzięki temu zapewne, umiem jeszcze posługiwać się długopisem;)

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: Spokojnie, Ikroopko! Długopisem posługuję się jeszcze całkiem sprawnie i nie zamierzam z tego rezygnować. A tablet to dodatkowe umiejętności, co dla mnie jest ważne- i dobre! Buziaki.😘

    OdpowiedzUsuń
  14. Ło matko !Dziewczyny !Odrobinę techniki i już się gubicie Jak można "zaorać tablet"Utopic jak Zero przejechać samochodem.Czy nawet walnąć nim męża..Mozna ale zaorać ?
    Grzeje sie ?Bo jak ma się nie grzać jeśli wentylator chłodzący w nim zainstalowany zawalony jest śmieciami i które sobie zewnątrz wciągnął jak odkurzacz.Byc może pasta przewodząca a przyklejona do podzespołów tez sie utleniła No i pełno w nim elektronicznych śmieci "ciasteczek"pozostający po otworzeniu programów.No to"muli"
    Rada!
    Oddać do fachowca i niech przeczyści mechanicznie i elektronicznie wywalając z programu rożne "niepotrzebienstwa" ktore tam się wpakowały i siedzą.Taka miotła elektroniczna działa cuda.Jesli tylko "ekran"świeci nie będą to wielkie koszta Ot promil nowego.
    Mozna tez kupić nowy Bo kto bogatemu zabroni Jak chcesz wybór należy do Ciebie
    Pamietaj ze w nowym musisz od nowa wprowadzić rożne a stare hasła adresy i inne draństwa bo inaczej utracisz to co w starym było wprowadzone do pamięci
    No i daj zarobić fachowcom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🙄😏ło matko... ło matko... bo Ci wypomnę Twoje braki w stosowaniu języka i znaczników HTML i CSS.
      Odrobinę kombinacji i pomyślunku w obsłudze stron internetowych i... chłopak Wiesiek się gubi 😛😛😛
      OT CO!

      Usuń
    2. BBM:
      Wieśku! Jest to jakiś pomysł! Spróbuję! Dzięki!

      Gosiu! Nie dokuczaj Wieśkowi. Każde z nas ma jakieś mniejsze czy większe niedobory w różnych dziedzinach życia. Ważne- starać się, by były mniejsze a nie większe.🤭😘

      Usuń
    3. 😁😁😁
      *dokuczać - dokuczanie to powtarzające się złe traktowanie innych lub celowe ich ranienie.
      *droczyć się - przekomarzać się, drażnić się, żartować (wg wujka Google)

      Uważasz, że dokuczam Wieśkowi? a to ci dopiero!😁😁😁
      Wskazuję, że jest seksistą 😇😇😇

      (taka scenka: podjeżdżam autem do mechanika, towarzyszący mi facet siedzi obok, w roli pasażera.
      Wyłuszczam problem, pytam o jakiś szczegół samochodowy... jak myślisz, do kogo zwraca się mechanik, odpowiadając na moje pytanie?
      Seksizm to czy solidarność plemników?)

      SEKSISTOM I MIZOGINOM MÓWIMY DOŚĆ!
      A co!
      😁😁😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂😂

      Usuń
    4. LB W pełni się z Tobą zgadzam.U mnie tez się "inne szatany się"zalęgły.W jednym zjadło mi ekran.A specjalista"powiedział "nie opłaci się bo cena naprawy ...."Lepiej nowy.
      Ten na którym pisze miał te same objawy co BBM A ze w mechanice /nie elektronice/ jestem trochę kumaty wiec zajrzałem mu do d..Czyli od tyłu, ściągnąwszy co trzeba A tam jak w odkurzaczu, bez worka .Zalepiony wentylator stoi w miejscu.Przeczyściłem ,ruszył ,nakleiłem "pastę przewodząca"gdzie mi się wydawało ze są jej resztki.Ten mi tez nawala /klawisze/trochę muli I nie wiem czy to przez sieć, czy wina laptopa
      Powiedz mi jeszcze, a uprzejmie, po co mi znajomość " znaczników HTML i CSS." gdy nie prowadzę "Bloga"oraz szerokiej korespondencji internetowej" I to "nie mój chleb"Nauczę się i będzie jak Himilsbachem.
      A klawiaturę obsługuję "metodą biblijną"tzn ."szukajcie a znajdziecie" A co gorsza zdarza się często, iz nie czytam tekstu przed wysłaniem.Dramat po prostu dramat.
      BBM dziękując za "obronę"
      Jesli te proste rady nie pomogą to czeka Cie wydatek I jak dla mnie kłopoty .Com się nabiedził "by to ustrojstwo "pożenić z siecią" Te hasła kombinacje liter cyfr.Niby gdzieś zapisane ale gdzie ta kartka?
      Pozdrawiam Dziewczyny z poczuciem humoru .To dar od bogów.A już szef bez poczucia humoru to dla mnie dramat

      Usuń
    5. No widzisz, Wieśku.
      Od zawsze mówię, że Cię lubię! 😉😘

      Usuń
    6. BBM:
      Gosia:
      Wiesiek:
      Strrrrasznie lubię, gdy się PRZEKOMARZACIE!🤣🤣🤣

      Usuń
  15. O, to ja się zatrzymałam na papierowych i pewnie tak już zostanie 😂 Z tym, że zabieram je wyłącznie w podróż.
    Ale takie uzależnienie pochwalam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie technokraty Ten papierowy w podroży to tylko zaleta
      a.ciężar
      b.wielkość.
      c.zapomnę .Mala wartość
      d.nikt nawet nie pomyśli by mnie napaść okraść czy zakosić Nawet o zawartość torebki nie ma co przeszukiwać lub poprosić o oddanie "Widać "ze bidula"
      Tak to "myślą "przestępcy

      Usuń
    2. BBM: Czyli dodatkowe argumenty.

      Usuń
  16. BBM: Z niczym nie należy przesadzać, ale podobno na starość wolno więcej.😘
    A papierowa rozrywka mniej miejsca zajmuje i w podróży zdecydowanie lepsza! Udanego wyjazdu /wszak już coraz bliżej/.👋👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  17. Gosia
    Gdybym z Tobą wezwał do domu ślusarza a ten zwracając sie do mnie np powiedział
    "z powodu kajli na iberlaufie trychter rzeczywiście robiony był na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby się zakrypować lochbajtel w celu udychtowania pufra i dania mu szprajcy przez lochowanie śtendra, aby roztrajbować ferszlus, który dlatego źle działa, że droselklapę tandetnie zablindowano i teraz ryksztosuje."
    Tez byś go oskarżyła o seksizm ?Bo on wie, albo przypuszcza, ze ja wiem, gdy Ty byś stała "jak na tureckim kazaniu"
    Zdarzyło mi się, w mym długim życiu, być obecnym ,przy zamawianiu np sukni ślubnych czy kapelusza.
    I modystka/chyba to dobre określenie?/ tez się tylko zwracała do kobiety.
    Bo one wiedziały ze te wszystkie zakładki falbanki kontrafałdy i cholera wie co jeszcze no i cała szeroka gama kolorów to dla mnie "czarna magia"
    I "tylko dla Twoich" oczu jeszcze jedno
    Jako doświadczone sprzedawczynie wiedziały ze "towarzyszącego chłopa"należy traktować jak powietrze. Nawet nie to ,ze nic nie zrozumie ,ale by się/i go/ ustrzec od "damskiej konkluzji" zaraz po wyjściu ze sklepu.
    "Moja noga tu nigdy nie stanie Ta małpa niby zwracała się do mnie ,ale cały czas pożerała cie wzrokiem.Pewno jak jak byłam w przymierzalni dałeś jej swój nr telefonu albo się z nią umówiłeś".
    No i "chłop" ma przesr .Ciche dni, fochy itp przyjemności i wypominki nieraz po miesiącu z nieodmiennym "a pamiętasz jak bylismy" a ty...
    I jak się tu nie cieszyć gdy "jako osoba towarzysząca" jestem traktowany jak powietrze /to i tak nic nie da bo podejrzenie zawsze jakieś padnie/
    Powiedzieć Idz sama bez dodania "kochanie" tez naraża na "bo ty a jak zawsze muszę sama". Chyba ze chodzi o ukrycie ceny ?A to już inny "szymel postępowania"
    Tyle Ci chciałem i to bez dokuczania"ze my tez wiemy" A jak "chłop" nie wie i nie widzi ,to albo dupa albo udaje
    Chcesz więcej ?:))





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale przecież dzisiaj już przedwojenni fachowcy wymarli, do modystek mało kto trafia, gorseciarki zostały zastąpione przez brafitterki, a mechanik... mechanik mógł choć spróbować czy mówię w jego języku.
      Nadal rozdzielasz "męskie zajęcia" od babskich.
      Fajnie to wszystko tłumaczysz, ale mnie nie przekonałeś.
      A na zgodę (mimo różnicy zdań) dedykuję Ci scenkę:
      TUTAJ kliknij
      😉

      Usuń
    2. Brawo Ty ! za
      a/wiedziałaś czyj ten tekst
      b/informacje ze niektóre zawody "wymarły" Dla mnie niektóre tylko zmieniły nazwy "sa salony naprawy obuwia są "barberzy" zamiast zwyczajny fryzjer. Czyli są ale pod innymi nazwami
      Nadal rozdzielasz "męskie zajęcia" od babskich.
      No niestety Bo bałbym Ci dać do reki jakiekolwiek narzędzie choć mikser tez do nich się zalicza.
      "Fajnie to wszystko tłumaczysz, ale mnie nie przekonałeś."
      Normalka !
      Dziadek na to powiadał
      "Wytłumacz kobiecie ze miękki jest lepszy bo nie gniecie "A miał na myśli poduszkę
      Komentarz przez Ciebie "opuszony"zaliczam do tzw "kobiecej ostrożności'
      A tak miedzy nami "dyskusja" zdalna i to 'pisemna"to nie to co rozmowa.Bo wyraz twarzy"puszczanie oka" czy nawet intonacja wszystko zmienia.Nie jest tak "seriozne"jak mawiają u sąsiadów .
      Pozdrawiam Gospodynie i resztę komentatorów Maja przynajmniej ubaw!!

      Usuń
    3. BBM: Oj, mają! mają!!😉

      Usuń
  18. BBM: Przepychanki ciąg dalszy. I dobrze! Lubię się pośmiać.🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
  19. BBM:
    AZALIA:
    Dopiero przed chwilą otworzyłam LITERALNIE i… żadnego znaku zapytania nie zauważyłam, więc przepraszam i wyjaśniam Ci po swojemu.
    Masz odgadnąć wyraz, który redakcja sobie zaplanowała na ten dzień / bo jest tylko jeden wyraz do odgadnięcia dziennie!/. I tak :
    1. Wpisujesz jakikolwiek pięcioliterowy wyraz: rzeczownik, przymiotnik w rodz. męskim albo czasownik w bezokoliczniku.
    2. Zatwierdzasz. Jeżeli jakąś literę odgadłaś, to- prawidłowa i na właściwym miejscu ma kolor zielony; właściwa, ale na niewłaściwym miejscu ma kolor żółty.
    Pod tabelką jest alfabet. Litery już wykorzystane szarzeją, więc łatwiej sprawdzić, z których jeszcze można skorzystać. Warto pamiętać, że czasem litery mogą się powtórzyć.
    3. Wiedząc, która litera jest trafiona, szukasz kolejnego wyrazu, wpisujesz i zatwierdzasz.
    I tak masz prawo do 6 prób.
    Czasem odgaduje się wyraz w trzeciej czy piątej próbie, czasem nie odgaduje się nawet w sześciu próbach. Po nieodgadniętej szóstej próbie nad tabelką ukazuje się proponowany przez redakcję wyraz.
    Dziś był trudny wyraz: ANGAŻ! Udało mi się odgadnąć w piątej próbie, ale długo się nad tym biedziłam.
    Bardzo, bardzo zachęcam- świetna zgadywanka i daje mnóstwo satysfakcji! Powodzenia!😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://literalnie.fun/

      ( prawy górny róg ② )
      G.

      Usuń
  20. BBM: Masz rację, Gosiu! Szukając w Googlach, znajdzie się pełne wyjaśnienie, ale u mnie po ściągnięciu na tablet, nie znalazłam tego- stąd to dodatkowe wyjaśnienie. Oj, tam! Od przybytku głowa nie boli!🫢😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. auć! no pewnie! 😊 nie brałam pod uwagę, że ściągnęłaś aplikację! 😉😘

      Usuń
    2. BBM: 😁❣️

      Usuń
  21. Ok , to troszkę podobne do mastermind .
    A to lubię bardzo. Pobawię się:)

    OdpowiedzUsuń
  22. BBM: Myślę, że będziesz zadowolona!👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  23. BBM, ponieważ dawno Ci nie podsuwałam nic do wysłuchania, niniejszym wcinam się TU "ni z gruchy ni z pietruchy". 😉
    Chciałabym, byś w wolnym czasie prześledziła rozmowę tych dwóch dżentelmenów.
    W tej godzinnej rozmowie poruszyły mnie zwłaszcza trzy wątki i zadumałam się nad nimi. Zechcesz sprawdzić? 🤔
    (uprzedzam: wesoła nie jest, więc jeśli masz dobry nastrój, omiń to)

    OdpowiedzUsuń
  24. BBM: To ważna rozmowa. Myślę, że poświęcę temu następną notkę. Ale nie tylko. Poruszający temat!

    OdpowiedzUsuń