13 lut 2024

W zdrowym ciele...

... zdrowe  cielę!- jak być może powiedziałby mój ojciec, bo tak czasami lubił sobie zażartować. 

Ale o czym to ja chciałam?

Wspominałam, że każdego ranka robię sobie gimnastykę umysłu, rozwiązując na tablecie różnorodne łamigłówki. Bardzo to lubię. Niestety, nie ma ideałów. Jak się chce mieć coś za frajer, to trzeba się godzić z obłędną ilością reklam. a reklamy są, jakie są: jedne względnie normalne, inne tak idiotyczne, że zęby bolą! Trzeba zamknąć na chwilę oczy i przeczekać.

I niespodzianka! Któregoś dnia pojawiła się reklama jak dla mnie, jak na zamówienie, bo mózg mózgiem a o ciało też należałoby zadbać! Gimnastyka dla seniorów!


 Rysunki wzięłam z internetu, moja reklama była nieco inna, ale mniej więcej o to chodzi: siedzisz na krzesełku i ruszasz rękami i nogami- a to łokciem do kolana a to chwyt lewą ręką za prawą stopę i odwrotnie, a to prostowanie pleców. Jest tych ćwiczeń całkiem sporo...  i wszystkie wydają się być dziecinnie proste.

Eeee! co to dla mnie! Śmiech na sali! Zadbam nie tylko o umysł, ale i o ciało- bez problemu!

W tym miejscu słyszę głośny rechot moich czytelniczek/-ów. I wcale się nie dziwię, że się śmieją...bo spróbowałam! I nagle się okazało, że moja noga jest taka ciężka, jakby ważyła tonę! A już dotknięcie łokciem do kolana wymagało nie lada wysiłku!

Okazało się, w dość brutalny sposób, że moje wyobrażenie o mojej sprawności fizycznej było jedynie moim wyobrażeniem. Rzeczywistość okazała się dla mnie mało przychylna!

 

 

Czy zacznę na serio ćwiczyć Yoga-Go for seniors? nie wiem! Ale przyznam, że trochę mnie kusi. Może coś z tego będzie, może nic, ale przynajmniej sprawdzić na pewno warto! ;)))

26 komentarzy:

  1. Widziałam podobne przykłady gdzieś w sieci i powiem Ci, że muszę spróbować, bo spacery spacerami, ale czy moje ciało jeszcze potrafi cos więcej?
    Ostrożnie trzeba zaczynać, bo córka znajomej wybrała się raz jedyny na gimnastykę i potem ścięgna leczyła długo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba spróbować ale jakoś akurat do gimnastyki czasu mi brakuje, albo zapomnę albo mi się nie chce,powodzenia ,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. BBM: Jasne! Podchodzę do tego ze sporą rezerwą, bo gnaty stare a mięśnie mocno zwiotczałe… Ale miło pomarzyć, że dam radę!😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś niesprawiedliwa dla swoich gnatów i mięśni - umysł hołubisz, a ciało olewasz 🫣

      (i dojdzie kiedyś do takiej sytuacji, że rozum będzie krzyczał "siku!"... ale nie zdążysz dobiec do ubikacji, bo mięśnie będą zwiotczałe 🤣🤣🤣 - dajboże! ...niechby tylko siku 😉)
      G.

      Usuń
    2. BBM: Wypluń to! Chciałabym zejść z tego świata we względnie dobrej formie tak fizycznej jak i umysłowej.🫢

      Usuń
  4. BBM: Podobno, Uleńko, gimnastyka to samo zdrowie, więc… trzeba spróbować i zobaczy się, co z tego wyjdzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak nam ciężko się przyzwyczaić do wieku, jak nam ciężko popatrzeć na pesel
    A przecież wszystko tak na rozum /a rozum mamy najczęściej młodszy "Już nie to zdrowie szron na głowie a w sercu ciągle maj"/ ze wszystko winno być mierzone stosownie do wieku.
    Wszelkie wyniki od EKG po morfologie i reszta.Badania wysiłkowe i pojemność płuc.A my a i lekarze nic tylko furt nasze wyniki przymierzają do młodzieniaszek.Raz jedyny raz lekarz mi powiedział.Jak na wiek to norma.I nie martw sie ze...
    Gdyby komuś myślącemu dano stary samochod z olbrzymim przebiegiem i powiedziano "startuj w Rajdzie Dakar" popukałby się w głowę i wyszczególnił Dlaczego ten mechanizm nie jest już zdolny do takiego wysiłku takich przeciążeń.I wszyscy byśmy zrozumieli Bo ma swój przebieg !
    Bo panewki nie takie,łożyska wyrobione ,luzy w zawieszeniu chłodnica przecieka a i olej silnik bierze
    A my chcemy swoje organizmu po takim samym długim przebiegu zapędzić do Rajdu Dakar" Gdy już "mamy z górki"
    Tu ciągnie tam zgrzyta a tu pobolewa.I bez wymiany części chcemy się zregenerować Powodzenia.Bo nam przejdzie
    A gówno tam !Nabawimy się tylko kontuzji bo smar w stawach reszki,kości zżarła po cichu osteoporoza
    Ja wiem ze BBM swoim zwyczajem mnie obsobaczy Ze czarnowidze,żem malkontent i wszystkiego najlepszego I ze kto nie próbuje ten...ect.ectI pewno będzie miała racje Jej organizm jej umysł I nic mi do tego
    Ja tylko zachęcam zanim zaczniesz się forsować choćby minimalnie wpierw zrób sobie /lub niech Ci zrobią/solidną diagnostykę.Na ile możesz się forsować.Bo części zamienne + wymiana płynów eksploatacyjnych raczej nam nikt nie zaordynuje.
    Co z życzliwości przekazuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: No i co ja zrobię, jak wciąż nie dowierzam, że mam tyle lat, ile mam?! A powtarzam to sobie regularnie- i nic!
      A w Twoje dobre życzenia zawsze wierzyłam, bo niby czemu miałbyś mi źle życzyć?? Ja nie z pisu…🤣🤣🤣

      Usuń
    2. A ja tylko chciałem wytłumaczyć ze"bez fachowców ani rusz"I to jest duza trudność.Mało kto ma lekarza w rodzinie czy nawet dietetyka lub np trenera.By poradził doradził zbadał lub ukierunkował badania.Czy nawet ćwiczenia fizyczne.
      A wszelkie i wszelakie podpowiedzi przyjaciół czy znajomych częściej szkodzą niż pomagają
      Bo my jesteśmy jedni i jedyni indywidualni z naszym zdrowiem,metabolizmem,stanem fizycznym itp
      I tak jak "nie idziemy na jedne lekarstwa"gdy innym one pomagają Tak ma się z ćwiczeniami czy nawet z dietą zasłyszana od psiapsiółek,wyczytana w gazetach czy odnaleziona w internecie.Nie"pójdziemy"
      Bo możemy sobie zaszkodzić i to poważnie.
      Gdy się jest młodym można jeszcze jako tako "'odbudować' organizm, w naszym wieku jest to już trudne a czasami nieodwracalne.Gdy się zaczyna a np nie miało tzw "ciągłości"
      Wiem powiecie "wszystko można byle z wolna i z ostrożna" Tak ale bacząc na stan swego zdrowia i skutki jakie dane 'ćwiczenie "/czy nawet dieta/może nam przynieść i to natychmiastowo.
      By nie było cały czas się człowiek uczy ,wspominane podczas pobytu w szpitalu
      I to by było na tyle z kolejnego "smrodku dydaktycznego"przekazanego "wg właściwości' tj na ile moglem wytłumaczyć to co wiem a i było "sprawdzone' na bliskich i znajomych
      A to już inna historia.Śmieszna gdy dotyczy innych a bolesna gdy nas.
      Zycze wiec,dużych"sukcesów" w powolnych i ostrożnych ćwiczeniach.

      Usuń
    3. BBM: Dzięki!😄

      Usuń
  6. Brawo! Spróbuj i sprawdź za jakiś czas, jaka staniesz się lżejsza i o ile łatwiej będziesz się poruszać.
    Jeden warunek - codziennie choć kilka ćwiczeń, ale systematycznie. Spróbuj.
    Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  7. BBM: Dzięki za wsparcie, Gosiu! Pożyjemy, zobaczymy, co z tego wyniknie.😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam tu napisać, że wiem co mówię, bo mówię z autopsji... (dzięki ćwiczeniom przeżyłam drugie narodziny)
      ale wolę Ci, Małolato, udowodnić na przykładzie Sławy Przybylskiej - ma 93 lata i nadal aktywna:
      - w miniówie i na 10 cm obcasach, przez dwie godziny na scenie śpiewa, bo lubi.
      Mówi, że życie jest ruchem 😉
      I co Ty na to? 😊




      Usuń
    2. BBM: Niesamowite! Z przyjemnością przeczytałam całość rozmowy.Rzeczywiście kobieta godna podziwu. Lubię jej piosenki. Oto co znaczy realizować się w tym, co się kocha, co jest pasją życia… Ja takiego szczęścia nie miałam, ale to nie znaczy, że mam się teraz nadąć jak purchawka. Zawsze coś sensownego można dla siebie znaleźć - w każdym wieku, prawda?

      Usuń
    3. Tym większy podziw bo takie artystyczne życie to życie na walizkach,występy czasami w zimnych nie ogrzewanych salach z przeciągami,brakami nawet własnej garderoby i miejsca do odpoczynku
      Bo ona nie występuje w Olimpii tylko na prowincjonalnych scenach.A tu strzyka a tu boli a tu utrudnia poruszanie sie Jak nam wszystkim wiekowym
      I pomyśl jeszcze o jednym Stołuje sie gdzie popadnie Jasne może wybierać ale czy "to na mieście"jest takie samo zdrowe,zwierze od tego przygotowanego w domu i specjalnego.
      Ma "BABA"siły i zdrowie o czym pisze z podziwem, zakochany w jej przebojach które jeszcze dziś da się zanucić w przeciwieństwie wiekszosci piosenkarek.
      Jestem pewny gdyby śpiewała "na zachodzie"byłaby dziś milionerka a nie dzieliła losu Połomskiego,Demarczyk ect ktorych my dalej pamiętamy

      Usuń
    4. BBM: Tak! To były gwiazdy, które nie gasną. Nawet po odejściu.

      Usuń
    5. BBM: Faktycznie, tego nie znam. Posłuchałam i … nie poznałam Przybylskiej. Odsłuchałam kilku innych jej piosenek- a dawno nie słuchałam- i zdziwiłam się. Zawsze wydawało mi się , że ma dużo niższy głos…

      Usuń
  8. Nie mów mi o ćwiczeniach 😁 Przypominam sobie o nich wtedy, gdy na przykład kucnę i chcę z powrotem wstać - bez podpórki. No nie idzie! Zbieram się z podłogi jak paralityk 😁

    OdpowiedzUsuń
  9. BBM: Znam ten ból!😄 Może też między innymi dlatego zainteresowałam się ćwiczeniami. Wyglądają na proste.😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzeba się gimnastykować i dużo spacerować !!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Zacząć ćwiczenia można zawsze, ale im wcześniej, tym lepiej- to oczywiste! 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiejszemu Solenizantowi - Bąblowi - z okazji Światowego Dnia Kota
    dużo zdrowia, głasków, miziania, zawsze pełnej michy i wyłącznie dobrych ludzi wokół!!!!
    🎂🍼🐁
    G.

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: Dzięki piękne w imieniu Bąbla!
    A dla ścisłości to Bąbel świętuje codziennie!😉😁

    OdpowiedzUsuń