19 lut 2024

A mnie jest szkoda...

 Ostatnio telefon zdjęciowy zaczął mi się buntować, że za dużo już zdjęć i w związku z tym należy wykupić dodatkowe miejsce w chmurze... Nawet bym na to poszła, bo opłaty nie są zbyt wygórowane, ale córka mi odradziła, przedstawiając ileś tam całkiem racjonalnych powodów. Uznałam je za sensowne i tym samym zbiory telefoniczne powinnam odchudzić, znaczną ich część przenosząc do komputera.

Tak też zrobiłam. Zajęło mi to ładnych kilka dni, bo segregowałam przy okazji tak, żeby łatwo je było odszukać. Wczoraj skończyłam, ale przyznam, że nie jest mi z tym najlepiej. Nie sięga się do komputera, żeby oglądać zdjęcia- one są, bo są- i tyle! Co innego w telefonie, że już nie powiem: w albumach...


No, bo proszę! Dziś już dojrzała kobieta a tu... kilkuletni maluch do zacałowania- sama słodycz!

 

Ale żeby znaleźć to zdjęcie, musiałam się mocno zastanowić, gdzie je właściwie umieściłam. I wbrew pozorom wcale nie było łatwo!!

I chyba głównie dlatego żal mi starych albumów, że już nie zapełniam kolejnych, że właściwie to wszystko, co wypstrykałam psu na budę się zda, bo kto będzie grzebał w starym komputerze?! I po co?...

34 komentarze:

  1. Tak samo myślę o zdjęciach. Tylko... tylko myślę, żeby przegrać, zrobić odbitki, włożyć do albumów, nawet mam dwa nowe, puściuteńkie.
    Maluszka cudowna 💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Aniu! Odpowiedź dla Ciebie sporo niżej. Znajdziesz!😘

      Usuń
  2. My zrzucamy zdjęcia na dodatkowy dysk zewnętrzny, niektóre wywołujemy lub dostajemy wywołane od syna:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Na dysku zewnętrznym też mam cały zbiór. Tylko co z tego?! Cała kombinacja, żeby się do tego dostać… Nie ma to jak albumy, nie uważasz Jotko?

      Usuń
    2. Pewnie, a poza tym, gdy nie ma prądu, to lapka nie odpalisz!

      Usuń
    3. BBM: Same przeszkody!!🤭

      Usuń
  3. Ulubione zdjęcia zawsze można wywołać. Moja świekra nadal tak robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: To wszystko prawda, tyle że u nas zakład fotograficzny zamknięto a jechać gdzieś dalej, żeby wywołać kilka zdjęć… jakby Ci tu powiedzieć- chyba za leniwa jestem, a może nie mam aż tak silnej motywacji.

      Usuń
  4. BBM: Też mam nadwyżki albumowe, ale nie mam czego w nim umieszczać… czasy papierowych zdjęć są już poza mną.😟

    OdpowiedzUsuń
  5. BBM: Aniu! Znowu mi telefon figla spłatał. Odpowiedź wyżej jest dla Ciebie.🫢

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale szkoda papierowych zdjęć dostępnych w każdej chwili. Może mi się uda zmobilizować, przegrać, wydrukować tylko kiedy ?

      Usuń
    2. BBM: Czas goni jak szalony i ciągle go mało!

      Usuń
  6. Niestety - wszystko przemija, wszystko się zmienia (panta rhei 😉), my tylko musimy nadążać.
    Zgraj fotki na płyty, zmień albumy (też ładne!).

    Czy to słodkie dziecko - to Ty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Z tym nadążaniem, Gosiu, to różnie bywa: z jednym się nadąża, z czym innym - niekoniecznie.😟
      A dzieciątko to moja córcia. Nadal jest milusia, ale już inaczej.😉

      Usuń
  7. Matyldo, wejdź na stronę foto empki ,zainstaluj i prześlij te zdjęcia które chcesz ,nie jest drogo.Ja poszłam kiedyś z komórką do fotografa i dałam do wywołania 100 zdjęć to dostalam zniżkę, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. BBM: Dzięki za poradę. Zobaczymy, co się da zrobić.😉 Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tradycyjne zdjęcia mają swój urok, ale odchodzą do historii. Ja zgrywam na pendrivy . Taki pendriv można podpiąć do tv i oglądać na ekranie telewizora. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. BBM: Ciekawy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Za szybko zakończyłam, przepraszam. Ja też serdecznie pozdrawiam.🤭

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja regularnie ładuje zdjęcia z telefonu do kompa, segreguje lata, miesiące i wydarzenia. Te dołączam do roczników. Wszystko ładuje na zewnętrzny dysk. Syn wie. Może kiedyś zajrzy, bo też tam występuje.
    Jak wiele tat temu byłam dlugo chora, skopiowałam wiele papierowych, starych zdjęć i zdigitalizowalam je. Na wszelki wypadek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. BBM: To dobre działanie. Teraz zrobiłam podobnie. Muszę jeszcze przerzucić to na dysk zewnętrzny. A czy ktoś kiedyś do tego zajrzy- nie mam pojęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Waćpani tam w archiwach robisz porządki !
    Waćpani tam zdjęciach grzebiesz Pandemia to ,czy tylko naśladownictwo?
    Bo nowa władza to samo i tak samo czyni, w urzędach.Sprzątają po poprzednikach
    Ale ja nie o tym Bo chce przypomnieć cos co napisał kiedyś Grześkowiak
    Oburzenie kmieci było wtedy tak wielkie ze PSL dało głos
    Tekst
    "Uradziła gminna rada
    Wodociągi pozakładać
    Zaro mowa jest o wkładach
    Chcą z człowieka zrobić dziada
    Myśleć wiecie trza na opak
    Dren mo iść przez mój ogródek
    Nie postanie obca stopa
    Na tym com se zdobył z trudem
    Mnie tam żuraw rycht wystarco
    Na co mi publiczne zdroje
    Bo nieważne czyje co je
    Ważne to je co je moje
    Mój stryjeczny szwagier Władek
    Taką dziwną mo zasadę
    Cięgiem chciołby łączyć spadek
    Co nam zostawili dziadek
    Jo zaś że przeciwny byłech
    To żem wziąch się i ośmielił
    Wyklepołech ostrą piłę
    I stodołę my przerżneli
    Jo żem swoją część poskładoł
    Tak się zakończyły boje
    Bo nieważne czyje co je
    Ważne to je co je moje
    Mój synalek mówia zasię
    Że najgorszy z wszystkich w klasie
    Do nauczycielam zaszedł
    Co od niego chcesz głuptasie
    Dziecku nudno tak za ławą
    Chłopak mówię jest z mołojców
    W głowie wprawdzie nietęgawo
    Ale wszystko mo po ojcu
    W szkole może takich więcej
    Ale jo za swoim stoję
    Bo nieważne czyje co je
    Ważne to je co je moje
    Wieś w powiecie nie jest spodem
    I do czynów dzielnie rusa
    Nie inacej kiej w nagrodę
    Przydzielili nam „ursusa"
    Choć to nie je fura srebra
    Pismom skrobnął „Droga władzo
    Traktor warto by rozebrać
    Niech mi chociaż dyferencjał dadzą"
    Jak trza bedzie to jak w raju
    Babie ziobro też wykroję
    Bo nieważne czyje co je
    Ważne to je co je moje"
    Pewno to tak przez te blokady Ale pewności nie mam
    A spać nie daje!

    OdpowiedzUsuń
  15. BBM: Jak miło, Wieśku, że się odezwałeś. Już czułam drobny niepokój, żeś może zachorzał…
    Wyczuwasz sytuację.Rzeczywiście pisać się nie chce o chłopskich strajkach, bo sporo we mnie niechęci a podobno ich gniew trzeba rozumieć. I pewnie bym rozumiała, gdyby nie fakt, że wieś zawsze była propisowska, nawet jak batem po dupie dostawała - a pretensje ma do nowej władzy, nowej zaledwie od 2 czy 3 miesięcy, która to władza właśnie się gimnastykuje, jak tę wieś wyprowadzić na prostą. Przyznasz, że to nie sprzyja zrozumieniu a budzi uzasadniony *****! Więc po co zarażać innych własną niechęcią?…
    Tak więc siedzę, obserwuję, co się dzieje i czekam na pojawienie się tematu, który warto trącić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdy protestowały "miasta" przeciw łamaniu praworządności w moim mieście nie uswiadczylem ani pół traktora
    Gdy protestowały miasta przeciw łamaniu Konstytucji w moim mieście nie uswiadczyłem ani pół traktora
    Gdy protestowały kobiety z błyskawicami jako symbol niewolenia w moim mieście nie uswiadczyłem ani poł traktora
    Nie uświadczyłem gdy łamano prawa obywatelskie które dotyczyły kazdego, w tym akurat deszczowym kraju
    A przecież tzw Zielony ład wprowadzano w Unii w 2020 r widnieje tam podpis tak komisarza Wojciechowskiego jak i ówczesnego naszego Premiera Pinokiem zwanym.I dopiero dzis krzyk i blokady Odezwał się nawet dawno nie słyszany ten od zw Solidarność Duda I on "domaga się natychmiastowych rozwiązań"
    Ktos mądrze powiedział "PIS zrobił im dziecko, a oni po ośmiu latach wystąpili do Tuska po alimenty"
    Ja mieszczuch widze jedno po marketach po bazarach widzę w ciągłej sprzedaży ziemniaki z Cypru pomidory z Hiszpanii,czosnek z Chin, a cebula i inne tez zagraniczne.
    Dlaczego ci co ponoć "żywią y bronią" nie stworzą własnej sieci kooperatyw nie wezmą w swoje ręce i nie stworzą hurtownie czy wlasne sklepy I tak jest od lat
    A przyczyna jedna Od lat wieś sie ze sobą nie potrafiła dogadać.Nikt nikomu tam nie wierzy A wiara w to co im "głosi"ksiadz Walenty tez jest iluzoryczna.
    Od wieków tam tak było i co gorsza będzie
    "Ale jo za swoim stoję
    Bo nieważne czyje co je
    Ważne to je co je moje"
    i prapolskie
    "Huha! Hopsa! Każdą nową
    Myśl witamy krzyżem pańskim —
    Precz z geniuszem Europy
    Farmazońskim i szatańskim!
    My o jedno tylko szlemy
    Modły k’ niebu z naszej chaty:
    By nam buty mogły śmierdzieć,
    Jak śmierdziały przed stu laty.."
    I tymi śmierdzącymi butami z luboscia kopiemy w bankomat zwany Unia "bo malo dajom a wymagajom:"
    "I szczamy do własnej zupy"
    Nikt tak nie skorzystał na przystąpieniu do Unii jak rolnicy.Nikt tak nie dostaje takich dopłat czy kredywow



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Wiesiek
      Europejskim kmieciom dwakroć, a nawet trzykroć wincyj niż polskim dopłat bezpośrednich do hektara dajom (maltańskim na ten przykład 600 Eur/ha vs. 180 Eur/ha w PL), a i łone w bankomat Uniji śmierdzącymi walonkami kopią. Ba! Na kopaniu nie poprzestają, ino urzędników europejskich - dobrodziejów swoich, perfumą haniebnie traktują a bynajmniej nie jest to Chanel nr5.
      Mademoiselle Berestajko

      Usuń
  17. BBM: Rozwinąłeś to, o czym i ja myślałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tym którzy uporczywie twierdzili ze nie jesteśmy czytani ze nasze wpisy nie były analizowane lub dalej przesyłane do przemyslenia "na najbliższą niedziele z uwagą polecam przeczytać "
    https://cleofas24.wordpress.com/4-2/eliza-m/nask-22-02-2024/

    OdpowiedzUsuń
  19. BBM: Może Ci aktywni, przebojowi- tak.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zbytek skromności, bo tak naprawdę to nie wiesz kto czytał a znasz tylko ilosc z licznika odwiedzin.
    Dla tych z pis wystarczyło zamieszczać xxxxx xxx by być w kręgu zainteresowania.
    To samo i tak samo było i z podsłuchami.Mozna być podsłuchiwanym bez żadnych dalszych konsekwencji jeśli się akurat nawet przypadkowo podłączyło do łańcuszka rozmówców z ktorych choćby jeden był na podsłuchu
    Zgodnie z prawem Jeśli z treści podsłuchu nic nie wynika "do sprawy"rozmowy winny być kasowane
    Jednak jak wynika z tzw "taśm Obajtka" nie zostały skasowane a pozostawione "do wykorzystania"Na zaś
    Byc może się przydadzą I przydają
    Czyli jak powiadają w Piśmie "Nie znaliśmy dnia ani godziny"Taka gmina

    OdpowiedzUsuń
  21. BBM: Dzisiejszy dzień podrzuca kolejny ładunek optymizmu- przygotowywana uchwała i ustawa pozwalają domniemywać, że instytucje prawne są na najlepszej drodze do naprawy. I na serio się o tym rozmawia z obywatelami. Myślę, że oglądasz tv- dużo się dzieje!

    OdpowiedzUsuń
  22. W czasach świetności portalu naszaklasa.pl moja klasowa koleżanka z ogólniaka zamieściła zdjęcia swoich synów, mniej-więcej w tym samym wieku, co dziewczynka ze zdjęcia, tyle że jej zdjęcia były prawdopodobnie o ćwierć wieku młodsze, jak nie więcej. W każdym razie jej chłopcy wyglądali, niczym odbicie dziecka z Twojego zdjęcia, podobieństwo uderzające na tyle, że się aż zastanawiam, czy nie jesteście jakoś ze sobą wszyscy spokrewnieni :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. BBM: Pewnie wszystkie dzieci mają ze sobą coś wspólnego- pełne niewinności zdziwienie otaczającym światem… Ukłony dla Ciebie i Świechny, Wolandzie. Czytam regularnie, ale moich komentarzy Twój blog nie przyjmuje.

    OdpowiedzUsuń