23 lut 2023

Trochę zdziwień.

Czasem, bez wyraźnej przyczyny,  patrzę na otaczający mnie świat- daleki i ten całkiem bliski- i przychodzi mi do głowy myśl, że gdyby moi rodzice nagle znaleźli się przy mnie, nie poznaliby własnego domu, ogrodu, ulicy, miasteczka... tyle się zmieniło!

Ciągiem dalszym mojego zdumienia zmianami był znaleziony mem.


I pomyślałam, jak mądrą a jednocześnie bezgranicznie głupią istotą jest człowiek...

Potrafi pchnąć medycynę na nowe tory, ułatwiać komunikację między ludźmi w najtrudniejszych warunkach i w najdalszych krańcach świata, czerpać energię z wiatru i słońca... tu można dopisywać wszystkie niebywałe osiągnięcia ludzkiego intelektu. 

A jednocześnie z niebywałą beztroską unicestwiać świat w obrębie ziemi i mórz, prowadzić wyniszczające wojny, samookaleczać się na najdziwniejsze sposoby...

I pomyślałam, jak piękne byłoby życie, gdyby wszystkie te rezerwy niszczące człowieka zainwestować w jego dobro i rozwój, gdyby stawiać na  mądrość i rozwój wiedzy a nie na agresję i okrucieństwo...

Ja wiem, że to nierealne mrzonki, że niewiele się zmieni pod wpływem mojego chciejstwa, ale... ja pomarzę, ty pomarzysz, on-ona-ono pomarzy i może w którymś momencie te nierealne, zdawałoby się, marzenia przyjmą całkiem konkretny kształt i spowodują całkiem konkretne działania?...

A tymczasem... dziś jest kolejny dzień bliżej do obalenia pisu!

 

42 komentarze:

  1. Jak zwykle nie mogę się nadziwić Twojemu optymizmowi! Ja już dawno straciłam nadzieję i wiarę w to, że człowiek oprzytomnieje. I cieszę się, że każdy dzień jest bliżej mojego końca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Ten optymizm jest taki trochę pod znakiem zapytania, ale ważne, że jest. Trochę łatwiej żyć!😘

      Usuń
  2. Jedyna szansa na uratowanie ziemi jest unicestwienie czlowieka, bo ziemia sobie poradzi bez ludzi, ba, nawet bedzie jej lepiej bez tego szkodniczego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. BBM: Tak! Człowiek to straszny szkodnik!😖

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację, ludzie sami nie wiedzą czego chcą, oj ta pani z usteczkami ?To nie mem ale fakt.Cieszę się że jesteś taką optymistką a z drugiej strony trzeba wierzyć bo byśmy zwariowali.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że nie rozumiem kobiet, które chcąc poprawić własną urodę tak bardzo się oszpecają… pozdrawiam😘

      Usuń
  5. To Cie zdziwię ,ale to właśnie wojny były katalizatorem postępu technicznego !
    Nie będę się rozwodził nad historia wynalazków dla wojska, które gdy nastal czas pokoju zaadaptowali cywile do wspólnych korzyści.I tak co wpierw było "ściśle tajne "stało się jawnym i codziennie użytkowanym
    Wymienię tylko"najnowsze"albowiem wymyślone kiedyś na potrzeby wojska technologie czy urządzenia
    są obecnie coraz powszechniej używane na co dzień Są wśród nich np internet,system nawigacji satelitarnej GPS, telefony cyfrowe,kamery cyfrowe, kuchenki mikrofalowe,samochody jeep, samoloty Boeing 747 czy drony.
    Taka np Amerykańska Agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych opracowała m.in. projekt globalnej sieci komputerowej, która stała się zaczątkiem obecnego internetu, /z którego właśnie korzystasz /oraz
    system nawigacji, który miał wspomagać flotyllę nuklearnych okrętów.
    Pewno jeszcze pamiętasz jak początkowo komputery./tez budowane dla wojska/ były ogromnymi, zdalnymi maszynami w klimatyzowanych pomieszczeniach, doglądanymi przez techników w białych kitlach. Następnie przeniosły się na nasze biurka, potem pod pachy, a teraz są już w naszej kieszeni. albo na ręce w zegarku
    Stare jak świat powiedzenie "czy małpie należy dać do reki brzytwę"pozostaje niezmienne
    Pojawia się również pytanie, czy postęp techniczny przyczyni się do upowszechnienia dobrobytu i ogólnej szczęśliwości, czy bardziej do dalszego rozwarstwienia i pogłębienia różnic społecznych
    Temat rzeka ! Na UMC utworzono nawet kierunek z przedmiotem "Wojna jako katalizator postępu technicznego i technologicznego
    Więcej tu
    https://usosweb.umk.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&kod=1202-W-S%3AWJK-S1
    Z reszta Twojej wypowiedzi zgadzam się całkowicie.
    "Oby tylko chcieli chcieć"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Wiele rzeczy pamiętam z zamierzchłych czasów i stąd te dzisiejsze zdziwienia!🤭

      Usuń
  6. Najlepsza jest pani z selfikiem hmmm..
    😂
    Dziwny jest ten świat. Nadal aktualne, a kiedy Niemen to już śpiewał. Pytanie jednak, dziwny czy coraz dziwniejszy?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Czego to ludzie nie zrobią , aby zaistnieć, poczuć się kimś nadzwyczajnym i niepowtarzalnym. Masz słuszność- ten świat jest coraz dziwniejszy!🤭

      Usuń
  7. z tym ostatnim oby nie

    OdpowiedzUsuń
  8. BBM: Koszmarna maska! Jak można tak skrzywdzić samą siebie?!…

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie teraz są jacyś inni żeby nie powiedzieć dziwni. Na to obalenie pisu w pizdu nie liczyłabym bo mimo wszystkiego złego nadal mają rzesze sympatyków a nawet fanatyków
    Moi rodzice nie żyją od 4 lat ale nie wiem czy by poznali otaczający obłęd.... Dom w którym mieszkali zmienił się nie do poznania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Cztery lata to jeszcze niewielki odstęp czasowy, chociaż i tak sporo zmian było.
      A na odejście pisu bardzo liczę, bo jeśli nie, to będziemy mogli już tylko samym sobie współczuć!

      Usuń
  10. To i ja się dziwię razem z Tobą, bo co tu innego można napisać? Może jeszcze dodam, że nawet gdy istnieją leki na śmiertelne choroby, to wielu chorych na nie nie stać!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: I między innymi dlatego tak bardzo wkurza, że tyle pieniędzy jest marnowanych albo rozkradanych!

      Usuń
  11. Pomarzyć dobra rzecz!
    Ale na dzisiaj myślę sobie tak: niech robią fotki śledzia, sushi czy dupska na plaży... niech wszystkie wyglądają jak glonojady, niech mnie zadziwiają codziennie czymś nowym i głupszym... byle nie musiałabym już słyszeć słowa "pis"! 🤮Ci to prawdziwie wprawili mnie w zdziwienie! Dłuuugo po nich nie ochłonę! Nie wyobrażam sobie z nimi następnych czterech lat! (tfu tfu tfu)
    👄👄👄👄👄 .👄👄👄
    LB 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. BBM: Trafiłaś w samo sedno! Przyłączam się z entuzjazmem!!
    ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️⚡️⚡️i w kosmos!!!☄️🪐

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmosu też nie powinno się zaśmiecać. :-)
      Natomiast w kwestii wiary w dobroć i rozsądek człowieka, mam jakieś wątpliwości ostatnio.
      Ale podobnie jak pierwsza z komentujących, pocieszam się faktem, że kiedyś nadejdzie mój koniec. Ale z drugiej strony, ciekawam wszystkiego, i pożyć bym chciała, żeby zobaczyć, co będzie dalej.

      Usuń
    2. BBM: Słuszna uwaga co do kosmosu. A na całkiem niezłe zmiany chyba wcale tak długo nie trzeba będzie czekać. Trzymajmy kciuki!😁

      Usuń

  13. Nigdy nie reklamuję swojego poetyckiego blogu i nie zachęcam do jego odwiedzin - wiersz Małgorzaty Hillar "Kropla deszczu" nie jest więc reklamą, jest tym razem moim komentarzem .... https://www.donkiswiatpoezji.pl/2023/02/magorzata-hillar-kropla-deszczu.html.
    Postęp techniczny i naukowy służy, nawet wbrew intencjom naukowców - zabijaniu....
    A dalsze nasze istnienie na kuli ziemskiej zależy od jednego ruchu szaleńca.

    Mimo wszystko bardzo chciałabym jeszcze dożyć upadku Pis-u i jego przywódcy...... na razie jest jeszcze za malutki by go przyrównywać do znanych, światowych autokratów, ale zalążki i cechy psychopaty z nimi wspólne posiada..... jeśli się utrzyma przy władzy pogrąży Polskę w niebycie na wieki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ps. Przy ewentualnym kopiowaniu adresu utworu uważać- bez końcowej kropki.

    OdpowiedzUsuń
  15. BBM: Zawsze ciepło myślę o Hillar- ukochanej poetce mojej młodości…
    A prawdziwie dobra zmiana nastąpi jeszcze za naszego życia- bardzo w to wierzę.😘

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie no! Powiedzcie, że to ostatnie zdjęcie to jakiś fotoszop!!! Pliz!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. BBM: Kiedyś trafiłam na całą serię takich upiększeń . Całkiem ładne kobiety oszpeciły się maksymalnie!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Matyldo, ja mam takie same marzenia jak Ty...♥️🐱 anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Bo te marzenia są tak oczywiste dla normalnego człowieka, prawda? Każdy chciałby móc żyć spokojnie, bez poczucia niepewności…😘

      Usuń
  19. kto nigdy nie zrobił selfie własnego tyłka (albo przynajmniej chociaż o tym nie pomyślał), niech pierwszy rzuci srayfonem...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM: Oj, nie opowiadaj! Szkoda mojego srajfona i bynajmniej nie dlatego, że taka skromna jestem, ile że coś tak niezwykłego do głowy by mi nigdy nie przyszło. Są ciekawsze obiekty do uwieczniania na srajfonie!😁 Po.ba.s. :)

      Usuń
    2. Ciekawe i odkrywcze.Podaj szczegóły Bo wyobraźni mi nie starczyło
      Bo jak tak jedna ręką podnosisz kieckę w drugiej" srajfona" I pstrykasz a do tego ostre zdjęcie.
      Czy nago?
      No i po co?
      Dla siebie "do sztambucha" by po latach powiedzieć o nie miałam wtedy cellulitu Dla 'chłopa by podniecić ?.
      A być może dla lekarza pierwszego kontaktu by uzyskać poradę?
      Nie abym miał "cos przeciw" Bo widziałem już zdjęcia pan siedzących na kserokopiarce.
      Gwoli tylko czystej nauce.Co tez ludzie nie wymysla no i po co.
      Pozdrawiam serdecznie życząc dobrych ujęć , i "srajf" robiącego dobre zdjęcia nawet z wolnej ręki.
      Sama wiesz "zamazane to nie to"

      Usuń
    3. kserokopiarka to już klasyka... kiedyś pewna pani starała się o moje względy i zdobyła je właśnie tym sposobem, wtedy to było dla mnie nowe, dość oryginalne... ale długo to nie trwało, bo okazała się być przereklamowana, pani, nie kserokopiarka... za to siad na niej stał się w końcu pewnym standardem, ale wciąż wartym poparcia...
      ...
      za to zadek koci (fotkę) kiedyś wysyłałem do weta w celach diagnostycznych, bo wet chciał sprawdzić wstępnie, czy sprawa jest na tyle poważna, żeby stresować kota jazdą w transporterze w aucie... okazało się, że faktycznie drobiazg i wystarczy porada online plus jakieś proste farmaceutyki dostępne w aptekach bez recepty... po paru dniach było już po kryzysie, problem nie był tak wielki, jak mi się wstępnie wydawało...

      Usuń
    4. O to teraz rozumiem !! .
      Z tym czym się chciałeś pochwalić "pewnej pani"to nie jest jednak d...
      I taka moja rada.Gdy będziesz jeszcze stosował te metodę podrywu, obok zamocuj miarkę cm,bo inaczej możesz kogoś rozczarować.A przy dzisiejszych możliwościach fotografii czy skanowania niejedną można zadziwić.
      A ten weterynarz nie był przypadkiem prekursorem "pomysla NFZ , poradą na telefon"jaką wobec nas teraz zastosowano,twórczo ja modyfikując Nie żądając jednak fotografii.
      PS
      Z prostej męskiej solidarności zaś polecam
      https://www.ceneo.pl/38797080;pla?se=YxWbm1iqQxdyrhZALD2q02WnsAqEsNg5&shop=585138418&gclid=CjwKCAiAjPyfBhBMEiwAB2CCIh5v832hafnVzpUq_i8XtMXAmI43MVhujtFUp00QmGZtcmaTMbbsmhoCi7sQAvD_BwE
      Jako materiał porównawczy gdyby znow jakaś pewna pani starała się o Twoje względy !
      Pozdrawiam jak chłop chłopa.Trzymaj się na tym łez padole.

      Usuń
    5. to nie ja podrywałem, tylko byłem podrywany... prościej już nie umiałem napisać, a mimo to okazało się być za trudne do przeczytania, ze zrozumieniem zresztą...

      Usuń
  20. Po 40 latach hibernacji, to człowiek nie byłby w stanie załatwić najprostszych spraw. Bez umiejętności korzystania z internetu, bez smartfona...
    Chyba przerażałby mnie świat, w którym cała energia szła by na rozwój. Jednak relaks, sztuka, kultura, abstrakcja, duchowość, to elementy bez których by nam się procesory spaliły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Wolandzie Dlaczego my uparliśmy się ze jeśli my to każdy
      Zapewniam Cie iż znam setki ludzi którzy nie maja laptopa,komputera,poczty bankowej,smartfona,telewizora.
      A telefon "komórkowy"mają bo muszą i wykorzystują tylko do rozmów.I ich nie namówisz.Bo albo względy techniczne/daleko do cywilizacji/ albo nie chcą, bo nie.
      Wiec taki z martwych- wstałek"wielce by się nie zdziwił.
      A "załatwiał" by tak samo i to samo jak i my 40 lat temu.No może z niewielka pomocą.
      A reszta? Reszta jednak jak 40 lat temu Nic a nic nie zmądrzeliśmy.Przynajmniej niektórzy.

      Usuń
  21. Absolutnie masz rację! Bez kultury pod wszelką postacią świat byłby nie do zniesienia! Zimny, bezduszny, jałowy- mimo technicznego rozwoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co prawda od ładnych (np.) butów wolę praktyczne: zdrowe i wygodne, niemniej jednak, gdy różnica tej praktyczności jest dość niewielka, to skłonny byłbym wybrać te ładniejsze, choć do celów bardziej specjalnych, np. długa wycieczka górska nadal obstaję przy praktyczności...
      natomiast teoretyczny świat bez iluzji trwałby tylko chwilę, bo człowiek od razu by wymyślił jakieś nowe...

      Usuń
  22. A może to "zdziwi"przynajmniej niektórych.Bo za przeproszeniem ale mnie nie zdziwiło
    https://raskolnikow2.files.wordpress.com/2023/02/1-4.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale że co...? na ten rok takie mają plany (1,5 mld) czy już tyle wydali? 🤔
      LB

      Usuń
  23. BBM: Ja już się w tym wszystkim normalnie gubię!😠

    OdpowiedzUsuń