19 paź 2021

Pamiętam...

Tłukę się jak Marek po piekle i miejsca sobie znaleźć nie mogę. Pamiętam- lat temu ileś, ale całkiem sporo- blogerka To-znowu-ja umieściła na swoim blogu bardzo wymownego mema, przedstawiającego fotkę pięknego miasta, budzącego zachwyt. Może to była Warszawa?...nie pamiętam. Do tego był komentarz, żeby dobrze się przyjrzeć, bo kiedy rzeczywiście Polska będzie w ruinie, to już ten obraz nie będzie taki sam...

I teraz mnie prześladuje.  Mam go pod powiekami. I nie umiem się od niego uwolnić. Nie umiem znaleźć dla siebie niszy, która zapewniłaby mi choć trochę spokoju...bo mój kraj nie jest już taki sam, jak był przed kilku laty: prężny, dumny, szanowany... 

Domy stoją, ludzie pracują, odpoczywają... niby na oko wszystko jakoś funkcjonuje- ale chyba tylko siłą rozpędu, bo  niemal wszystko zostało zrujnowane...

 

To już nie jest nasza bezpieczna, stabilna Polska.

Panuje niepewność, nieufność, obawa o przyszłość...

 

 

Patrzę na rzeczniczkę straży granicznej i spokojnie mogę ją sobie wyobrazić w roli kapo obozu koncentracyjnego: podobna buta i bezwzględność, zimna, oschła, nieprzystępna... młoda, ładna dziewczyna... Ja wiem, że człowiek w sytuacjach ekstremalnych znieczula się, staje się drewnem, aby jakoś przeżyć, jakoś funkcjonować, po prostu- z dnia na dzień... Ja to wiem, ale nie umiem jej współczuć, że niszczy swoją osobowość, uczuciowość, młodość...

 

Co za wredny czas, gdy naród tak brunatnieje, gdy najgorsze cechy nie tylko wychodzą do wierzchu, ale są premiowane, gdy króluje kłamstwo, nienawiść i pogarda, gdy ciągle nas zaskakują wydarzenia następnego dnia...











Jak znaleźć swój spokojny, cichy kącik w tym zdeprawowanym świecie, czy taki jeszcze w ogóle istnieje?!...

 

Przestałam uczestniczyć w pochodach, wiecach i źle mi z tym, czuję się, jakbym kogoś zawiodła, jakbym się czegoś wyparła,  jakby nie tłumaczył mnie mój wiek i stan zdrowia... I tyle złych myśli się rodzi. 

 

"Tyle wiemy o sobie..." Wiem o sobie dużo, ale czy na pewno wszystko?... A jeśli nie? A jeśli gdzieś pod spodem czają się moje najgorsze cechy, a jeśli wypełzną do wierzchu?...

-----------------------------------------------

Nie martw się, Jesienna! Nie tylko Ty wpadasz w doły. Mnie też się to zdarza...:(

67 komentarzy:

  1. Mem z podpalaczem jest idealny. Psychopata nie ma żadnych uczuć, ma tylko swój cel, do którego dąży bez względu na (cudzą) cenę. Podobne przyciąga podobne dlatego lgną do niego same (kanalie) podejrzane typy bez kręgosłupa moralnego, bez honoru (kto z nich wie co to znaczy), bez refleksji, że kiedyś sytuacja się odmieni (bo tak jest stworzony świat) ponieważ są przekonani, że raz zdobytej władzy nie oddadzą nigdy... I tu się mylą! "Nic nie może przecież wiecznie trwać, co zesłał los trzeba będzie stracić".... Tylko potem jeśli następcy znowu nie wyciągną wniosków i nie ukarzą winnych to będzie dopiero kompletna klapa. Gdyby poseł zero został postawiony w odpowiednim czasie przed Trybunał Stanu - dziś sytuacja byłaby zupełnie inna.
    Matyldo, przytul Bąbelka, wsłuchaj się w jego mruczenie i myśl jaką piękną mamy jesień. Tak przyciągniesz samo dobro. A tamto szlag trafi prędzej czy później. Tamtych brunatnych też trafił. Przytulam 💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu! Kochana jesteś! Dobrze wiesz, że jak czasem człowieka przygniecie, to nawet kocie mruczenie nie pomaga...
      Ale już mi odrobinę lżej. Oglądałam obrady w Strasburgu i wstyd mi za mój kraj a jednocześnie czuję ulgę. ŻE JASNO ZOSTAŁA POSTAWIONA GRANICA: PiS TO NIE CAŁA POLSKA!!

      Usuń
    2. Też oglądałam, z przerwami. Najbardziej mnie wsparły słowa o tym, że cała Europa widzi, że pis to nie Polska. Matyldo kochana, wytrzymamy 🙂 i jeszcze będziemy świętować 🙂

      Usuń
    3. Oby się Twoje słowa w złoto obróciły!!! Trzeba jakąś wódeczność zakupić i trzymać na odpowiedni moment!👏❣️😘

      Usuń
    4. I to jest dobra koncepcja 🌝🌝🌝

      Usuń
    5. Musimy przetrzymać ten gorzki czas, te zdradzieckie rządy. Damy radę! Musimy ! 🤗❣️🤗

      Usuń
    6. Nie idzie tego podpalacza jakos odsunac od polityki? Przeciez jest tylko poslem. Czy juz kims wiecej?

      Usuń
    7. Wyobraź sobie, że znaczna część wyborców go popiera!!! I to jest najbardziej przerażające i niezrozumiałe!! A był tym, kim chciał być- nawet wicepremierem od obronności, czysta kpina. Polacy to przedziwny naród- nie trafisz za nim. :(((

      Usuń
  2. Skojarzenia masz prawidłowe, ogólnie i jeszcze z tubą propagandową, jeśli ktoś ogląda, to tego nie widać, ale w szczegółach, gdziekolwiek nie dotkniesz są już problemy.
    Nie wiem, co musi się zdarzyć, żeby wyborcy PiS przejrzeli na oczy, ale cóż, kasa robi swoje, a politycy dorwali się do jeszcze większej kasy i nie odpuszczą.
    Smutne to wszystko i przygnębiające...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przygnębiające, ale jakby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pojawia się jakaś drobniutka iskierka nadziei. I może to właśnie pozwala nam cały czas trwać i jednak chwytać okruchy wiary w zmianę?...

      Usuń
    2. Oglądałam fragmenty wystąpienia Pinokia w parlamencie europejskim, zbłaźnił się, jak rzadko, może to przyspieszy ich koniec, bo wielu europosłów zarzuciło mu zła wolę i kłamstwa.

      Usuń
    3. Pinokia akurat nie słuchałam, ale uważnie słuchałam niemal wszystkich wystąpień. Były mocno nas wspierające. Może to też przyczyni się do zmian.

      Usuń
  3. Mema sobie ukradnę, bo bardzo wiele mówiący, nie trzeba nawet jednego słowa komentarza, od razu wszystko wiadomo.
    Pamiętam widok muru z drutu kolczastego na granicy węgierskiej i serbskiej. Widziałam te sznureczki ludzi wędrujących po polach, ogołacających je z warzyw i owoców. Serce się krajało. Tylko, że wtedy było lato i nikt aż tak bardzo u nas w Polsce się nie podniecał węgierskimi zasiekami. Nie popieram tego, co się dzieje na granicy, jestem temu przeciwna. Przeciwna prowadzonej przez rząd białoruski politycznej turystyce. Przeciwna naszej polskiej rządowej narracji. Jednak nikt nie przedstawił innego rozwiązania. Czy lepszy byłby tunel zamiast zacieków, aby uchodźcy poszli do tych swoich wymarzonych Niemiec? To absurd. Mieszkam stosunkowo blisko granicy, uwierz, nie chciałabym wiedzieć tych ludzkich sznureczków wędrujących koło mojego domu, nocujących w rowie i wyrywających warzywa na działce, bo to uwłacza ich ludzkiej godności. Uważam, że uchodźcy powinni być zatrzymani na granicy, a potem... no właśnie , co potem? Odwiezieni na niemiecką granicę i niech sobie radzą? Zatrzymani u nas w ośrodkach? Oni nie chcą tu być. Uchodźcy na białoruskiej granicy zostali oszukani przez handlarzy ludźmi, bo tak to trzeba nazwać, oni nie wiedzą, gdzie jadą. Sami przyznaja, że myśleli, ze na granicę bialorusko-niemiecka. Chyba nie mieli w domu globusa. Nie pochodzą z obszarów objętych działaniami wojennymi, a biorą w podróż dwuletnie dzieci w spioszkach, bez ubrań. Zrobiłabyś tak? Sytuacja na granicy to nie jest tylko problem Polski, ale niestety inne kraje tylko biadolą zamiast przedstawić konstruktywna propozycje i pomoc. Oburza mnie przeznaczanie ogromnych pieniędzy na mur, zamiast tego polski rząd powinien domagać się rozwiązania problemu przez wspólnotę, to do niej chcą uchodźcy, nie do nas. Ale ludziom w garniturach wygodniej chandryczyć się o to, czyje prawo ważniejsze, polskie czy unijne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze
      Polskie władze daly d..py od samego początku !!
      Gdy państwa Unii powiadały, pomóżcie nam z uchodźcami my odwracaliśmy się plecami, a prezes wołał nie "bo roznoszą pasożyty,bo będą gwałcić" a Kościół dał swoje boskie placet, suweren uwierzył.
      Bo nas to nie spotka.Do nas nie przyjdą!!
      Po drugie
      Gdy uchodźcy /przybysze/zwracali się w punktach granicznych do SG z pisemnymi deklaracjami ze chcą zostać w Polsce byli ignorowani i wypychani z urzędu/pisała o tym prasa mówił TVN,i mówili inni nie zauważaliśmy.Nie chcieliśmy widzieć !
      Gdy znaleźli się dziś przychodząc z Białorusi, jak zwykle daliśmy d..py
      Dały d.py konsulaty i ci funkcjonariusze zajmujący się w nich wywiadem Nie reagując nie powiadamiając ze do Białorusi, rejsowymi samolotam,i ściągano setki uchodźców.Powinni a nie widzieli!!
      Dała d.py Straż Graniczna, która w swoich szeregach ma tajne służby, zajmujące się nie tylko wywiadem płytkim ale także tym obejmujących kraje,przynależne.A mieli widoczne jak na dłoni.Jak na razie pchają ich na Litwę.
      I jak zwykle na chama na dus na chybcika byle jak, zrobiliśmy to co zrobiliśmy.Dając przykład i pokazując Europie, ze to wszystkie nasz narodowe zalety o kant d..py można potłuc.
      Robiac to wszystko co uczciwy człowiek się wstydzi.Skrycie i pod osłoną nocy postępując z LUDŹMI gorzej niz z bydłem.Ukrywając przed światem wszystkie niecne i karygodne działania
      Zamiast dać przykład zaangażować Unie, jej służby graniczne, nawet światową prasę z przesłaniem Pomóżcie i zobaczcie jak Polak rozumie wolność,zasady chrześcijaństwa i swoją własną historię
      Polak odwieczny a liczny uchodźca.WIECZNY TUŁACZ jak pisał Poeta Kiedy inni nas ratowali my się światu tak odwdzięczamy
      Co zaś zrobili? Stan wyjątkowy na granicy Ot tak mała namiastkę okupacji z polowaniem na LUDZI
      Chore pomysły Kamińskiego i Wąsika wcielano w czyn nie bacząc, ze to psu na buty,bo przez Polskę przeszło tysiące uchodźców.
      Teraz będziemy w kolejne ich pomysła pakować miliardy, by się zabezpieczyć przed LUDŹMI, którym należy sie pomoc i opieka!!
      Niezależnie od rasy,koloru skory czy powodów dla ktorych chcą zmienić miejsce pobytu.
      Bo sa LUDŹMI, BRAĆMI NA TEJ ZIEMI NA KTÓREJ NAM PRZYSZŁO WSPÓLNIE ŻYĆ!
      Nie zastanawiam się dlaczego oni chcą zmienić miejsce swojego urodzenia i pobytu.
      Wystarczy ze wiem jakie przesłanki zmuszają człowieka do ucieczki, do porzucenia tego miejsca, w którym się urodził, tego obrazu a nawet klimatu do którego jego organizm przywykł i w którym żyje.
      Do porzucenia dorobku swoich przodków.Całego dorobku i majątku.
      Co musi się stać by wybrać, ratować życie, czy majątek.
      Bo myśmy tez wielokrotnie zmuszeni byli uciekać.W samych gaciach koszulach z nagimi dziećmi.
      A inni LUDZIE nam pomogli i ratowali życie.Nawet na dalekiej Syberii gdy całe rodziny w głuchym stepie przy trzaskającym mrozie, wywalane były z transportów, na śnieg.
      Dzis albo nie znamy nasze historii, albo nie chcemy znać.

      Usuń
    2. Spokojnie Piranio możesz dysponować memem- przecież ja też wzięłam go z internetu.
      I wiesz, myślę, że gdyby przeznaczono te wszystkie głupio wydawane pieniądze na mądrą politykę imigracyjna , to sprawy na granicy wyglądałyby zupełnie inaczej a pogranicznicy nie dorobiliby się opinii granicznych bezdusznych bandytów.

      Usuń
    3. Wieśku, zgadzam się z Tobą w całości- AKURAT NAM NIE WOLNO ZACHOWYWAĆ SIĘ TAK JAK SIĘ ZACHOWUJEMY! Zbyt często sami korzystaliśmy z miłosierdzia innych narodów! A imigranci są po prostu zrozpaczonymi ludźmi, którzy wołają o pomoc.

      Usuń
  4. Ach ta nieznośna pamięć.
    Gdy oglądałem tę "typowej nordyckiej urody "funkcjonariuszkę SG i słyszałem jej tłumaczenia,jej argumenty stanął mi przed oczami proces załogi SS jednego z obozów koncentracyjnych.
    Tam tez jedna blondynka na pytanie prokuratora
    "Co czuła gdy widziała te male dzieci wnoszone na rekach i prowadzone do komory gazowej"odpowiedziała.
    Ona wykonywała rozkazy !
    A i tak te dzieci,pozostawione same sobie w obozie skazane były na śmierć.Wiec lepiej było posłać je do gazu.Cale szczęście ze ją wyeliminowano ze społeczeństwa.
    Jeśli my nie dokonamy rozliczeń na te jawne barbarzyństwo,znieczulice i nieudolność rządzących,ich rozliczne kłamstwa.Jeśli nie postawimy ich przed trybunałem sprawiedliwosci, to sami sobie będziemy winni.
    A najgorsze jest to, że by suweren wreszcie zrozumiał jak z nim postępują,zobaczył cały cynizm rządzących jego krętactwo,musi ale to musi, solidnie dostać po łbie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy zobaczy? Czy ZECHCE zobaczyć?!...

      Usuń
    2. Gorzej bo takie zdziwienie 'co te psiekrwie u nas chca' słyszałem już i na Podhalu.
      Tak mnie to wk,..ze zacząłem im na cały głos śpiewać "Dla chleba" tekst znany jako piosenka "Góralu, czy ci nie żal" napisany Michała Bałuckiego (1837-1901) i przerobiony przez "psiekrwie"na wersje optymistyczną gdzie
      "Lecz zanim liść opadł z drzew,
      Powraca góral do chaty,
      Na ustach wesoły śpiew,
      Trzos w rękach niesie bogaty.
      Góralu, czy ci nie żal..."
      Zresztą co ja Ci tu będę Tu masz 2 wersje
      http://wiersze.doktorzy.pl/goral.htm
      Tekst w tym kraju traktowany jako pieśń biesiadną, absolutnie, bez jakiejkolwiek refleksji.
      "Ale ja za swoim stoję,
      Bo nieważne czyje co je,
      Ważne to je, co je moje!"

      Usuń
    3. Dobrze, że to też przypomniałeś. Ludzie szybko zapominają, jak było i nawet czego sami dotknęli, bo tak wygodniej.:(

      Usuń
  5. https://kinomanomonoman.blogspot.com/2021/07/kaczy-los.html
    Urodziłem się w GG [nazizm]. Umrę najpewniej w Klechistanie [kaczyzm]. Śmierć potrafię [z trudem]zrozumieć i zaakceptować. Kaczyzmu - NIE CHCĘ, NIE MOGĘ. Dla dzieci. Dla wyjeżdżających z Klechistanu wnuków. Dla pra...
    Po co było żyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę się z Tobą w buncie, proteście i rozpaczy...

      Usuń
    2. BBM, wysłuchaj dzisiejszej debaty w Parlamencie Europejskim.
      Poprawi Ci się nastrój. Wypowiedzi niektórych durniów pomiń.

      Usuń
    3. Dzięki, Gosiu! Słuchałam na żywo. Co prawda nie w całości, ale prawie. Rzeczywiście jest mi lżej- dużo lżej!

      Usuń
    4. No widzisz! Widzą nas! Nie jesteśmy sami! Coś się wykluje... musi...
      :) :)

      Usuń
    5. O 19:00 będzie głosowanie. Morawiecki pojechał pewny siebie i butny. Miło było (jest) patrzeć, jak dostaje bęcki i wychodzi na idiotę. Okazać się idiotą na forum międzynarodowym - to pewnie boli! Mnie cieszy !

      Usuń
    6. ...a jednak w czwartek... poczekamy...

      Usuń
    7. Miałam wrażenie, że po nim spływa, ale chyba nawet największemu cynikowi nie może być obojętne, gdy wali się w niego jak w kaczy kuper!;)

      Usuń
  6. Dla mnie ten narod jest niepojety, tak twardo doswiadczony przez faszyzm, dzisiaj sam faszyzuje za sprawa pustoglowych bakiewiczow, z wymiernym blogoslawienstwem rzadu. Z hajlowaniem i swastykami wydziaranymi obok Polski Walczacej. Boli mnie, czym stala sie moja pierwsza ojczyzna, przoduja glupi, ale pobozni faszysci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako rzekłaś! Dla normalnego człowieka to jest nie do pojęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko napisze tak, po 35 latach przyjechał kuzyn z Bawarii , jego poglądy na wiodącą partie te same co na blogu, jak wysyłam memy jemu to odpusuje ze przesyła znajomym.Ogladalam trochę TV i momentami mialam wrażenie że premier sobie g...z tego robi.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ueńko! Bo patrząc na to samo, nie można widzieć czegoś innego! Chociaż wyznawcy pisu chyba nie mają z tym problemu i widzą to, co każe im się widzieć... ;(

      Usuń
    2. BBM... To nie rozpacz. To wściekłość.

      Usuń
    3. U mnie było i jedno, i drugie. Trochę mi odpuściło po debacie.
      A wściekłość to pozytywne uczucie- dodające sił i energii.

      Usuń
  9. Trzymajmy się jakoś, Stokrotko! Wspierajmy nadzieję. Musimy pogonić ten zdradziecki rząd. A przede wszystkim uwierzyć, że damy radę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się boję, że znajdą się u nas tacy, którzy będą chcieli wyprowadzić nas z Unii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pis pełną garścią dostarcza nam emocji!;(

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak zwyczajnie do poczytania.
    https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177333,27705927,mozemy-dac-tylko-100-zl-nie-trzeba-ogladac-sprzataczki.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Matyldo od kilku dni myślałam o Tobie, jak radzisz sobie z tym co fundują nam rządzący. Ja sobie nie radzę, więc chowam się w skorupie. Czuję się bezsilna wobec zalewu głupoty i podłości. Unikam informacji, ale wczoraj cały dzień śledziłam to co się działo w PE. To straszne kto nas reprezentuje. Nigdy bym nie przypuszczała, że obce państwa będą musiały bronić Polaków przed naszym rządem. Co myśmy zrobili z Polską? Co się z nami stało, że dopuściliśmy do tego, żeby ludzie bez zasad i honoru niszczyli nasz kraj? Szydło mówiąca, że jesteśmy i będziemy w UE, to obraza rozumu i przyzwoitości. Gości, którzy z salonu robią oborę wyprasza się z domu. Jeżeli nie odsuniemy pisowskiej hołoty od władzy to pogrążą Polskę całkowicie. Pytanie tylko jak to zrobić skoro opozycja zamiast się zjednoczyć broni przede wszystkim swojego stanu posiadania i ambicje polityczne wygrywają. Serdecznie Cię pozdrawiam i życzę dużo nadziei, że mimo wszystko jeszcze będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję, Abasiu! Funkcjonuję trochę na zasadzie gora-dół. Szczęśliwie mam gdzie dać upust nagromadzonym emocjom, bo inaczej przyszłoby chyba zwariować.
    Do Ciebie zachodzę regularnie i z uwagą czytam Twoje wpisy i komentarze do nich, ale sama unikam komentowania. Nie chcę się podkładać ze swoimi wątpliwościami, bo niektóre zTwoich komentatorek mają języki ostre jak brzytwa...
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. Życzę siły, dobrego samopoczucia i oczywiście ZDROWIA!🤗❣️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaglądasz do mnie, ale przykro mi, że nie czujesz się u mnie komfortowo. Gdybym zauważyła, że ktoś Ci dokucza to na pewno bym zareagowała. Jesteś bardzo wyważoną i taktowną osobą, więc nie musisz ustępować pola, ale szanuję Twój wybór.

      Nie wiem czy to widziałaś, jeżeli nie to polecam. https://fb.watch/8Lp9hP_o9v/
      Dobrze że ma jeszcze kto nas bronić. Najserdeczniej Cię pozdrawiam.

      Usuń
    2. Abasiu! To nie jest tak, że uciekam przed konfrontacją. Nikt mi u Ciebie ani krzywdy, ani nawet przykrości nie zrobił. Po prostu chętnie śledzę Wasze dyskusje, ale w zwarcie wchodzę tylko wtedy, gdy muszę a zwady raczej unikam , stąd moje tłumaczenie się.
      Dziękuję za adres.
      Nie chciałabym Cię wpędzić w zły nastrój, bo sama śledziłam różne wystąpienia z dużą satysfakcją i wdzięcznością, że europarlamentarzyści stoją murem za praworządnością w Polsce, ale... Dziś słuchałam komentarzy w TOK FM i było sporo wątpliwości, czy jednak z umiłowaniem ideałów nie wygra zwykły pragmatyzm i powiązania finansowo-gospodarcze. Nie zabrzmiało to zbyt optymistycznie. Niezależnie od wszystkiego nie ma co załamywać rąk. Wszystko przed nami i sami musimy zadbać o normalność a moralne wsparcie na pewno uzyskamy. Dobre i to. ;(

      Usuń
    3. Wczoraj rozmawiałam na temat rezolucji PE z moją przyjaciółką i ręce mi opadły. Okazało się, że pisowskie rządy robią wodę z mózgu nawet inteligentnym ludziom. Postanowiłam nie rozmawiać więcej na tematy polityczne, bo nie chcę zmarnować 30-letniej przyjaźni. Podobnie jak Ty unikam sytuacji, które są konfliktogenne, ale nie zawsze się to udaje. Jednak jak mam do wyboru swoją rację i relację, to wybieram relację. Ludzie są dla mnie ważniejsi niż udowodnienie, że moje prawda prawdziwsza.
      Jeżeli chodzi o reakcje PE, to uważam, że jeżeli nie zadziałają skutecznie teraz to ryzykują, że w granicach Unii będą mieli państwo rządzone przez dyktatora, bo wszystko ku temu zmierza. W polityce zawsze wygrywają interesy, a rzadko kiedy ideowość, niestety.

      Usuń
    4. Nie bez przyczyny powstało powiedzenie, że nadzieja umiera ostatnia.
      Coś jakby się zaczęło ruszać, więc chyba nie wszystko stracone!

      W Twojej wcześniejszej notce zareklamowałam ciekawy blogowy wpis. Myślę, że zainteresowałby Cię a nie wiem, czy zauważyłaś.

      Usuń
  15. Przepraszam A mówi Wan to coś, gdy w internecie i telewizjach,coraz częściej pojawiają się dotąd nie widziane i nie słyszane poradniki
    Jak oszczędzać na ogrzewaniu
    https://kobieta.interia.pl/zycie-i-styl/news-nie-kladz-tego-na-kaloryferze-przez-te-bledy-czekaja-cie-wys,nId,5591714#iwa_source=worthsee
    Jak oszczędzać prąd
    https://deccoria.pl/artykuly/porady-domowe/jak-oszczedzac-prad-blahy-blad-winduje-rachunki-wielu-go-popelnia-25-9535#iwa_source=worthsee
    Ja jeszcze czekam az powszechnie ogłoszą
    Jak cerować skarpetki?Jak wygląda "nicowanie"odzieży?
    Czy własnoręczna reperacja obuwia albowiem zawód "szewc"jakoś tak nam wyginał.
    A ja tu się ciesze bo przez co najmniej 30 lat o tym nigdy nie wspominano
    Ciesze się, bo wiem, przekonany, ze w kraju cudu gospodarczego, gdzie ludziom się żyje coraz dostatniej,to wszystko inspirowane jest ekologią i dbałością o środowisko.Nieprawdaż?
    PS
    Hyr o oszczędnościach,tfu "ekologii" dopadł nawet Spółdzielnie mieszkaniowe rozsyłające "Apele do mieszkańców" ..."O przemyślne gospodarowanie ciepłem"

    OdpowiedzUsuń
  16. No, cóż. Trzeba zęby zacisnąć i trwać... Widzisz inną możliwość?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mamy wyboru. Musimy przetrwać to, co jest dokoła.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tu nie o zaciśniecie zębów chodzi.Tu dają do zrozumienia ze idzie najgorsze i jak się do niego przygotować.Taki Alert RCB

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja nie pamiętam tego mema...
    Dzisiaj moja córka pojechała pożegnać jedną z kilku koleżanek, które się wyprowadzają z rodzinami na stałe do Niemiec. Zapytałam, daczego sie wyprowadzają, to odpowiedziała, że z powodu sytuacji politycznej w naszym kraju.
    I tak to...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że wcale się nie dziwię?... To trudna decyzja, ale w tej sytuacji całkiem zrozumiała.

      Usuń
  20. To może jeszcze coś z serii "pamiętam!!"
    Pamiętacie jak te nasze "Aniołki Kaczyńskiego" wyglądały w Sejmie?
    Gdy miały nieograniczony dostęp, do naszych pieniędzy?
    Te codzienne pobyty u makijażystki,te codzienne nowe fryzury.te gustowne ubrania i dodatki do nich.
    Te makijaże.
    Na zrobienie się na bóstwo, jak podała prasa sama Szydło jednorazowo wydala coś 40 tys złotych.
    Dziś mamy możliwość porównać ich wygląd, gdy weszły do Europarlamentu. Tyle ze teraz "zrobienie się na bóstwo "wymaga wkładu, własnych pieniędzy.
    Popatrzcie na ich fryzury,uczesania i przetłuszczone włosy.Popatrzcie jak się teraz ubierają,jak dobierają dodatki.Nawet Szydło nosząca codziennie jakaś nową broszkę,dziś już nie nosi.
    Widać ze "sztandarowe matki Polki" oszczędzają na dietach!
    Myslałem ze tylko to ja zauważyłem i dlatego ucieszyłem się gdy min Sikorski odpowiedział/ gdy mu Kempa zasugerowała ze jest "Niemcem i zdrajcą"/
    "Walnij się w zatłuszczony łeb"
    I "tłumacząc" się"na głosy oburzonych" odpowiedział na Twitterze.
    "Na zaczepki odpowiadam na poziomie, który adresat jest w stanie zrozumieć"
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-10-21/walnij-sie-w-zatluszczony-leb-sikorski-odpowiedzial-na-wpis-kempy/?ref=aside_najnowsze.
    Wybaczcie, ze ja chłop zauważyłem wyraźne zaniedbanie u kobiet.Naszych reprezentantek.
    Ale jakoś u "chłopów"nie widzę różnicy.No może u Jakiego, który znany już jest od dawna, ze to bezguście ubierające się niestosownie do sytuacji i miejsca.
    Ale ja jako chłop go trochę rozumiem Bo tam, brak mu damskiego oka.
    Kobiety która zauważy, ten krawat nie pasuje, do tej marynarki czy koszuli a skarpetki tez ubrałbyś inne/bo do tych butów/ no i świeże.
    Zauważyłyście, te cudowne przemiany gwiazd Sejmu i telewizji, w zwyczajne zaniedbane kury domowe.
    Za przeproszeniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale mi radochy dostarczyłeś!:))) wyobraź sobie, że nie zwróciłam na to uwagi! To znaczy nie powiązałam kiepskiego wyglądu z oszczędzaniem własnych eurasow!;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaka tam radocha.Toc to szczyra prawda !
    Pamiętasz Zalewską gdy jeszcze nie wyposażono ja w nowy garnitur zębów.Śmiała się "półgębkiem"nie otwierając ust.Jak ja wyposażono oślepiała uzębieniem smiejac się "jak głupi do sera"
    Ciekawym czy ktoś wyłapie ich wspólne loty do Brukseli jednym samochodem ,rozliczane oddzielnie.Czy wspólne wynajmowanie haty.Bo to tańsze
    Czekam niecierpliwie.
    PS
    Pomyśl ile taki fryzjer kosztuje"w salonie Brukselskim?"A zrozumiesz,
    I przyjrzyj sie każdej z nich, uważnie Nawet Beatka donasza "premierowskie garniturki" tyle ze już bez broszki

    OdpowiedzUsuń
  23. Gdyby ktoś jeszcze miał jakiekolwiek wątpliwości.Gdyby dalej królowała niewidza.Podsyłam "słowo na dzień dzisiejszy przeznaczone"
    https://studioopinii.pl/archiwa/130862

    OdpowiedzUsuń
  24. http://gazetka.waw.pl/wp-content/uploads/2018/03/Raport-gegaczy.pdf
    Gdyby ktoś chciał przeczytać całość.

    OdpowiedzUsuń
  25. To już swoje lata ma. Wydaje mi się, że już to kiedyś czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jutro jest niepewne... ba nawet każda następna sekunda pewności nie da.
    Teraz pora mieć nadzieję - że będzie lepiej, że znów Polska będzie silna.

    OdpowiedzUsuń
  27. W gruncie rzeczy w życiu nic pewnego nie ma /tylko smierć i podatki;)/ a nadzieja pożądana jest w każdych okolicznościach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń